Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@06:03:50 GMT

نقش ائمه جمعه در جایگاه امامت و رهبری جامعه دنبال شود

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۲۸۲۸۶

نقش ائمه جمعه در جایگاه امامت و رهبری جامعه دنبال شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، آیت‌الله مصطفی محامی در گردهمایی ائمه جمعه استان به شرح فرمایشات امیرالمومنین (ع) در خطبه ۱۱ نهج‌البلاغه و پیام‌های آن پرداخت و اظهار داشت: این خطبه که در شرایط درگیری و جنگ نظامی صادر شده در جبهه فرهنگی نیز حاوی پیام‌هایی از جمله ثبات، پایداری، صبر و مقاومت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه زاهدان عزم جزم، نفرت و عصبانیت از دشمن، از خودگذشتگی و توکل به خداوند را از دیگر پیام‌های این خطبه عنوان‌کرد و ادامه داد: ملاحظه‌کاری در کار فرهنگی و ترس از حضور در موقعیت‌های حساس، توفیقی را حاصل نمی‌کند و باید در مسیر حق همه هستی خود را در کف دست گرفته و به پیشگاه خداوند متعال تقدیم کنیم.

آیت‌الله محامی بیان کرد: محکم کردن جای پا و آمادگی برای اقدام از دیگر پیام‌های این خطبه است و همانگونه که انسان در شرایط نظامی آماده برای اقدام است در عرصه‌های فرهنگی هم باید زیرساخت‌ها را فراهم کنیم و برای اقدام آمادگی کافی را داشته باشیم.

این استاد درس خارج حوزه علمیه، دوراندیشی و نگاه به افق‌های دور را یکی دیگر از پیام‌های خطبه ۱۱ نهج البلاغه دانست و گفت: نباید به گونه‌ای باشد که فقط امروز خود را ببینیم بلکه باید نگاه‌مان به افق‌های دور باشد و انتهای لشکر دشمن را ببینیم و به عمق استراتژیک دشمن و عمق تهاجمات پی ببریم و پس از این کار چشم خود را بر روی امکانات و تجهیزات دشمن ببندیم تا ترسی در دل ما ایجاد نشود و هدف بزرگ را مد نظر داشته باشیم.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی بیان کرد: امکانات و سلاح‌های دشمن عامل پیروزی نیست و باید به یاری خداوند ایمان داشته باشیم و بدانیم که اگر خداوند بخواهد همه این تجهیزات و امکاناتی که برای مقابله با اسلام ردیف شده‌اند در هم می‌شکند و یک جمعیت کوچک هم می‌تواند در برابر یک لشکر بزرگ پیروز شود.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص تشکیل قرارگاه فرهنگی در سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: در حال حاضر سه جلسه از قرارگاه فرهنگی در مرکز استان تشکیل شده و مجموعه‌ها و نهادهای مختلف پای کار آمده‌اند و نیاز است تا مشابه این کار توسط ائمه جمعه در قالب شورای فرهنگ عمومی در سطح شهرستان‌ها انجام شود.

امام جمعه زاهدان گفت: در کار فرهنگی باید ظرفیت همه دستگاه‌ها را به کار بگیریم و از آنها استفاده کنیم خصوصاً ظرفیت‌هایی از قبیل سازمان‌ها ومجموعه‌های تبلیغات دینی از قبیل سازمان تبلیغات، فرهنگ و ارشاد، حوزه‌های علمیه، سپاه پاسداران، خیران و گروه‌های جهادی که نقشی مهم و تأثیرگذار را بر عهده دارند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان ادامه داد: نیاز است تا نقش محوری ائمه جمعه در جایگاه امامت و رهبری جامعه و به عنوان ریاست شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌ها نیز با جدیت دنبال شود و باید توجه داشت که کار فرهنگی اساس کار ائمه جمعه است و باید فرماندهی جبهه فرهنگی را از جایگاه شورای فرهنگ عمومی در دست بگیرند.

آیت‌الله محامی گفت: شورای فرهنگ عمومی باید فعال و اثربخش شود و گاهی برگزاری جلسات تأثیرگذاری لازم را ندارد که باید به دنبال اثرگذاری بیشتر در سطح جامعه باشیم.

وی ادامه داد: تشتت و تفرق در آئین‌نامه‌ها و وجود چندین و چند گروه و ساختار در حوزه‌های یکسان صحیح نیست و باید تمامی این تشکیلات در یک جهت تجمیع شوند که در ساختار قرارگاه فرهنگی به دنبال آن هستیم.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بیان کرد: نیاز است تا در سطح استان آسیب‌ها و نیازهای فرهنگی شناسایی و سپس اولویت‌بندی شوند تا نسبت به اولویت‌ها راهکار مناسب پیشنهاد داده و اجرا شود و در پایان هم گزارشی از اقدامات و نتایج به دست آمده ارائه شود.

وی ادامه داد: برای انجام این کار نیاز است تا برنامه جامع فرهنگی استان تدوین شود و محورهای مهم در تدوین این برنامه شامل توجه به شیعه و اهل سنت، اهتمام به فرهنگیان و دانشگاهیان، توجه ویژه به حوزه‌های علمیه، همکاری و هم افزایی و تقسیم کار با روحانیون مستقر در شهرستان‌ها و لزوم تلاش برای مشارکت مردم و گروه‌های جهادی هستند.

آیت‌الله محامی تصریح کرد: دفتر شورای سیاستگذاری استان باید نقش حلقه وصل بین ائمه جمعه و قرارگاه فرهنگی استان را ایفا کند و به دنبال این باشد تا از ظرفیت شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌ها استفاده مطلوب شود.

کد خبر 5075364

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری سیستان و بلوچستان امام جمعه زاهدان روحانیون و ائمه جمعه ویروس کرونا شیراز شیوع کرونا آمار کرونا محدودیت های کرونایی هفته بسیج کرمانشاه گرگان شهرکرد بوشهر شهرستان کرج کتاب و کتابخوانی ستاد ملی مقابله با کرونا بارش باران سیستان و بلوچستان شورای فرهنگ عمومی قرارگاه فرهنگی شهرستان ها ائمه جمعه آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۲۸۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار ائمه جمعه خراسان جنوبی با حجت الاسلام و المسلمین عبادی

ائمه جمعه خراسان جنوبی پیش از ظهر امروز ( دوشنبه ) با حجت الاسلام و المسلمین عبادی نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی دیدار کردند. در این دیدار سردار حسن هوشیار فرمانده مراکز آموزش فراجا نیز حضور داشتند. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3080722 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • عفاف و حجاب موضوع اجتماعی و فرهنگی است
  • دیدار ائمه جمعه خراسان جنوبی با حجت الاسلام و المسلمین عبادی
  • ترویج فرهنگ دینی و اسلامی بهترین خدمت به جامعه است
  • عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شد
  • ابراهیم رئیسی یک ماده قانونی را برای اجرا ابلاغ کرد+ جزئیات
  • ابلاغ ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی»
  • ضرورت توجه به اعتلای فرهنگ عمومی تکریم در جامعه
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است
  • دشمن به دنبال از بین بردن هویت گفتمان انقلاب اسلامی است
  • امامت سیاسی، تکلیف ذاتی ائمه اطهار (ع) بوده است