Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر بخش بازرگانی یک شرکت دانش‌بنیان گفت: اگر ماهواره بومی ایران پرتاب شود و به تصاویر ماهواره‌ای دسترسی پیدا کنیم، کسب‌وکارمان بیشتر رونق می‌گیرد. روح الله یزدان معاون بخش بازرگانی شرکت دانش‌بنیان «سنجش از دور بصیر» در گفتگو با خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو گفت: این شرکت کارش را از سال ۷۸ و با در اختیار داشتن سه آنتن دریافت تصاویر ماهواره‌ای شروع کرد و هم‌اکنون در حوزه‌های سنجش از دور، تامین و پردازش تصاویر ماهواره‌ای، سیستم اطلاعات مکانی، فتوگرامتری و پهپاد، ژئوفیزیک، مخابرات ماهواره‌ای، نقشه‌برداری و صنایع مرتبط با فناوری‌های تصفیه آب و منابع آب فعالیت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ولی عمده فعالیت آن و محصولات اصلی شرکت در زمینه تامین و پردازش تصاویر ماهواره‌ای، تولید نقشه‌های بزرگ و متوسط مقیاس، مدل‌سازی سه‌بعدی ابنیه و مکان‌های تاریخی، تصویربرداری با پهپاد، تولید نقشه‌های توپوگرافی و پلان شهری، مطالعات ژئوفیزیک و فرونشست زمین و مخابرات ماهواره‌ای است.

یزدان در مورد مهم‌ترین محصولات این شرکت گفت: ما سه محصول مهم و دانش‌محور در شرکت داریم که یکی از آن‌ها «ستیا» است که قابلیت رقابت با نرم‌افزار گوگل ارث را دارد؛ البته قابلیت‌های بیشتری به آن اضافه کرده‌ایم و کارفرمایان و کسانی که از این سرویس استفاده می‌کنند، می‌توانند کلیه تصاویر ماهواره‌ای و نقشه‌های برداری را مدیریت کنند و نمایش دهند و به کلیه داده‌های متن‌باز شرکت‌های دیگر در دنیا دسترسی داشته باشند. محصول دیگر یک نرم‌افزار بومی است که تصاویر پهپاد یا هواپیمای بدون سرنشین را پردازش و مدل‌سازی می‌کند. محصول سوم نیز نرم افزار مدیریت کاربران است.

وی در مورد چشم‌انداز و برنامه‌هایی که برای شرکت در نظر دارند، گفت: طبیعتا شرکت‌هایی مثل شرکت ما تمایل دارند که اولین ماهواره بومی ایران پرتاب شود تا بتوانند از تصاویر آن برای نقشه‌برداری و ارائه خدمات دیگر بهره ببرند. با توجه به تحریم‌هایی که سال‌هاست در ایران حاکم است، دسترسی به این تصاویر مقدور نیست و باید از کانال‌های مختلف دیگر به آن دسترسی پیدا کرد. بعد‌ها اگر ایران موفق به پرتاب ماهواره‌ای شود و بتوانیم به تصاویر ماهواره‌ای با رزولوشن زیر یک متر دسترسی پیدا کنیم، مطمئنا کسب‌وکار ما هم رونق پیدا خواهد کرد و می‌توانیم خدمات‌مان را توسعه دهیم.

یزدان در مورد چالش‌ها و مشکلات این شرکت نیز گفت: با توجه به نوسانات نرخ ارز، کار برای شرکت‌های خصوصی خیلی دشوار شده است و از آنجا که بخشی از مشتریان ما نهاد‌های دولتی هستند و آن‌ها نیز در دو سال اخیر با کسری بودجه مواجهند، خیلی از پروژه‌ها برای شرکت ما تعریف نمی‌شوند و اگر هم تعریف شود، با مبالغ پایین‌تری انجام می‌شود و همین امر موجب شده که شرکت‌های خصوصی مثل ما با کمبود نقدینگی و پروژه مواجه شوند. در واقع، به دلیل اینکه شرکت ما در حوزه بسیار خاصی فعالیت می‌کند و بیشتر مشتری‌های آن نهاد‌ها و سازمان‌های دولتی هستند، این مشکل بیشتر خود را نشان می‌دهد.

معاون بازرگانی شرکت سنجش از دور بصیر در مورد حامیان این شرکت گفت: با توجه به اینکه شرکت دانش‌بنیان هستیم، کمک‌های معاونت علمی ریاست جمهوری و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برای ما خیلی مفید بوده و امیدواریم که این کمک‌ها بیشتر از پیش و واقعی‌تر ارائه شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تصاویر ماهواره ای ماهواره ایرانی شرکت های دانش بنیان تصاویر ماهواره ای شرکت دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۲۷۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهم‌ترین گام‌ توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، همایش بین‌المللی فرصت‌های صادراتی شرکت های فناور و دانش بنیان در کشورهای آسیای میانه به‌ویژه ازبکستان به میزبانی پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس و همکاری اتاق بازرگانی ایران و ازبکستان، امروز در سالن جابرحیان دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

امید رضایی‌فر، مدیرکل سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و توسعه فناوری وزارت علوم درباره ظرفیت های نظام دانشگاهی کشور در حوزه فناوری گفت: نظام دانشگاهی ایران به‌عنوان یک حلقه متصل به حوزه صنعت و فناوری، موفق به تربیت نیروی انسانی متخصص بسیاری در جهان فناوری شده است.

وی ادامه داد: اکنون حدود بیش از ۳ میلیون دانشجو، در‌حوزه‌های مختلف درحال تحصیل هستند. از این میان حدود ۱۰۰ هزار نفر دانشجوی خارجی از کشورهای مختلف جهان در‌ ایران تحصیل می‌کنند.

رضایی‌فر به اهمیت پارک‌های علم و فناوری در کشور اشاره کرد ‌و گفت: حدود ۶۰ پارک علم و فناوری در کشور درحال فعالیت هستند که در این پارک‌ها، ۱۲ هزار شرکت فناور در این فضا مستقر شده شده‌اند.

وی درباره گام‌های توسعه‌ای اکوسیستم فناوری در ایران توضیح داد: اکنون به دنبال آن هستیم که بتوانیم تاثیرگذاری دانش در اقتصاد را در فضاهای فناورانه ایران توسعه بدهیم.

رضایی‌فر ادامه داد: منظور از توسعه دانش در حوزه اقتصادی، اتصال هرچه بیشتر شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان ایرانی به بازار و اقتصاد داخلی و بین‌المللی است.

وی اضافه کرد: به‌طور حتم، حضور شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در کشورهای مختلف با اهداف مشترک بسیار مثمرثمر خواهد بود.

رضایی‌فر گفت: اکنون به‌دنبال تشکیل اتاق مشترک بازرگانی و دبیرخانه‌ای برای اتصال هرچه بیشتر شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی به بازار کشور های آسیای میانه از جمله کشور ازبکستان هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آماده پرتاب ماهواره برای دیگر کشورها هستیم/ پایگاه جدید فضایی ایران در چابهار دسترسی به مدارهای متوعی را فراهم می‌کند
  • گسترش بازار صادراتی دانش بنیان‌های ایرانی در ۱۶ کشور دنیا
  • عزم هیئت الجزایری برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • عزم هیات تجاری الجزایر برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • ایجاد فضایی برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در خوارزم ازبکستان
  • مهم‌ترین گام‌ توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • مهم‌ترین گام‌توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • تصویربرداری ۹۵ درصد از اراضی کل کشور توسط ماهواره پارس
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود