Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: مهم‌تر از افراد بستری کرونایی و سرپایی کرونایی، افراد ناقل هستند که وجود برنامه و برنامه‌ریزی برای این اشخاص اهمیت دارد. - اخبار استانها -

مجید شیرانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد، اظهار داشت: کلینیک الحاقی هاجر در شهرکرد در حال ساخت و ساز است که تکمیل این ساختمان به اعتبارات بسیار زیاد نیاز دارد البته  رایزنی‌های بسیار متعددی شده و اکنون سرعت ساخت و ساز بسیار قابل توجه است‌ اما در کوتاه‌مدت نمی‌تواند به بهره‌برداری رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به عدم وجود داروی موثر در خصوص بیماری کرونا، گفت: هیچ داروی موثری بر علیه کووید 19 وجود ندارد، برخی داروها که این روزها از آن‌ها نام می‌برند، در فازهای تحقیقاتی هستند و واقعا اثرات شناخته شده‌ای ندارند و گاها مضرات آن‌ها بیش از اثراتشان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به دو داروی رمدسیویر و فاویپیراویر، تصریح کرد: این داروها ضد ویروس هستند و  برای بیماری‌های ویروسی اثراتی دارند، گاها اثراتی هم بر ویروس کرونا البته در برخی بیماران و موارد خاص نشان داده‌اند.

وی بیان کرد: اینکه این داروها به فضاهای عمومی  و رسانه‌ای کشیده شوند کاملا اشتباه است، در مجامع علمی باید در رابطه با آن‌ها بحث شود، ورود این دو دارو در فضای اجتماعی و رسانه‌ای موجب شد پزشکان در موقعیت‌های بحرانی قرار گیرند و از طرف همراهان بیمار تحت فشار باشند و هزینه‌های سنگینی بر خانواده بیماران وارد شد.

شیرانی افزود: گاها پزشک با اینکه می‌دانست این داروها موثر نیستند اما با فشار خانواده بیمار مجبور به تجویز این داروها می‌شد، واقعا دارو موثری برای کرونا وجود ندارد و همه این درمان‌ها که می‌بینید حمایتی هستند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات عمده محدودیت‌ها عدم اجرا و همراهی مردم است، عنوان داشت: با توجه به اینکه محدودیت‌ها رعایت نمی‌شود، طرحی با بسیج، هلال احمر، سازمان‌های مردم نهاد و ... تحت عنوان بسیج محله محور در حال اجرا است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین: تماس با فرد آلوده عامل 60 درصد از ابتلاها به کرونا در استان استکرمانشاه | قرارگاه شهید سلیمانی در خط مقدم مبارزه با کرونا است / تسهیل‌ خدمت به مردم برای مقابله با ویروس منحوسویروسی کوچکی که اصناف و کسبه قم را نقره‌داغ کرد/ قمی‌ها هم چنان با کرونا دورهمی خانوادگی می‌گیرند

شیرانی اذعان داشت: کسانی که بیمار می‌شدند هم جداسازی خود و هم اطرافیانشان مشکل است، یک دسته بیمار می‌شوند که آن‌ها را بستری می‌کنیم و دسته دیگر بیماران به صورت سرپایی در منزل تحت مراقبت و جداسازی قرار می‌گیرند.

وی افزود:  دسته مهمتر، ناقلین اصلی ویروس کرونا هستند که متاسفانه برنامه خاصی برای این دو دسته نداشتیم، کسانی که با این دسته حداقل ربع ساعت در فاصله کمتر از یک متری، تماس داشتند باید به مدت دو هفته قرنطینه شوند.

شیرانی با اشاره به لزوم وجود ظرفیت بالای تستینگ، گفت: قدرت حمایت اجتماعی زیادی لازم است تا وقتی افرادی را وادار به قرنطینه می‌کنیم بتوانیم از لحاظ معیشتی از آن‌ها حمایت کنیم و احتیاجات اولیه آن‌ها را برآورد کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تصریح کرد: مادران باردار و کسانی که فرزند زیر 6 سال دارند باید در اولویت دورکاری قرار گیرند و اگر اداره‌ای از این مصوبه سرپیچی کند، افراد می‌توانند به بازرسی علوم پزشکی و یا بازرسی استان اطلاع دهند تا برخورد لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/7540/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۲۶۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم

 بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی قم،با پیگیری‌های صورت گرفته توسط کارشناسان نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی قم، مرکز غیر مجاز مداخله گر در امور طب سنتی شناسایی و تمامی فعالیت‌های آن تعطیل شد.

 این مرکز نسبت به ارائه دارو‌های غیرمجاز و غیر بهداشتی و غیر اصولی در امر درمان مداخله می‌کرد.

 همشهریان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی و درمانی می‌توانند با شماره ۱۹۰ تماس گرفته و گزارش دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل تغییر کرد
  • علت فوت پزشک متخصص در جهرم چه بود؟
  • علت مرگ «فرزانه اکبری» در جهرم چه بود؟
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • خواسته امروز آزادگان جهان، محو رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار است
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس چه بود؟
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات
  • رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود