Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهران گرمه روز پنجشنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هر چند سرعت کنونی استان در حوزه فناوری اطلاعات مطلوب است اما این استان نسبت به استان های دیگر در این بخش و در فراهم کردن فضا و زیرساخت عقب مانده است و این امر در برخی شهرستان های ما بویژه در اسفراین که تعداد قابل توجهی شرکت دانش بنیان دارد بیشتر به چشم می خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که نبود فضای فیزیکی مناسب یکی از معضلات ما در این استان است افزود: در استان های دیگر فضاهای مازاد در اختیار پارک های علمی و فناوری قرار می‌گیرد که تبدیل به مرکز نوآوری شود و در بازسازی این فضاها نیز معاونت علمی ریاست جمهور کمک ها جدی کرده است اما در استان ما یا ادارات فضای کافی ندارند و یا در اختیار ما قرار نمی دهند.

وی با اشاره به برخی مراکز آموزش عالی در شهرستان ها اظهار داشت: به عنوان مثال در یکی از این مراکز سوله ای که به اندازه آشیانه هواپیماست،  تبدیل به پارکینگ کرده اند و در حالی که شرکت های دانش بنیان همان دانشگاه احتیاج به فضا و امکانات دارند و ما برای مراکز رشدی که باید فضای کافی داشته باشند مجبورم بیرون از دانشگاه ها فضا تامین کنیم.

 گرمه با بیان این که از ۱۹ شرکت دانش بنیان خراسان شمالی هشت شرکت در اسفراین و ۶ شرکت مربوط به مجتمع فنی و مهندسی این شهرستان است اظهار داشت:با وجود این شرکت ها هم در این دوسال نتوانسته ایم ارتباط مناسبی با دانشگاه به لحاظ فراهم آوردن زمینه های توسعه مراکزی مانند مرکز رشد داشته باشیم.

وی با بیان این که در استان  های دیگر پارک های علم و فناوری دارای اراضی قابل توجهی  دارند، اظهار داشت: ما در این زمینه ۱۵ سال عقب هستیم و این در حالی است که طرحی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حال پیگیری است که با اجرای آن به ازای هر هکتار زمینی که در اختیار پارک های علم و فناوری است ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات برای ساخت زیرساخت ها ارائه می شود و ما در این بخش هیچ نداریم.

گرمه اظهار داشت: صدای فناوران و پارک علم و فناروی فقط در استانداری شنیده می شود و در هر کجای دیگر  به جای این که همکار و کمک ما باشند مقابل ما هستند و به طوری که در آشخانه مجبور شدیم فضای اداری اجاره کنیم.

وی با بیان این که اراضی پارک علم و فناوری در استان از دوسال قبل تا کنون افزایش یافته است گفت: هزار متر زمین ما از دوسال قبل تا کنون به هفت هزار متر افزایش یافته و این درحالی است که خود پارک  با ۱۵ کارمند فقط ۳۰۰ متر فضا اشغال کرده است با این وجود اگر بخواهیم فضای مناسب برای شرکت ها و پارک علم و فناوری فراهم کنیم نیاز به کمک داریم.  

وی از فعالیت نزدیک به نیمی از شرکت های دانش بنیان استان در حوزه «آی تی»  خبر داد و اظهار داشت:  فرصت ایجاد نظام صنفی رایانه از دست رفت و تا زمانی که نظام صنفی نباشد مرجعی هم نیست تا منافع و خواست های این شرکت های حوزه آی تی را پیگیری کند.

رییس پارک علم و فناوری خراسان شمالی افزود: با پیگیری هایی که انجام شد و با کمک استانداری خراسان شمالی توانستیم این امکان را در استان فراهم کنیم که تا چند روز آینده دوباره انتخابات نظام صنفی رایانه برگزار شود و امیدواریم این نظام صنفی بتواند شرایط خوبی برای پیگیری خواسته های این شرکت ها فراهم کند.  

۱۲۲ شرکت فناور،  ۱۸ شرکت دانش بنیان و ۱۴ صنعت خلاق  زیر پوشش پارک علم و فناوری خراسان شمالی فعالیت می کنند.

برچسب‌ها بجنورد شرکت دانش بنیان خراسان شمالی پارک علم و فناوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد شرکت دانش بنیان خراسان شمالی پارک علم و فناوری بجنورد شرکت دانش بنیان خراسان شمالی پارک علم و فناوری اخبار کنکور پارک علم و فناوری شرکت دانش بنیان خراسان شمالی نظام صنفی شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۲۷۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای

اکبر قنبرپور مشاور وزیر و سرپرست پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات در سفر اخیرشان به کرمانشاه حامل خبر‌های خوبی در حوزه دیجیتال برای استان کرمانشاه بود.

اول اینکه اجرای دو پروژه عمده در حوزه اقتصاد دیجیتال استان کرمانشاه و به‌ویژه شهر کرمانشاه دنبال خواهد کرد که یکی از این پروژه‌ها ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال بوده و شامل تجهیز دو مرکز نوآوری در پارک فناوری استان و دانشگاه رازی است.

 قنبرپور برنامه‌ در دست پیگیری بودن توانمندسازی اقتصاد دیجیتال در استان و آغاز فعالیت در حوزه دانش‌آموزی و هم در بعد تربیت نیروی متخصص کاری در استان کرمانشاه را خبر خوب دیگرش در سفر به استان برای دنبال کردن بررسی میزان پیشرفت این برنامه‌ها بود.

مشاور وزیر و سرپرست پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات اولین مرکز تولید بازی‌های رایانه‌ای در پارک فناوری کرمانشاه از ماه آینده با ۲۰ تیم راه‌اندازی و فراهم شدن آمادگی لازم برای اینکه این تیم‌ها تا پایان سال به ۵۰ تیم افزایش پیدا کند و در صورت لزوم مراکز دیگری برای توسعه این صنعت ایجاد شود خبر خوب سومش به مردم کرمانشاه بود.

خبر خوب دیگر در جریان این سفر به پیگیری ایجاد یک شهرک اقتصاد دیجیتال در کرمانشاه بود که قرار است شعبه‌ای از پارک توسعه فناوری و نوآوری اقتصاد دیجیتال را که تحت عنوان پارک فاوا در استان فعالیت کند و در آینده تبدیل به یک پردیس علم و فناوری شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • نگاهی به طبیعت پارک ملی ساریگل از لنز دوربین شهروند خبرنگار
  • رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد
  • انتصاب رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • معرفی نیروی مستعدجویای کار به شرکت‌های حاضر در نمایشگاه ایران هلث
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • انتصاب رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • استقرار اتاق‌های بازرگانی فناوری در پارک فناوری بین‌المللی ایران
  • پیوستن رهبران فناوری دنیا به هیئت فدرال ایمنی هوش مصنوعی آمریکا
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای