Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفارت آمریکا در بغداد در بیانیه‌ای مدعی شد که گروه‌های تحت حمایت ایران، حمله راکتی سه شنبه شب به این سفارت را انجام دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، سفارت آمریکا در عراق در صفحه توئیتر خود مدعی شد که گروه‌های تحت حمایت ایران حمله راکتی سه شنبه شب به این سفارتخانه را که در منطقه سبز بغداد واقع است، انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

در ادامه توئیت سفارتخانه آمریکا آمده است: ما این حمله راکتی را که به کشته شدن یک کودک عراقی و زخمی شدن دو عراقی دیگر منجر شد، محکوم می‌کینم.

در این توئیت از دولت عراق خواسته شد تا عاملان حمبه راکتی به سفارت آمریکا در بغداد را دستگیر و مجازات کند.

حزب‌الله عراق در واکنش به حمله راکتی سه‌شنبه‌شب به سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد اعلام کرد که این حمله در راستای سرپوش گذاشتن بر شکست ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا صورت گرفت.

«صباح العکیلی» کارشناس امور امنیتی عراقی نیز طرفهای اجیرشده از سوی سفارت آمریکا را عامل حمله به منطقه الخضراء اعلام کرد و هدف آنها را کاستن از باخت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در انتخابات 2020 آمریکا دانست.

منابع رسانه‌ای عراق گزارش دادند که سه‌شنبه‌شب 7 فروند راکت به بخش نظامی سفارت آمریکا اصابت کرد و سامانه دفاع موشکی آمریکا مستقر در اطراف سفارت موسوم به «سی‌رم» نتوانسته است این راکت‌ها را رهگیری کند و هدف قرار دهد.

انتهای پیام

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار عراق اخبار آمریکا اخبار عراق اخبار آمریکا سفارت آمریکا حمله راکتی سه شنبه شب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۲۶۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران حمله تروریستی هرات را محکوم کرد

سفارت ایران در کابل حمله مسلحانه به نمازگزاران در ولسوالی گذره هرات را محکوم کرد.

سفارت ایران در کابل در اطلاعیه‌ای نوشت سفارت جمهوری اسلامی ایران ضمن محکومیت حادثه تروریستی مسجد امام زمان (عج) ولسوالی گذره ولایت هرات که منجر به جراحت و شهادت جمعی از نمازگزاران شد، خواستار شناسایی و مجازات مرتکبین این جنایت می‌باشد.

در این اطلاعیه آمده است ایران آمادگی خود را جهت تقویت همکاری با حکومت سرپرست افغانستان جهت مبارزه با تروریسم اعلام می نماید.

گفتنی است در حمله افراد مسلح ناشناس به مسجد امام زمان (عج) شهرک اندیشه شهرستان گذره هرات در هنگام نماز مغرب و عشاء جمعی از نمازگزاران به شهادت رسیده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • نقد ادعای زیباکلام درباره آغازگر جنگ با مستندات تاریخی / روایت نماینده وقت عراق در سازمان ملل از آماده‌باش صدام برای آغاز جنگ علیه ایران
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • نقش جاده ابریشم ترکیه در معادلات خاورمیانه/ اردوغان پروژه آمریکا را دور زد؟
  • طنز تلخ آمریکا؛ با مردم عراق جنگ نداریم(!)
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • سفارت ایران حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را محکوم کرد
  • ایران حمله تروریستی هرات را محکوم کرد
  • ادعای اقدام علیه املاک دولت ایران؛ باکو قصد مصادره اموال کرده است؟
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند