Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@06:17:59 GMT

علت گرانی گوجه فرنگی مشخص شد

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۲۸۴۰۸

علت گرانی گوجه فرنگی مشخص شد

خبرگزاری آریا - نایب‌ رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مشکلات اساسی در بحث گوجه فرنگی، تامین بذر آن است چون از خارج از کشور وارد شده و با توجه به تحریم‌ها به شدت نرخ آن افزایش یافته است.
جلال محمودزاده با اشاره به افزایش نرخ گوجه‌فرنگی در استان اظهارکرد: مدتی دلیل افزایش نرخ این محصول، صادرات گوجه‌فرنگی بود اما هم اکنون صادرات آن متوقف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: اما یکی از مشکلات اساسی در بحث گوجه فرنگی، تامین بذر آن است چون از خارج از کشور وارد شده و با توجه به تحریم‌ها به شدت نرخ آن افزایش یافته است.
نایب‌رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: از سوی دیگر بانک مرکزی ارز دولتی برای واردات کود و سم را و قطع کرده و هم اکنون سم و کود گلخانه‌ها با ارز آزاد از خارج از کشور وارد می‌شود.
وی تصریح کرد: همچنین مقداری از قیمتی که افزایش می‌یابد را واسطه‌ها به جیب زده و متاسفانه کود به‌دست کشاورز نمی‌رسد در حالی که در سر مزرعه نرخ گوجه فرنگی بیش از هفت هزار تومان نیست.
محمودزاده افزود: متاسفانه سیستم بازاریابی و فروش آن نیز با مشکل مواجه است و دست وزارت جهاد کشاورزی نبوده بلکه دست وزارت غیرتخصصی صنعت، معدن و تجارت است.
وی اظهارکرد: بی‌تردید از تولید تا بازار مصرف محصولات کشاورزی باید دست یک وزارت خانه باشد اما دولت آن را به وزارت صنعت، معدن و تجارت داده است.
منبع: تسنیم

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: گوجه فرنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۲۸۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد

واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • پیش بینی کشت ۶۰ هکتار از مزارع گوجه فرنگی استان قزوین با روش سایبان 
  • تولید گوجه فرنگی به ۳۰۰ هزار تن می‌رسد
  • بازداشت پناهجویان در انگلیس برای اخراج به روندا
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • پرونده داغ چای روی میز مسئولان گیلان
  • «کرایی مرغ» یک غذای مجلسی که باید امتحانش کنی
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع
  • گوجه فرنگی‌ها «جهان موازی» خود را دارند!
  • کشت غیراصولی پسته خسارت جبران‌ناپذیری به بهره‌برداران وارد کرده است
  • نفرات و تیم‌های برتر کشتی فرنگی جام تختی مشخص شدند + جزئیات