Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@19:11:14 GMT

هکر اینترنتی در سمیرم ناکام ماند

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۲۷۵۹۰

هکر اینترنتی در سمیرم ناکام ماند

سرهنگ سهراب قرقانی روز پنجشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: با شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس اقدام به حک حساب بانکی و رمز دوم بانکی وی کرده و مبلغ زیادی از حسابش برداشت کرده، موضوع در دستور کار پلیس فتای این فرماندهی قرار گرفت.

به گفته وی شاکی مدعی بود با دریافت پیامکی از برداشت غیرمجاز مبلغ ۷۸۰ میلیون ریال از حساب وی توسط هکر اینترنتی مطلع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس پلیس سمیرم ادامه داد: با مراجعه وی به پلیس فتا بلافاصله اقدام‌های تخصصی و فنی انجام و حساب بانکی هکر شناسایی و توقیف شد.

سرهنگ قرقانی به شهروندان توصیه کرد، رمز دوم خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و به صورت دوره‌ای رمزهای بانکی خود را تغییر دهند.

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم در ادامه همین پیوند، از کشف ۷۰۰ کیلوگرم ذغال و چوب بلوط و توقیف ۲ دستگاه خودرو از قاچاقچیان طبیعت در این رابطه خبر داد.

رییس پلیس سمیرم تصریح کرد:  ماموران ایست بازرسی شهید رئیسیان شمال سمیرم حین کنترل خودروها در محور ۲ دستگاه خودروی سواری  حامل ذغال و چوب بلوط را شناسایی و توقیف کردند.

سرهنگ قرقانی ارزش زغال و چوب کشف شده توسط کارشناسان را ۴۵۰ میلیون ریال اعلام کرد.

برچسب‌ها اینترنت کلاهبرداری سمیرم فضای مجازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اینترنت کلاهبرداری سمیرم فضای مجازی اینترنت کلاهبرداری سمیرم فضای مجازی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۲۷۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت معرفی می‌شود

مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه ناجی بنیاد تعاون فراجا گفت: به زودی سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت معرفی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، مهدی سیدهاشمی اظهار کرد: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از سال گذشته اعلام کرد که تصمیم دارد روند صدور درخواست کارت سوخت را اینترنتی کند و این یعنی مالکان خودروهای نوشماره و خودروهای دیگری که نیازمند کارت سوخت المثنی باشند، باید کارت سوخت خود را به صورت اینترنتی دریافت کنند.

وی افزود: برای امنیت درخواست صدور کارت سوخت، تا زمانی که این اقدام در دفاتر پلیس +۱۰ انجام می‌شود مشکلی وجود ندارد، چراکه از اطلاعات کاربر محافظت می‌شود.

مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه ناجی بنیاد تعاون فراجا با بیان اینکه همکاری فراجا با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نخستین خدمت بین دستگاهی است، گفت: جلساتی با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برگزار کردیم و هماهنگی‌های لازم انجام و بررسی‌های لازم انجام شده است و به جمع‌بندی خوبی رسیدیم.

هاشمی ادامه داد: در نهایت در چند روز آینده این سامانه آماده و معرفی می‌شود که در پی آن روند صدور کارت سوخت نیز تسریع خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این سامانه تولید شده توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی است و فراجا تنها اطلاعات را با آنها تبادل می‌کند؛ هنگامی که فرد متقاضی در این سامانه درخواست خود برای صدور کارت سوخت را ثبت می‌کند اطلاعاتش دریافت و برای پلیس ارسال می‌شود و پلیس این اطلاعات را بررسی و صحت‌سنجی و پس از آن تأیید شدن یا نشدن را به این سامانه اعلام می‌کند.

کد خبر 749653

دیگر خبرها

  • از توقیف موتورسیکلت‌ها تا کشف احشام قاچاق میلیاردی در فارس
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در چناران
  • سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت معرفی می‌شود
  • فعال‌سازی بانکداری اینترنتی در بانک ملت بدون مراجعه حضوری
  • شناسایی متهم برداشت غیرمجاز یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریالی در تربت حیدریه
  • تویوتا ۱۲۰ میلیاردی در توقیف پلیس چابهار
  • فروش اینترنتی دارو
  • جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی​ اعلام شد
  • دریافت هزار تراکنش حساب، با اینترنت‌بانک تجارت
  • توقیف محموله مرغ زنده در تالش