Web Analytics Made Easy - Statcounter

رژیم اشغالگر صهیونیستی در سایه تشدید شیوع کرونا در نوار غزه اعلام کرده که ورود دارو و تجهیزات پزشکی از جمله دستگاه‌های تنفس مصنوعی به این منطقه ممنوع است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از فلسطین الیوم، رژیم اشغالگر صهیونیستی شب گذشته اعلام کرد که ورود دستگاه های تنفس مصنوعی و تجهیزات پزشکی به بیمارستان های نوار غزه ممنوع است، مگر اینکه نظامیان اسیر شده این رژیم آزاد شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

منابع گزارش دادند که رژیم اشغالگر صهیونیستی چندین شرط برای ورود دستگاه‌های تنفس مصنوعی و تجهیزات پزشکی و دارو به ‌غزه تعیین و اعلام کرده تا زمانی که نظامیان صهیونیست اسیر شده آزاد نشوند هیچ‌گونه پروژه تفاهم و توافق در غزه وجود نخواهد داشت.

ادامه محاصره نوار غزه  توسط رژیم اشغالگر صهیونیستی از سالهای گذشته تاکنون موجب کمبود شدید تجهیزات پزشکی و داروها ویژه دستگاه های تنفس مصنوعی در بیمارستانهای غزه شده که در سایه شیوع کرونا پیامدهای وحشتناکی دارد.

شلیک نیروهای مقاومت غزه به سوی پهپاد ارتش رژیم اشغالگررژیم صهیونیستی غزه را به جنگ گسترده تهدید کرد

تداوم محاصره غزه توسط رژیم صهیونیستی موجب شیوع بیش از پیش ویروس کرونا در این منطقه شده است. از زمان آغاز شیوع کرونا تاکنون قریب به 10 هزار نفر در نوارغزه به این ویروس مبتلا شده اند.

این درحالی است که رژیم صهیونیستی حتی در سایه شیوع کرونا نیز حاضر به لغو محاصره غزه نیست. گروه های مقاومت اسلامی فلسطین چندی پیش اعلام کردند که بیش از این تداوم محاصره نوارغزه را تحمل نخواهند کرد.

در همین زمینه وزارت بهداشت فلسطین خواستار اقدام فوری جامعه جهانی، جهان عرب و اسلام برای پایان دادن به محاصره غزه شد.

غزه از سال 2007 در محاصره رژیم اسرائیل به سر می‌برد، محاصره‌ای که موجب کاهش استانداردهای زندگی، افزایش بی‌سابقه سطح بیکاری و فقر در این منطقه شده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رژیم اشغالگر صهیونیستی دستگاه های تنفس مصنوعی تجهیزات پزشکی رژیم صهیونیستی شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۲۹۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمود تارا مسئول پنل پیش نیازهای شکل گیری آزمایشگاه پزشکی هوشمند در بیست و یکمین کنگره کشوری و پانزدهمین کنگره بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران که در روزهای ۱۱ الی ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود، اظهار داشت: آزمایشگاه‌های بالینی و پزشکی هوشمند امروزه یکی از پایه‌های مهم در تشخیص و مدیریت بیماری‌ها محسوب می‌شوند. این آزمایشگاه‌ها با استفاده از تکنولوژی‌های هوش مصنوعی، اطلاعات پزشکی را تحلیل کرده و الگوریتم‌های پیشرفته‌ای را به کار می‌برند تا بیماری‌ها را سریع‌تر بهبود بخشند. اهمیت آنها در دنیای امروزی این است که این تکنولوژی‌ها به پزشکان کمک می‌کنند تا بیماری‌ها را به دقت تشخیص دهند، پیش بینی کنند و درمان‌های بهتر و موثرتری را ارائه دهند.

وی افزود: هر چند در سطح جهانی، آزمایشگاه‌های پزشکی امروزی به طور گسترده‌ای از تکنولوژی‌های هوشمند مانند سیستم‌های اتوماسیون، تجهیزات تصویری پیشرفته (به ویژه در پاتولوژی و مطالعه لام)، سیستم‌های اطلاعات آزمایشگاهی هوشمند، بستر داده‌های بزرگ و سیستم‌های پشتیبانی تصمیم‌گیری بر اساس هوش مصنوعی استفاده می‌کنند ولی این اتفاق، هنوز در کشور ما، در حال طی مراحل اولیه هستند و آزمایشگاه‌های اندکی وجود دارند که پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای در این زمینه داشته اند.

این متخصص حوزه انفورماتیک سلامت و بالین با اشاره به نیازهای اساسی و مهم در شکل گیری آزمایشگاه‌های پزشکی هوشمند بیان داشت: برای شکل‌گیری آزمایشگاه‌های پزشکی هوشمند، نیازمندی‌های اساسی شامل دسترسی به داده‌های بزرگ و با کیفیت، تکنولوژی‌های پردازش داده قدرتمند، استانداردهای امنیتی برای حفظ حریم خصوصی بیماران و توانایی‌های فنی- انسانی همکاری و ارتباطات مؤثر بین تجهیزات و سیستم‌ها هستند. پس از شکل گیری زیرساخت حداقل، بکارگیری تیم خبره این حوزه و تشکیل تیم‌های مشترک با کادر بالینی شروع کننده اولین فعالیت‌ها است.

وی به نقش شرکت‌های دانش بنیان ایرانی در برطرف کردن این نیازها تاکید کرد و گفت: شرکت‌های دانش بنیان ایرانی با توجه به توانایی‌ها و تخصص‌های خود، می‌توانند در برطرف کردن نیازهای ذکر شده نقش مهمی داشته باشند. آنها می‌توانند به طراحی و توسعه نرم‌افزارهای پزشکی، تولید تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته و ارائه راهکارهای هوشمند برای مدیریت داده‌های پزشکی و اطلاعات بیماری‌ها کمک کنند. این بستر، به خصوص در کشور ما، بستری گسترده و پتانسیل فعالیت فراوان دارد.

کد خبر 6089499 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • خواسته امروز آزادگان جهان، محو رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار است
  • تشدید تدابیر امنیتی در اطراف سازمان‌های صهیونیستی در جهان
  • چه داروهایی ارز ترجیحی می‌گیرند؟ + بخشنامه
  • چه داروهایی ارز ترجیحی می‌گیرند؟+بخشنامه
  • تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی
  • بیمارستان شفاء، حافظه ی جنایات رژیم صهیونیستی
  • جزئیات طرح آمریکایی - اسرائیلی برای مدیریت محاصره نوار غزه
  • تشدید موج اعتراضات علیه رژیم صهیونیستی در دوسالانه هنر ونیز
  • نیویورک‌تایمز: سیستم پزشکی غزه در آستانه فروپاشی است
  • نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها