Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@03:20:52 GMT

مروری بر مطبوعات و پایگاه‌های خبری زنجان

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۲۹۳۸۴

مروری بر مطبوعات و پایگاه‌های خبری زنجان

روزنامه صدای زنجان در گزارشی با عنوان "آینده خالی" نوشت: طبق آمار منتشر شده از سوی سازمان ثبت احوال کشور، استان زنجان با ثبت ۳هزار و ۹۸۳ ولادت در تابستان امسال پس از استان‌های سمنان، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد و خراسان جنوبی در ردیف پنجم استان‌های دارای کم‌ترین میزان ولادت قرار گرفته است.

هر چند برخی کارشناسان معتقدند طی ۶ ماه نخست سال جاری فرزندانی متولد می‌شوند که قبل از کرونا شکل گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین در ۶ ماه نخست سال کاهش زیادی در موالید رقم نمی‌خورد و این نگرانی مربوط به شش ماهه دوم سال ۹۹ است که بنا به گفته متخصصان قطعاً آمار تولد به‌ صورت چشمگیری کاهش پیدا کرده و این امر را مقوله‌ای به مراتب خطرناک‌تر از کاهش شیب افزایش یا کاهش جمعیت می‌دانند زیرا کشور را با یک شوک جمعیتی مواجه می‌کند و زیر ساخت‌های ایجاد شده کشور را برای این گروه سنی با چالش جدی مواجه می‌کند ولی استان زنجان در کنار ۴ استان دیگر کشور در ۶ ماهه نخست امسال نیز با چالش جدی در کاهش فرزندآوری مواجه شده و کمترین میزان ولادت‌ها را به ثبت رسانده است.

صغری کرمی، دکتری تخصصی روانشناسی و هیئت علمی دانشگاه و مشاور خانواده معتقد است ایران جزو کشورهایی است که این اواخر رشد جمعیت سیر نزولی داشته است و این از جهت سلامت روانی، سلامت خانواده و سلامت اقتصادی جامعه اصلاً خوب نیست بنابراین نیاز به توجه و تمرکز خاص همه نهادها دارد چرا که یک مورد چند عاملی است که از جمله آن می‌توان به مسائل فردی و اجتماعی اشاره کرد.

وی در توضیح ارتباط مسائل فردی در کاهش فرزندآوری این‌گونه عنوان کرد: افرادی که آمادگی باروری ندارند حاصل ترویج فردگرایی هستند چون این تبلیغ بوده که دو بچه کافیست. از طرفی چون خود این افراد در محیط تنها زندگی کرده‌اند بیشتر فردگرا بوده و با این باور وارد زندگی شدند و این نتیجه سال‌ها تبلیغ فرزند کمتر زندگی بهتر بوده است.

وی دیگر عامل تأثیرگذار را تحصیلات و اشتغال بانوان دانست که سبب شده بانوان هم نقش کارمند و یا شاغل را داشته باشند هم همسر و هم مادر که همین امر در نهایت سبب آسیب‌پذیری در همه نقش‌ها از جمله نقش مادر شده است که نیاز به فرهنگ‌سازی در راستای همکاری مردان و تغییر نگرش در نقش پدرها در مورد همکاری و مسئولیت‌پذیری در تربیت فرزند و همکاری با خانم‌ها دارد.

به گفته این روانشناس مسائل اقتصادی، اجتماعی، اشتغال، رقابت‌های مادی افراطی، زندگی آپارتمان‌نشینی و غیره از دیگر عوامل تاثیرگذار در کاهش فرزندآوری است.

به گفته این مشاور خانواده افراد در مراجعات خود بیشترین دلایلی که برای عدم تمایل به فرزندآوری عنوان می‌کنند این است که اعتقادی به فرزندپروری نداشته و از پذیرش مسئولیت می‌ترسند.

پایگاه خبری پیام ملت از ذخیره بیش از هزار نمونه خون بند ناف در زنجان خبر داد و از قول مدیر اجرایی بانک خون بندناف زنجان نوشت: سلول های بنیادی بند ناف در درمان بیش از ۸۰ نوع بیماری ازجمله بیماری صعب العلاج، تالاسمی کم خونی های شدید، فلج مغزی، اوتیسم و ….. برای خود نوزاد و همچنین بستگان درجه یک او قابل استفاده است.

مدیر اجرایی بانک خون بندناف زنجان افزود: هزینه قرارداد ذخیره سازی خون بند ناف نوزاد سه میلیون  و ۷۰۰ هزار تومان است که این مبلغ هم به صورت نقد و هم در قالب ۲ فقره چک قابل پرداخت است.

صمیمی مقدم، هزینه نگهداری سالانه ذخیره سازی سلول‌های بنیادی را نیز سالانه ۱۶۰ هزار تومان عنوان کرد.

پایگاه خبری نه وار نیوز  در خصوص موضوع فروش کالای قاچاق در سایت ها از قول دبیر نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی زنجان نوشت: در سایه عدم راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات، فعالیت سایت‌های فروش کالاهای قاچاق در کشور افزایش پیدا کرده است، این سایت‌ها که دامنه‌شان در خارج از کشور قرار دارد، هربار تلاشی برای راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات صورت گرفته، تبلیغات گسترده‌ای علیه این پروژه راه انداخته‌اند.

طاهری تصریح کرد: در کشور ما نبود شبکه ملی اطلاعات و عدم مدیریت فضای مجازی در داخل، موجب شده توان زیادی از مسوولان و رسانه‌ها به جای آگاهی‌بخشی، معطوف به پاسخگویی، تکذیب اخبار جعلی و مدیریت استرس و ترس ناشی از کروناهراسیِ فضای مجازی در میان مردم شود.

برچسب‌ها رسانه شبکه ملی اطلاعات زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رسانه شبکه ملی اطلاعات زنجان رسانه شبکه ملی اطلاعات زنجان اخبار کنکور شبکه ملی اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۲۹۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، ۹ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز فارس، مهم‌ترین مطالبی که مطبوعات و خبرگزاری‌های استان فارس، امروز نهم اردیبهشت در رسانه‌های خود مطرح کردند. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • لیورپول چشم به یک پیشنهاد وسوسه انگیز/ بازگشت سانچو به یونایتد
  • رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، ۱۰ اردیبهشت
  • چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان غربی در مهاباد افتتاح شد
  • رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، ۹ اردیبهشت
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز که شاید از آن بی‌خبری!
  • افتتاح چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان‌غربی در مهاباد
  • شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون ارتش رژیم صهیونیستی
  • رفع نقاط حادثه‌خیز راه‌های زنجان اعتبار ویژه می‌خواهد
  • رفع نقاط حادثه خیز در زنجان نیازمند تأمین اعتبارات است
  • ترویج استفاده از توقفگاه‌ها و مجتمع‌های بین راهی مورد توجه قرار گیرد