Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط: غلامرضا شریعتی شامگاه گذشته در نشست خبری آنلاین خود اخبار منتشر شده درباره خودکشی دانش آموزان را غلوآمیز توصیف کرد و گفت: بر اساس گزارش فرمانداری رامهرمز، در یک سال گذشته در این شهرستان دو مورد خودکشی منجر به فوت و ۶ مورد اقدام به خودکشی در میان دانش‌آموزان اتفاق افتاده است.

به گزارش مهر، وی افزود: طبق بررسی‌های صورت گرفته این خودکشی‌ها ارتباطی با فقر و مسائل مالی نداشته، اما بررسی در این رابطه ادامه دارد و منتظر گزارش نهایی خودکشی‌ها هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شریعتی اضافه کرد: قبول دارم که پاک کردن صورت مساله به حل شدن این مشکلات کمک نمی‌کند و باید برخورد واقعی و منطقی با قضیه داشته باشیم، به این معنی که اگر فقر ریشه این خودکشی‌ها باشد باید به آن رسیدگی شود و اگر مسائل دیگر علت اصلی باشد، آن‌ها نیز باید مورد توجه و اقدام قرار گیرد.

وی ادامه داد: رسانه‌ها باید به اطلاع رسانی صحیح در این زمینه کمک کنند و اجازه ندهند اخبار جعلی و ساختگی که احساسات مردم را جریحه‌دار می‌کند، منتشر شود، زیرا انتشار اخبار جعلی خطری است که اکنون همه دنیا با آن روبه رو است.

شریعتی همچنین درباره اختصاص تبلت‌های دانش آموزی نیز توضیح داد: اعتبار این تبلت‌ها تأمین شده و در اختیار اداره کل تجهیز، توسعه و نوسازی مدارس قرار گرفته است.

وی افزود: این اداره کل دو قرارداد برای تأمین تبلت‌ها منعقد کرده که در یک مورد تأمین یک هزار دستگاه و در مورد دیگر تأمین دو هزار دستگاه تبلت باید انجام شود که اکنون سفارش یک هزار دستگاه تبلت آماده است، اما سفارش دوم هنوز تکمیل نشده است.

وی اضافه کرد: ستاد اجرایی فرمان امام با کمیته امداد امام خمینی (ره) قرارداد تأمین ۳۰ هزار دستگاه تبلت را منعقد و تکلیف کرده است که شرکت مونتاژکننده تا زمان اتمام این سفارش، موارد جدیدی را انجام ندهد، از آنجا که شرکت مونتاژ کننده قرارداد ستاداجرایی با خوزستان مشترک است این تأخیر مشمول کار خوزستان شده، اما پس از مذاکره با ستاد اجرایی موافقت کرده‌اند که سفارش خوزستان به صورت ویژه در اولویت قرار گیرد.

وی ادامه داد: دو هزار دستگاه تبلت نیز از طریق پتروشیمی‌ها برای شهرستان ماهشهر و بندرامام خمینی (ره) خریداری شده که تا هفته آینده توزیع می‌شود.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: خودکشی اهواز رامهرمز خوزستان دانش آموزان صراط هزار دستگاه تبلت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۲۸۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام ویژه دستگاه قضایی زرند در حمایت از طرح عفاف و حجاب

ابوالفضل فرحبخش رئیس دادگستری شهرستان زرند گفت: معتقد هستیم در زمانی که اتاق فکر دشمن به صورت برنامه ریزی بلند مدت و چند جانبه طی چند سال در پی القای فرهنگ منحط غرب و ایجاد استحاله در بین مردم ایران و به ویژه نسل جوان بر آمده اند، بیش از هر چیز نیازمند اقدامات فرهنگی و آگاه سازی شهروندان و رفع شبهات و تحکیم باور‌های اسلامی، ایرانی هستیم.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که به شکلی هماهنگ در خط رسانه‌ای معاندین دنبال می‌شود، ایجاد محدودیت به واسطه حجاب برای بانوان و نیز عدم رعایت حقوق بانوان در ایران است که در این راستا همواره دستگاه قضایی متحل بیشترین هجمه‌های دشمن است، اما با وجود وکلای زن توانمند و مهمتر از آن حضور قاضی زن که ضمن حفظ حجاب اسلامی در جایگاه والای قضاوت نشسته، می‌تواند نشانی از ارزش عملی نظام و اسلام برای بانوان و ناروا بودن هجمه‌های بسیار نسبت به دستگاه قضایی باشد که این موضوع بایستی برای جامعه و به ویژه نسل نوجوان و جوان تبیین شود.

رئیس دادگستری زرند تصریح کرد: در راستای اعلام حمایت عملی دادگستری از طرح عفاف و حجاب، یکی از برنامه‌های در نظر گرفته شده حضور قضات در مدارس است و این مهم با وجود قاضی زن در دادگستری شهرستان به شکل متفاوت در دستور کار قرار گرفته و تلاش می‌شود با برنامه ریزی دقیق تنها قاضی زن شهرستان در مدارس دخترانه حضور یابد و ضمن تشریح مسائل حقوقی و تبیین طرح عفاف و حجاب، به سوالات حقوقی و نیز شبهات دانش آموزان در زمینه آسیب‌های اجتماعی پاسخ داده شود.

رئیس حوزه قضایی زرند در پایان با تقدیر از آموزش و پرورش شهرستان جهت همراهی در اجرای طرح زنگ حقوق در مدارس گفت: شاید بتوان گفت که مهمترین قشر جامعه را دانش آموزان تشکیل می‌دهند و در صورت توجه همزمان به تعلیم و تربیت آن‌ها می‌توان با کاهش تهدیدات و آسیب‌های اجتماعی در میان نوجوانان، به آینده و تحقق جامعه‌ای مناسب زیست و با حداقل جرائم امیدوار بود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • دستگاه قضا از بخش خصوصی در راستای رونق تولید حمایت می‌کند
  • اقدام ویژه دستگاه قضایی زرند در حمایت از طرح عفاف و حجاب
  • واردات ۲ هزار اتوبوس برقی برای تهران در دست اقدام است
  • حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر
  • جهش تولید مسکن با هدف تحقق شعار سال در همدان
  • دانش آموزان چه انتظاری از معلمان دارند؟
  • روند افزایشی خودکشی از ۱۳۸۸ تا ۱۴۰۱
  • روند افزایشی خودکشی از 1388 تا 1401
  • دفتر نظارت و ارزیابی ویژه استاندار در لرستان راه‌اندازی می‌شود
  • فیلم/ حال و هوای دانش‌آموزان عراقی در حرم اباعبدالله(ع)