Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، خیرالله خادمی صبح پنجشنبه در آئین بهره برداری از طرح‌های ملی وزارت راه و شهرسازی و بهره برداری از کنارگذر شرق اصفهان اظهار داشت: در حال حاضر دو هزار و ۵۰۰ کیلومتر پروژه آزادراهی در کشور در دست بهره برداری است.

وی افزود: از این میزان پروژه یک هزار و ۳۴۵ کیلومتر از مسیرهای آزادراهی کشور توسط سرمایه‌گذار بخشی خصوصی در دست اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه با توجه به اولویت بندی صورت گرفته ۹ پرژوه آزادراهی در کشور تا پایان سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می‌رسد، اضافه کرد: این پروژه آزادراهی دارای ۶۵۱ کیلومتر مساحت و نیاز به ۲۵ هزار میلیارد تومان اعتبار دارد.

وی افزود: کنارگذر شرقی شرق اصفهان، آزاد راه بزرگ و کنارگذر جنوبی شهر تهران، آزادراه اراک به خرم آباد، آزادراه اصفهان – شیراز به عنوان بلندترین آزادراه کشور، باقیمانده آزادراه منجیل به رودبار که گره ترافیکی قزوین رشت را برطرف می‌کند، آزادراه مرند – تبریز، منطقه دو آزادراه تهران به شمال، پروژه آزادراهی مراغه به هشترود و بخشی از پروژه آزادراهی حرم تا حرم در محور گرمسار تا سمنان این پروژه‌های در دست اجرا است.

بهره برداری از ۶۳ کیلومتر پروژه آزادراهی در اصفهان

خادمی با بیان اینکه امروز پروژه کنارگذر شرقی شهر اصفهان به طول ۶۳ کیلومتر مورد بهره برداری قرار می‌گیرد، ادامه داد: با احداث این پروژه ترافیک مرکزی کشور از طریق این آزادراه بدون روود به شهر اصفهان از بخش شرقی به بزرگراه‌ها و آزادراه‌های استان‌های جنوبی انتقال پیدا می‌کند.

وی با اشاره به کاهش ۸۰ دقیقه‌ای زمان سفر و کوتاه شدن ۳۵ کیلومتری مسیر شمال تاجنوب کشور با احداث این آزادراه ابراز داشت: قرار است فاز سوم این پروژه نیز در صورت تأمین اعتبار تا پایان سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی اعتبار بهره برداری از این پروژه را ۸۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ارزش به روز این پروژه یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است که ۷۰ درصد آن را صندوق بازنشستگی کشوری و ۳۰ درصد دولت داده است.

کد خبر 5075423

منبع: مهر

کلیدواژه: آزادراه وزارت راه و شهرسازی اصفهان ویروس کرونا شیراز شیوع کرونا آمار کرونا محدودیت های کرونایی گرگان کرمانشاه هفته بسیج شهرکرد شهرستان کرج بوشهر کتاب و کتابخوانی ستاد ملی مقابله با کرونا بارش باران پروژه آزادراهی بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۲۹۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از بزرگراه آستارا – آستارا تا پایان تابستان

رضا اکبری، معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور روز گذشته در بازدید از روند اجرایی پروژه بزرگراه آستارا – آستارا گفت: این پروژه به طول یک هزار و ۴۰۰ متر در نقطه مرزی بین جمهوری اسلامی ایران و کشور آذربایجان در حال انجام است و نقش بسزایی در حمل و نقل ترانزیتی ایفا می‌کند.

او با بیان اینکه این بزرگراه در کنار پایانه مرزی جدید در کاهش بار ترافیکی کامیون‌ها اثر گذار خواهد بود، افزود: قطعاً همکاری دستگاه‌های همسو به پیشبرد این پروژه کمک خواهد کرد.

به گفته معاون سازمان راهداری، پروژه بزرگراه آستارا - آستارا شامل یک دهنه پل بزرگ به طول ۳۲ متر، دور برگردان غیرهمسطح، ساختمان اداری مرزبانی، آب رو و زیرگذر است.

اکبری با بیان اینکه این پروژه ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تصریح کرد: امیدواریم پروژه بزرگراه آستارا - آستارا تا پایان شهریور ماه تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

او همچنین گفت: با توجه به تردد میانگین روزانه ۳۰۰ کامیون به خارج از کشور از طریق مرز آستارا، توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل بین المللی در این شهرستان ضروری است.

منبع: مهر

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • آیین بهره‌برداری بیش از ۱۵ پروژه تفریحی و گردشگری در مجتمع گردشگری صفه آغاز شد
  • آخرین وضعیت ترافیکی راه‌های البرز/ ۹ اردیبهشت
  • بهره‌برداری از بزرگراه آستارا – آستارا تا پایان تابستان
  • بهره‌برداری از بازار گل و گیاه ارغوان تا پایان ۱۴۰۳
  • ترافیک ورودی شهرستان جعفرآباد به‌زودی برطرف می‌شود
  • ساخت یک بزرگراه جدید در تهران
  • برنامه‌های شهرداری تهران برای کاهش ترافیک بزرگراه آزادگان
  • بهره‌برداری از بخش نخست رینگ چهارم ترافیکی اصفهان تا پایان سال
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد
  • کاهش ترافیک بزرگراه آزادگان با بهره‌برداری از ۲ طرح عمرانی