Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا پورمحمدی چهارشنبه شب در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار کرد: مراقبت از افراد آسیب پذیر یا حمایت از افرادی که کرونا گرفته اند، بسیار لازم است و در این ارتباط نظارت از جهات مختلف ضرورت دارد. 

وی افزود: نظارت و پایش در اجرای محدودیت ها انجام می شود و انتظار می رود تا پس از اجرای محدودیت ها ابتلا به کرونا کاهش قابل قبولی پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

پورمحمدی همچنین اظهار کرد: در شهرهای نارنجی و قرمز حضور افرادی که جزو گروه های پرخطر هستند، در محل کار ممنوع است. 

در شهرهای قرمز یک سوم کارکنان ادارات در محل کار حاضر می شوند

 معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی و جانشین ستاد استانی مقابله با کرونا نیز در این جلسه گفت: در شهرهای قرمز یک سوم کارکنان ادارات در محل کار حاضر می شوند، در شهرهای نارنجی ۵۰درصد و در شهرهای زرد دو سوم به ارایه خدمت به مردم می پردازند. 

علیار راستگو اظهار کرد: در شهرهای وضعیت قرمز نیز گروه های شغلی ۲، سه و چهار تعطیل هستند.

راستگو ادامه داد: از شنبه آینده خروج خودروهای بومی پلاک شخصی از شهرهای نارنجی آذربایجان شرقی و نیز ورود خودروهای غیربومی با پلاک شخصی به این شهرها ممنوع خواهد بود و متخلفان ۵۰۰ هزار تومان جریمه می شوند.

وی با بیان اینکه هماهنگی با پلیس برای اعمال محدودیت انجام شده است، ادامه داد: از این تاریخ همچنین خروج خودروهای بومی با پلاک شخصی از شهرهای دارای وضعیت قرمز آذربایجان شرقی و ورود خودروهای غیربومی با پلاک شخصی به این شهرها ممنوع بوده و متخلفان با جریمه یک میلیون تومانی مواجه می شوند. 

وی گفت: از شنبه آینده همچنین تردد خودروهای شخصی از ساعت ۹ شب تا چهار صبح در شهرهای دارای وضعیت قرمز آذربایجان شرقی ممنوع است و جریمه ۲۰۰ هزار تومانی برای متخلفان اعمال می شود. 

راستگو یادآور شد: در اجرای مصوبه دولت در زمینه مدیریت بیماری کویید ۱۹ از شنبه آینده، در شهرهای دارای وضعیت زرد آذربایجان شرقی از نظر شیوع ویروس کرونا، فقط مشاغل گروه چهار تعطیل است.

وی افزود: در شهرهای دارای وضعیت نارنجی از لحظ شیوع کرونا نیز مشاغل گروه سه و چهار تعطیل است. 

۱۸ شهرستان استان از نظر شیوع کرونا در وضعیت های نارنجی و قرمز قرار دارند

وی ادامه داد: اکنون ۱۸ شهرستان استان از نظر شیوع کرونا در وضعیت های نارنجی و قرمز قرار دارند و سه شهرستان ورزقان، هوراند و خداآفرین در وضعیت زرد هستند. 

بهروز مهدوی فرماندار شهرستان تبریز نیز گفت: خطر اصلی شیوع کرونا در ازدحام اتوبوس ها، بی.آر.تی، مترو و سایر مکان های پرازدحام مثل اغذیه فروشی ها و مطب پزشکان است.  

آذربایجان شرقی در شاخص بستری بیماران کرونایی بازای جمعیت در رده پانزدهم کشور قرار دارد

رییس دانشگاه علوم پزشکی نیز گفت: در ۲۴ساعت گذشته ۲۴۰نفر بیمار جدید در بیمارستان های آذربایجان شرقی بستری، ۱۶نفر فوت و ۲۰۵ نفر از بیمارستان مرخص شدند. 

محمدحسین صومی اظهار کرد: هر روز تست ۵۰۰ نفر در آذربایجان شرقی مثبت می شود و اکنون استان در شاخص بستری بیماران کرونایی به ازای جمعیت در رده پانزدهم کشور قرار دارد. 

برچسب‌ها کرونا آذربایجان شرقی محدودیت های کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا آذربایجان شرقی محدودیت های کرونا کرونا آذربایجان شرقی محدودیت های کرونا اخبار کنکور شهرهای دارای وضعیت آذربایجان شرقی محدودیت ها شیوع کرونا پلاک شخصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۲۷۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای اصفهان و ۵ شهر مجاور سالم است/کاشان بر مدار نارنجی آلودگی

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کیفی هوای کلان‌شهر اصفهان بر اساس داده‌های ۱۵ ایستگاه سنجش فعال در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۹ صبح پنجشنبه ششم اردیبهشت با میانگین ۵۶ وضعیت قابل قبول را نشان می‌دهد.

بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلان‌شهر امروز در ساعت انتشار این گزارش در ایستگاه خیابان ۲۵ آبان با عدد ۵۲، احمدآباد ۸۶، پارک زمزم ۶۰، میدان انقلاب ۶۲، خیابان پروین اعتصامی ۶۳، دانشگاه صنعتی و رهنان ۵۸، خیابان زینبیه ۷۰، بولوار کاوه ۶۴ ایستگاه ولدان ۵۲ AQI در وضعیت قابل قبول است.

شاخص هوای اصفهان در ایستگاه بزرگراه خرازی با عدد ۴۹، سپاهان‌شهر ۴۰، خیابان فرشادی ۳۴، کردآباد ۴۵ و میرزا طاهر ۴۸ AQI وضعیت پاک را نشان می‌دهد.

امروز شاخص هوا در خمینی‌شهر با میانگین ۲۷ و شاهین شهر با میانگین ۳۹ AQI در وضعیت پاک و در کاشان با میانگین ۱۰۹ نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس، زرین‌شهر با میانگین ۵۶، سجزی ۷۰، قهجاورستان با میانگین ۹۹، نجف آباد ۶۳ و مبارکه ۵۹ AQI قابل قبول ثبت شد. ایستگاه سنجش آلودگی هوای منطقه صنعتی دولت آباد قطع است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

این شاخص به طور معمول برای پنج آلاینده هوا شامل مونوکسیدکربن (CO) ، اُزن (O۳)، دی اکسید نیتروژن (NO۲)، دی اکسید گوگرد (SO۲) و ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون (PM۲.۵) اندازه گیری و به طور روزانه در ایستگاه‌های پایش هوا، ثبت می‌شود.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

کد خبر 6088316

دیگر خبرها

  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • اجرای اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران
  • خرمشهر در وضعیت «نارنجی» آلودگی هوا
  • وضعیت «نارنجی» هوا در خرمشهر
  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال
  • ممنوعیت های تردد در محورهای شمالی در پایان هفته اعلام شد
  • هوای اصفهان و ۵ شهر مجاور سالم است/کاشان بر مدار نارنجی آلودگی
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • محدودیت‌ها به تدریج اعمال می‌شود/ برخی دستگاه‌ها فناوری مطلوبی ندارند
  • ممنوعیت‌های تردد در محور‌های شمالی در پایان هفته اعلام شد