Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد شهیدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: از این تعداد، یک هزار و ۹۲۳ فرد مشکوک به بیماری کرونا توسط کارشناسان اورژانس ۱۱۵ به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

وی اضافه کرد: بیشترین افراد مشکوک به بیماری کرونا که توسط اورژانس ۱۱۵ امدادرسانی شده اند، مربوط به رده سنی ۷۰ تا ۸۰ سال بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که موارد مشکوک ابتلا، میان آقایان ۳۰ درصد بیشتر بوده است، ادامه داد: از میان تعداد افراد مشکوک به بیماری کرونا که توسط اورژانس ۱۱۵ امدادرسانی شده‌اند، ۸۰ درصد آقایان و ۲۰ درصد خانم‌ها بوده است.

به گفته شهیدی، بیشترین موارد امدادرسانی به بیماران مشکوک به کرونا در استان قم مربوط به شهر قم بوده است.

وی در ادامه گفت: با توجه به این‌که قم محور مواصلاتی ۱۷ استان کشور است، باید نگاه به ساختار و توسعه این استان ملی باشد تا با کمبودها و تبعات آن مواجه نشویم.

به گفته وی، تعداد کارکنان عملیاتی اورژانس باید متناسب با دشواری کار آنان و تعداد ماموریت‌های اورژانس قم و با نگاه به آینده افزایش یابد.

رییس مرکز اورژانس ۱۱۵ قم ادامه داد: کمبود نیروی انسانی باعث افزایش ساعات کاری و شیفت کارکنان می‌شود و از سوی دیگر می‌تواند در کیفیت ماموریت‌های انجام شده در استان موثر باشد؛ هر چند تلاش کارکنان این مرکز تاکنون بر حفظ این کیفیت بوده و هست.

وی تاکید کرد: امکاناتی که برای استان قم در نظر گرفته می‌شود باید با توجه به شرایط این استان از نظر جمعیت آماری مقیم و شناور، به‌ویژه در مناسبت‌های ملی و مذهبی که احتمال وقوع تصادف و حادثه را افزایش می‌دهد و نیز برگزاری مناسبت‌های مختلف باشد.

وی با بیان این‌که در حال حاضر ۲۷۰ نیروی عملیاتی در پایگاه‌ها  و ۴۰ نیروی کارشناس در مرکز فرماندهی و ارتباطات به‌صورت شبانه‌روزی و شیفتی  مشغول به فعالیت هستند، اضافه کرد: پشتیبانی از این پایگاه‌ها و نیروها که در اقصی نقاط استان پراکنده هستند وجود ستاد پشتیبانی هماهنگ را که همانند نیروهای عملیاتی آماده به خدمت شبانه‌روزی باشند، طلب می‌کند.

وی فرسایش نسبی ناوگان آمبولانس، کمبود پایگاه در شهر و جاده و ناکافی بودن نیروی انسانی برای به‌کارگیری در پایگاه‌های جدید را مهم‌ترین مشکلات پیش روی اورژانس پیش بیمارستانی استان عنوان کرد و خواستار مشارکت همه دستگاه‌های استان خصوصا مدیران حوزه بحران و خیران سلامت در رفع این مشکلات شد.

به گفته شهیدی، مرکز اورژانس ۱۱۵ قم با کمبود هشت پایگاه شهری و ۶ پایگاه جاده‌ای و نیروی عملیاتی متناسب با آن مواجه است.

وی افزود: این کمبودها با توجه به استانداردهای در نظر گرفته شده برای فاصله بین پایگاه‌ها و نیروهای عملیاتی مستقر در پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ برآورد شده است.

وی اضافه کرد: یک پایگاه جاده‌ای جدید در روستای دستگرد بخش کهک طی روزهای آینده به مجموعه پایگاه‌های استان اضافه خواهد شد.

اورژانس قم با ۲۲ پایگاه شهری، ۱۸ پایگاه جاده‌ای، ۴۳ آمبولانس فعال، یک پایگاه هوایی و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس مشغول خدمات‌رسانی به شهروندان می‌باشند.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» ۲۴ آذر ۹۸ در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۹ دی ۹۸ به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هر گونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و برای کسب آخرین اخبار دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته ‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

«کرونا»، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست ‌دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست ‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به‌ هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا؛ رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از «ماسک» و «فاصله‌گذاری اجتماعی» توصیه شده است.

همشهریان قمی در صورت مشاهده هر گونه علامتی در رابطه با ویروس «کرونا» در خود و افراد خانواده، می‌توانند به «مرکزهای جامع سلامت» امام حسن(ع) در شهرک امام حسن(ع)، امام خمینی(ره) در بلوار شهید کریمی(بنیاد)، فرقانی در انتهای شیخ آباد، پردیس در پردیسان، خوراکیان در بلوار ۱۵ خرداد و بعثت در نیروگاه مراجعه و خدمات «رایگان» دریافت کنند.

برچسب‌ها ویروس کرونا قم سازمان اورژانس قم سازمان اورژانس کشور وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا قم سازمان اورژانس قم سازمان اورژانس کشور وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ویروس کرونا قم سازمان اورژانس قم سازمان اورژانس کشور وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اخبار کنکور ویروس کرونا اورژانس ۱۱۵ اورژانس قم پایگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۲۸۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استخدام زنان زندانی ایرانی در یک کارخانه بستنی

به گزارش همشهری آنلاین، یک کارخانه تولید بستنی و شکلات در استان گلستان روی دست زنانی می‌چرخد که تازه از زندان آزاد شده‌اند. اصلا شرط استخدام در این کارخانه آن است که چند صباحی را در بند نسوان گذرانده باشی و خلاصه یک جرمی در پرونده‌ات باشد. در این کارخانه استخدام می‌شوی تا از اینجا رانده و از آنجا مانده نباشی. تا سر و سامان بگیری. حقوق بگیر شوی و زندگی‌ات را رتق و فتق کنی.

مدیرکل زندان‌های گلستان در حاشیه بازدید از این کارخانه بستنی و شیرینی گفته که این نخستین کارخانه نیست که از میان زندانیان آزاد شده نیرو استخدام می‌کند، آخرینش هم نخواهد بود.

سرلک گفته بسیاری از واحدهای تولیدی با سازمان زندان‌ها همکاری دارند و نیروهایشان را از میان مددجویان استخدام می‌کنند. جالب آنکه به‌گفته مدیرکل زندان‌های استان گلستان این نیروها به‌دلیل سختی‌هایی که کشیده‌اند حتی تعهدکاری‌شان از نیروهای معمولی هم بیشتر است.

بیشتر بخوانید: توزیع مهربانی در نانوایی | ببینید لاغر شو، جایزه بگیر

اورژانس در دست زنان
مثل برخی از پایگاه‌های آتش‌نشانی که تمامی اعضایش دختران آتش‌نشان هستند، حالا مسئولان اورژانس عزم‌شان را جزم کرده‌اند تا از بانوان برای ایجاد پایگاه اورژانس استفاده کنند. این در حالی است که تاکنون ۴ پایگاه اورژانس بانوان در کلانشهر تهران تأسیس شده، اما خبرخوب اینکه نخستین پایگاه اورژانس بانوان در زاهدان هم به تازگی افتتاح شده است.

البته این پایگاه با ۴ کارشناس فوریت‌های پزشکی و پرستار از فروردین‌ماه امسال فعالیت غیررسمی‌اش را آغاز کرده بود و کارکنان عملیاتی آن در همین مدت بیش از ۸۰ ماموریت موفق را به ثبت رسانده بودند. این پایگاه نقش مهم و مؤثری در ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی در محل به بانوان دارد و از بسیاری از ارجاعات به بیمارستان‌ پیشگیری می‌شود.


کد خبر 848794 برچسب‌ها خبر مهم استخدام اورژانس زنان

دیگر خبرها

  • انجام چهار عملیات مردم یاری توسط بالگرد‌های پایگاه هوانیروز
  • حادثه رانندگی در محور صوفیان _شبستر هفت کشته و مصدوم برجای گذاشت
  • آغاز سیل و آب‌گرفتگی در چهار استان کشـور
  • وقوع سیل و آبگرفتگی در چهار استان کشور
  • پایان امدادرسانی به سیلاب سیستان و بلوچستان
  • استخدام زنان زندانی ایرانی در یک کارخانه بستنی
  • نجات پسر ۶ ساله که دچار غرق شدگی شده بود
  • برخورد واگن و لوکوموتیو در ایستگاه راه آهن اهواز
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان چهار نفر را نجات داد