Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌ و بلوچستان گفت: دفتر تبلیغات اسلامی از اوایل انقلاب اسلامی تحول‌آفرین بوده و اکنون باید در استان سیستان و بلوچستان خصوصاً در مدارس علمیه چنین نقشی را ایفا کند.

به گزارش خبرگزاری آریا از قم، آیت‌الله مصطفی محامی در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین روستاآزاد «معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم» اقدامات صورت گرفته دفتر تبلیغات اسلامی در استان سیستان و بلوچستان را خوب، لازم و در عین حال ناکافی عنوان کرد و با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در زمینه فرهنگ اظهار داشت: با توجه به حساسیت‌های موجود در منطقه، نیازمند شکل‌گیری دفتر تبلیغات اسلامی با همه ابعاد و برخوردار از افراد متخصص و آگاه در مرکز استان هستیم تا بتواند نقش مؤثر در میان شیعه و اهل سنت بالأخص مسائل مشترک ایفا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خواستار فعالیت جدی دفتر تبلیغات اسلامی در عرصه‌های مختلف از جمله دانشگاه‌ها، مدارس و حوزه‌های علمیه شد و گفت: فعالیت در میان اهل سنت استان، از دیگر عرصه‌های مهم است، البته باید توجه داشت که تأکید رهبر معظم انقلاب و سیاست نظام جمهوری اسلامی تغییر مذهب نیست، بلکه باید با برقراری ارتباط مؤثر و تبادل فرهنگی به دنبال تعامل و همکاری مشترک در جهت پاسخگویی به نیازهای جامعه، آسیب ‌شناسی، ارتقاء سطح علمی و فرهنگی جامعه و همکاری علمی و فرهنگی در زمینه‌های مختلف باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌ و بلوچستان تصریح کرد: در جلسه با مسئولان محترم حوزه های علمیه شیعه و علمای شاخص و مسئولان محترم حوزه های علمیه اهل سنت متذکر شده‌ ام که فضای حوزه‌های علمیه شیعه و اهل سنت به‌روز و پاسخگوی نیازهای جامعه نیست و نیاز است تا شیعه و سنی در کنار هم در صدد به روزرسانی و تحول آفرینی در حوزه‌های علمیه باشند تا توانند نقش اصلی شان را در جامعه اسلامی به خوبی ایفا کنند.

وی خواستار تقویت ارتباط اساتید دفتر تبلیغات اسلامی در مرکز کشور با اهل سنت منطقه شد و افزود: برکات این ارتباط شناخت بیشتر طرفین از همدیگر، اعتمادسازی در مسائل مذهبی، تبادل فرهنگی و کاستن از آسیب‌های جامعه و ممانعت از سوءتفاهم‌ها و قضاوت‌های نادرست است.

آیت‌الله محامی با تأکید بر لزوم برنامه‌ریزی و تقسیم کار برای رفع نیازهای جامعه به‌طور مشترک، اظهار داشت: برکات این اتحاد هم شامل نظام اسلامی و هم مردم خواهد شد.

وی با اشاره به ضرورت بررسی و تهیه فهرست از معضلات و مشکلات استان، گفت: دفتر تبلیغات اسلامی از اوایل انقلاب اسلامی تحول‌آفرین بوده و اکنون باید در استان سیستان و بلوچستان خصوصاً در مدارس علمیه چنین نقشی ایفا کند.

در ابتدای این دیدار، حجت‌الاسلام والمسلمین روستاآزاد به بیان گزارشی از عملکرد معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در سیستان و بلوچستان پرداخت و تصریح کرد: در قالب 18 سرفصل رسیدگی به امور شیعیان و اهل سنت را در دستور کار داریم.

حجت‌ الاسلام‌ والمسلمین روستا آزاد خاطرنشان کرد: در استان سیستان ‌و بلوچستان به دنبال همکاری در زمینه‌های مشترک میان شیعه و اهل سنت هستیم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه های علمیه دفتر تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان استان سیستان حوزه های علمیه اهل سنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۲۸۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا (س) از طرح نور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، متن بیانیه مشترک مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها در حمایت از اجرای طرح نور (عفاف و حجاب) به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قال الله تعالی: ولْتَکُنْ مِنْکُمْ أُمَّةٌ یَدْعُونَ إِلَی الْخَیْرِ وَ یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ یَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ أُولئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ

«کرامت و ارزش والای انسان و آزادی توأم با مسئولیت او در برابر خدا»  پیام سعادت بخش و مشترک همه ادیان توحیدی است که بر تارک میثاق ملی ملت مؤمن ایران اسلامی می‌درخشد.

فتنه‌ها و تلاش‌های دشمنان انقلاب اسلامی پیوسته این کرامت و آزادی مقید را مورد هدف مستقیم و غیرمستقیم خود قرار داده و می‌دهند و با زدودن عفت و پاکدامنی، در محور فتنه‌ها و تلاش‌های خود پاکدامنی زنان را نشانه رفته اند.

«ایجاد محیط مساعد برای رشد فضائل اخلاقی بر اساس ایمان و تقوی و مبارزه با کلیه مظاهر فساد و تباهی» اولین و مهم‌ترین وظیفه دولت جمهوری اسلامی ایران در قانون اساسی است که امروز نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در قالب «طرح نور» با تکیه بر تجارب گذشته و پختگی و سنجیدگی و دقت عمل بیش از پیش تلاش برای تأمین «محیط مساعد برای رشد فضائل اخلاقی» در جامعه را مأموریت خود تعریف کرده است.

حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها براساس رسالت ذاتی، وظیفه‌ی شرعی و قانونی و مسئولیت اجتماعی حمایت همه جانبه از تحقق این مهم و رفع کاستی‌های گذشته را تکلیفی اجتماعی دانسته و همچون آحاد دیگر ملت ایران اسلامی خود را در تلاش و حمایت از تحقق این هدف مقدس سهیم می‌دانند.

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران

جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها

دیگر خبرها

  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود
  • طرح نور باید با قاطعیت تداوم پیدا کند
  • تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان
  • ساخت۱۸۰ کیلومتر راه روستایی در سیستان وبلوچستان
  • تلاش برای مهار وکنترل آب‌ها در سیستان و بلوچستان
  • مدیران حوزه کارگری در نماز جمعه سیستان و بلوچستان پاسخگوی مطالبات مردم شدند
  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا
  • حمایت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا (س) از طرح نور