Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@20:10:54 GMT

اجرای عملیات بیولوژیک در 100 هکتار از مراتع قروه

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۲۹۴۶۰

اجرای عملیات بیولوژیک در 100 هکتار از مراتع قروه

بهزاد شریفی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قروه اظهار داشت: عملیات بیولوژیکی شامل کپه‌کاری و بذرکاری در 100 هکتار از مراتع حوزه آبخیز روستاهای چمقلو، تازه آباد، جامه شوران شهرستان قروه در حال اجراست.

وی ادامه داد: در این طرح بهره‌برداران محلی مشارکت چشمگیری دارند و منابع مالی مورد نیاز از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به آن اختصاص یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شریفی‌پور در مورد اجرای این طرح تصریح کرد: اجرای موفق این طرح، نیازمند همکاری روستائیان بهره‌بردار در مناطق موردنظر است که ضرورت دارد در مدت زمان۲ سال اجرای این طرح هیچ نوع چرای دام در مراتع احیا شده انجام نشود تا بذر کاشته شده در خاک مرتعی تداوم رشد را داشته باشد.

وی ادامه داد: اجرای عملیات بیولوژیک مراتع شهرستان قروه از ۱۸ آبانماه به مدت ۱۷ روز در حال اجراست و بذر گیاهان علوفه‌ای، مرتعی و حفاظت خاک در مراتع مشخص شده کشت می‌شود.

به گفته رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قروه، عملیات پروژه کپه‌کاری و کشت مستقیم در مراتع این شهرستان در سطوح شیب‌دار که در کنترل فرسایش خاک و روان آب‌های سطحی نقش دارد، انجام می‌شود.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۸۶

منبع: فارس

کلیدواژه: منابع طبیعی مراتع قروه فرسایش خاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۲۹۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان گرده افشانی ۶۲۸ هکتار نخلستان در لامرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، علی رضا محمدی گفت: مناسب‌ترین دما برای گرده افشانی بین ۲۲ تا ۲۷ درجه سانتی گراد و همچنین ساعت ۱۰ تا ۱۵ است.

او افزود: گرده افشانی نخلستان‌های لامرد از هفته سوم اسفند آغاز شد و تا نیمه اول اردیبهشت ادامه یافت.

مدیر جهاد کشاورزی لامرد با بیان این که مهم ترین ارقام خرمای تولیدی شهرستان لامرد، زاهدی، شاهانی، گشخواه و خاصویی است، اظهارداشت: ارقام تجاری پیاروم و مجول نیز در این شهرستان در حال توسعه است.

دیگر خبرها

  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • احداث استخر ذخیره آب کشاورزی شهرستان آوج
  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران
  • افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۱۱۰ هکتار در کرج
  • پلمب سه شرکت حمل و نقل بار و مسافر در قروه
  • عملیات کنترل آفت در ۵۰۰ هکتار از تاغزارهای شاهرود آغاز شد
  • پایان گرده افشانی ۶۲۸ هکتار نخلستان در لامرد