Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فلسطینی معا، دولت بنیامین نتانیاهو همچنین درصدد توسعه ساخت این گونه واحدها  در منطقه ای موسوم به «گیوات هاماتوس» است.

برخی منابع گفتند که نتانیاهو خواستار موافقت فوری آمریکایی ها با این طرح، پیش از آغاز زمامداری جو بایدن رییس جمهوری منتخب آمریکاست.

این منابع افزودند: اگر این اقدام حالا اتفاق نیفتد، در دولت جدید آمریکا اتفاق نخواهد افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چرا که پیش بینی می شود بایدن با احداث  این شهرک ها خارج از خط سبز مخالفت کند.

شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی ها از جمله قدس اشغالی در دوره ریاست جمهوری ترامپ گسترش یافته است.

با این حال تصمیم رژیم صهیونیستی برای احداث شهرک های جدید، مخالفت هایی را در سطح منطقه ای و جهانی در پی داشته است.

اقدام های  رژیم صهیونیستی درحالی صورت می گیرد که شورای امنیت سازمان ملل سوم دی ماه ۹۵ قطعنامه‌ای را تصویب کرد که خواستار پایان دادن به شهرک‌سازی در فلسطین اشغالی شد.

آمریکا تنها عضو شورای امنیت بود که رأی ممتنع داد اما ۱۴ عضو دیگر به این قطعنامه که به پیشنهاد مصر در شورای امنیت سازمان ملل به رای گذاشته شد، رای مثبت دادند.

بنا به اعلام رسانه ها رژیم صهیونیستی طرح احداث یک شهرک جدید در ضلع جنوبی قدس شرقی در مجاورت بیت اللحم واقع در کرانه باختری را به طور رسمی در دستور کار خود قرار داده است.

طرح احداث شهرک یهودی نشین "گیوات هاماتوس"، اولین بار در سال ۲۰۰۸ در دوران نخست وزیری "ایهود اولمرت" مطرح شد و اجرای آن مستلزم پشت سر گذاردن مراحل حقوقی و قانونی بود.

با وجود آنکه جامعه بین المللی انضمام شرق قدس ازسوی اسرائیل را به رسمیت نشناخته است اما این رژیم، قدس را پایتخت خود می شمارد و ساخت و ساز در شرق آن را به منزله شهرک سازی به شمار نمی آورد.

برچسب‌ها شورای امنیت سازمان ملل دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی فلسطین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای امنیت سازمان ملل دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی فلسطین شورای امنیت سازمان ملل دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی فلسطین اخبار کنکور رژیم صهیونیستی شورای امنیت شهرک سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۲۶۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل در قبال حماس کوتاه آمد؟

به گزارش خبرآنلاین مقامات رژیم صهیونیستی که می‌خواستند ناشناس باقی بمانند به نیویورک‌تایمز گفته‌اند تل‌آویو هم‌اکنون با آزادی ۳۳ اسیر صهیونیست در مرحله اول توافق آتش‌بس با حماس موافقت کرده است. تل‌آویو پیشتر برای آزادی ۴۰ اسیر پافشاری می‌کرد.

به نقل از ایسنا این مقامات گفته‌اند بخشی از این تغییر رویکرد و عقب‌نشینی به دلیل کشته‌شدن ۴۰ اسیر در حملات به غزه بوده است.

نیویورک‌تایمز نوشت این تغییر در موضع رژیم صهیونیستی انتظارات در خصوص توافق میان حماس و تل‌آویو بالا برده است.

روز یکشنبه هم «بنی گانتز» عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی ضمن تهدید خروج از کابینه به ریاست «بنیامین نتانیاهو» تاکید کرد آزادی اسرای صهیونیستی مهم‌تر از حمله به رفح است.

در مدت اخیر نیز تظاهرات‌هایی در سرزمین‌های اشغالی برای فشار به نتانیاهو به‌منظور موافقت با آتش بس با مقاومت فلسطین و بازگرداندن اسرا شکل گرفته است.

یک مقام ارشد حماس روز دوشنبه اعلام کرد این جنبش در حال بررسی پیشنهاد جدیدی از سوی رژیم صهیونیستی است اما جزئیاتی در خصوص این پیشنهاد منتشر نکرد.

جنبش حماس از آغاز عملیات طوفان‌الاقصی تاکنون حدود ۲۴۰ صهیونیست را به اسارت گرفته است.

یک هیات از سوی رژیم صهیونیستی قرار است روز سه‌شنبه سفری به مصر داشته باشند تا مذاکرات بر سر توافق آتش‌بس در غزه را از سر بگیرند اما تاکنون حماس با شرکت در این مذاکرات موافقت نکرده است.

جنبش حماس تا بدین لحظه به درخواست‌ها برای اظهارنظر درخصوص پیشنهاد جدید رژیم صهیونیستی و احتمال سفر هیاتی از این جنبش به مصر پاسخ نداده است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901147

دیگر خبرها

  • تداوم تظاهرات هزاران صهیونیست ضد نتانیاهو در تل‌آویو
  • تظاهرات مجدد هزاران صهیونیست در تل آویو
  • اسرائیل در قبال حماس کوتاه آمد؟
  • تظاهرات شهرک‌نشینان برای کناره‌گیری نتانیاهو
  • تداوم تظاهرات شهرک‌نشینان علیه «نتانیاهو»
  • موافقت رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی با حمله زمینی به «رفح»
  • آیا شورای شهر بیرجند با احداث برج‌های ارتش موافقت می‌کند؟
  • تظاهرات گسترده ضد نتانیاهو در تل آویو
  • تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه نتانیاهو در تل‌آویو
  • تداوم تظاهرات صهیونیست‌ها علیه نتانیاهو