Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، بورک نوعی پیش غذا و فینگرفود ترکی است که با استفاده از خمیر نازکی به اسم خمیر هزارلا یا خمیر فیلو درست می‌شود. بورک‌ها بسته به نوع موادی که در تهیه آن‌ها استفاده می‌کنند، به عنوان پیش غذا، غذای اصلی حتی صبحانه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بورک پنیر و اسفناج، بورک گوشت و قارچ، بورک گوشت و پنیر، بورک سیب زمینی و … از بورک‌های معروف ترکیه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما شما می‌توانید بورک مورد علاقه‌تان را با مواد غذایی که دوست دارید، درست کنید. در این مقاله قصد داریم با کمی ابتکار، طرز تهیه فینگرفود بورک پاسترامی را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه فینگرفود بورک پاسترامی

پاسترامی یک وکیوم
خمیر هزارلا  به مقدار لازم
فلفل دلمه‌ای یک عدد
پیاز یک عدد
پنیر پیتزا  ۱۰۰ گرم
رب گوجه فرنگی یک قاشق غذاخوری
نمک، فلفل، دارچین، ادویه کاری به مقدار لازم

بیشتر بخوانید

آموزش آشپزی؛ از ساندویچ تناملت و نان کالزونه خانگی تا بورانی کدو حلوایی به ۲ روش مازندرانی و تبریزی + تصاویر

طرز تهیه فینگرفود بورک پاسترامی

پیش از این طرز تهیه فینگرفود‌های خوشمزه‌ای را با خمیر هزارلا به شما آموزش داده بودیم. اگر از غذا‌های مدرن و ساده‌ای مثل یوفکای سوسیس یا چیز چیکن رینگ خوش‌تان آماده، پیشنهاد می‌کنیم به این دستور غذا هم توجه کنید. پیاز و فلفل دلمه‌ای را خرد کرده و پاسترامی را در اندازه خیلی کوچک برش دهید. داخل یک تابه پیاز‌ها را با مقداری زردچوبه و روغن تفت دهید. زمانی که پیاز‌ها کمی نرم شدند فلفل دلمه‌ای‌ها را اضافه کرده و در تابه ببندید.

بعد از چند دقیقه پاسترامی را همراه ادویه‌جات و رب گوجه فرنگی اضافه کرده و مواد را تفت دهید. حدود ۱۰ دقیقه مجددا در تابه را ببندید تا مواد میانی فینگرفود به خوبی بپزند.

خمیر هزارلا را پهن کنید و در اندازه دلخواه برای فینگرفود برش دهید. مقداری از مواد میانی و پنیر پیتزا وسط خمیر قرار دهید سپس خمیر را بپیچیده و با مقداری آب، انتهای خمیر را بچسبانید تا باز نشود.

فینگرفود‌ها را در روغن نیمه داغ سرخ کنید. داخل یک بشقاب چند عدد دستمال کاغذی قرار دهید و بورک‌های سرخ شده را روی آن‌ها بگذارید تا روغن اضافیشان گرفته شود.

بورک‌ها را در ظرفی مناسب سرو کرده ونوش جان کنید.

منبع: کتاب کاله

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش آشپزی طرز تهیه فینگرفود خمیر هزارلا بورک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۲۷۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طبیعت چشم نواز ایلام در قاب مستند ایرانگرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ تنوع آب هوایی و جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی استان ایلام موجب شده تا این ظرفیت بکر در قالب سری جدید مستند ایران گرد در شبکه مستند پخش شود. 
به گفته قارایی، تهیه کننده این برنامه، سری جدید ایران گرد در قالب ۲۶ قسمت در حال تهیه است که ۴ قسمت آن مربوط به جاذبه‌های استان ایلام است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • طرز تهیه پاستای اسفناج و خامه ساده و خوشمزه
  • «عینک قرمز» و «تگزاس۳» اکران می‎‌شوند
  • معرفی ۵۴ فرصت سرمایه‌گذاری کردستان در نمایشگاه اکسپو
  • رولت یخچالی یک شیرینی فوری بدون نیاز به فر
  • ۳ فیلم در راه اکران
  • اگر می‌خواهید لاغر شوید این ۵ صبحانه کم کالری معجزه می‌کند
  • لازمه ساماندهی اصولی آبشوران تهیه نقشه دیجیتالی شهر کرمانشاه است
  • طبیعت چشم نواز ایلام در قاب مستند ایرانگرد
  • فصل گلاب گیری و تهیه گلاب و عرق نعنا با دستگاه تقطیر
  • گیاهی که برای جلوگیری از ریزش مو معجزه می‌کند