Web Analytics Made Easy - Statcounter

متقی گفت: بی شک افزایش نرخ سرانه مطالعه در کشور نیازمند برنامه ریزی قوی فرهنگی و نیز اهتمام در زمینه فعالیت های رسانه ای است.

«تقی متقی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم اظهار داشت: گرچه آمار دقیقی در خصوص نرخ سرانه مطالعه در کشور ما وجود ندارد، اما آن چه مسلم است این که این میزان به هیچ وجه زیبنده جامعه ما نیست و لذا باید در این راستا دست به برنامه ریزی قوی فرهنگی زد تا انشاالله در آینده ای نزدیک شاهد تحولی ارزشمند در این باره باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عضو انجمن قلم حوزه علمیه قم افزود: از سویی روی صحبت ما با مسئولان و متولیان امر کتاب و کتاب خوانی این است که ملتفت باشند صرفاً با شعار دادن و ارایه آمار کاری از پیش نمی رود بلکه باید با درک حساسیت ها و اهمیت موضوع، باید در پیِ برنامه ریزی و اجرای دقیق برنامه ها و طرح ها بود و در این خصوص از اصل آسیب شناسی نیز غفلت نکرد.


این فعال فرهنگی و نویسنده کتاب همچنین گفت: در این راستا لازم است که نخبگان و رسانه های جمعی نیز به قضیه ورود کنند و زمینه ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی را در پرتو فعالیت های رسانه ای و اطلاع رسانی خلاقانه و جذاب مهیا نمایند.


وی اضافه کرد: همچنین با توجه به اقبال روزافزون مردم و خانواده ها و نسل جدید به فضای مجازی و شبکه های اجتماعی لازم است که از این بستر پرمخاطب به منظور معرفی کتاب های خوب و پرمحتوا و البته جذاب به درستی استفاده کنیم.


متقی بیان داشت: چندی است که از سوی برخی نویسندگان و هنرمندان پویش معرفی و تبلیغ کتاب شکل گرفته که به نظرم کار بسیار خوبی است منتهای مراتب این قبیل طرح ها و برنامه ها باید در طول سال مورد توجه و عنایت باشد و به هفته کتاب و کتاب خوانی و یک سری مناسبت های فرهنگی دیگر محدود نشود.


وی در خاتمه با بیان این که تعمیق و ترویج فرهنگ مطالعه یکی از نشانه های بارز رشد و توسعه فرهنگی جامعه به شمار می رود، گفت: به هر صورت اگر می خواهیم که فرهنگ کتاب و کتاب خوانی روز به روز در جامعه رواج بیشتری پیدا کند باید از همه زمینه ها و عوامل متعدد فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، اطلاع رسانی و غیره بهره مند شویم تا بستر و زمینه انس هر چه بیشتر اعضای جامعه به خصوص نسل جوان با کتاب – این یار مهربان- را فراهم کنیم.

پایان پیام/414

منبع: شبستان

کلیدواژه: مطالعه فرهنگ مطالعه کتابخوانی کتاب کتاب و کتاب خوانی برنامه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۲۷۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶.۲ میلیارد دلار گذشت

به گزارش قدس آنلاین، حامد نجفی علمدارلو افزود: همزمان با مدیریت مصرف و کاهش واردات، برنامه‌ریزی صورت گرفته منجر به بهبود تجاری این بخش به میزان بیش از ۲ میلیارد دلار شده است.

قائم‌مقام معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: بر اساس آمار گمرک، صادرات محصولات کشاورزی در سال گذشته ۶.۲ میلیارد دلار بوده که نسبت به سال ۱۴۰۱، یک میلیارد دلار افزایش را نشان می‌دهد.

نجفی گفت: همچنین میزان واردات در بخش کشاورزی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، یک میلیارد دلار کاهش و در مجموع تراز تجاری ۲ میلیارد دلار بهبود یافته است.

وی با بیان اینکه کارشناسی‌های انجام شده نشان می‌دهد مراقبت از شرایط فوق و تداوم آن نیازمند افزایش تولید است، افزود: تامین مالی، ریالی، ارزی و به‌هنگامِ زنجیره تامین محصولات کشاورزی، راهکار اساسی رشد تولید است.

قائم‌مقام معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: ارزش افزوده بخش کشاورزی با صادرات آن رابطه دوطرفه دارد و تجارب موفق نشان داده است، اختصاص ارز به نهاده‌های تولیدی بخش کشاورزی، اگر به لحاظ زمانی در اولویت تامین و تخصیص قرار گیرد، منجر به کاهش واردات محصول نهایی و افزایش صادرات می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • اقدامات فرهنگی باید باعث امیدآفرینی در جامعه شود
  • سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان افزایش می‌یابد
  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان
  • سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان افزایش می‌یابد+فیلم
  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • برنامه‌ریزی برای توسعه ۱۶۰۰ هکتاری باغات
  • نیازمند آگاه‌سازی پایدار برای نسل جدید هستیم
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶.۲ میلیارد دلار گذشت
  • اولین نشست رسالت اندیشی دفتر بانوان جبهه فرهنگی گیلان برگزار شد
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی