Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان، شهرستان های رشت و رودبار را قرمز دانست و عنوان کرد: پنج شهرستان نارنجی و مابقی زرد هستند لذا محدودیت ها متناسب با وضعیت سه گانه شهرستان ها خواهد بود.

محمود قاسم نژاد در گفت وگو با خبر شبکه باران، با اشاره به اجرای طرح محدودیت هوشمند در سراسر کشور از اول آذرماه، اظهار کرد: اجرای این طرح دو هفته است و لذا تسهیل و تشدید آن بستگی به رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی از سوی مردم دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اگر مردم به رعایت دستورالعمل های بهداشتی پایبند باشند وضعیت قرمز به نارنجی و سپس زرد تبدیل می شود، تصریح کرد: همکاری مردم با ستاد مقابله با کرونا رابطه مستقیم با گشایش مراکز تجاری و اماکن فرهنگی و اجتماعی دارد تا بتوانند معیشت خودشان را تامین کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان، طرح جامع محدودیت هوشمند را تنها محدودسازی ندانست و یادآور شد: اقدامات زیادی در راستای محدودسازی مشاغل، محدودیت ترددها و کاهش کارکنان انجام خواهد شد.

قاسم نژاد، با بیان اینکه براساس تجربه مقابله با کرونا در ابتدای سال استفاده از نیروهای بسیج و سایر سازمان ها را در دستور کار داریم، گفت: قرارگاه مقابله با کرونا به ریاست استاندار و معاونت دانشگاه علوم پزشکی و فرماندهی سپاه قدس استان تشکیل شده است.

وی شهرستان های رشت و رودبار را قرمز دانست و عنوان کرد: پنج شهرستان نارنجی و مابقی زرد هستند لذا محدودیت ها متناسب با وضعیت سه گانه شهرستان ها خواهد بود. البته در وضعیت زرد مشاغل گروه سه و چهار محدودیت دارند.

جانشین ستاد مقابله با کرونا در گیلان، با اشاره به اجرای محدودیت های رفت و آمد در شهرهای قرمز و نارنجی بعد از ساعت ۲۱، خاطرنشان کرد: هیچ خودرویی نمی تواند از شهر قرمز خارج شود و این ممنوعیت از ساعت ۲۱ شب الی چهار صبح برقرار است؛ البته کادر درمان و خودروهای نظامی و انتظامی و سپاه محدودیت ندارند.

معاون استاندار گیلان، با بیان اینکه امکان تردد شهروندان با شرایط خاص از جمله بیماری در شهرهای قرمز به پایتخت کشور با مجور فرمانداری امکان پذیر است، عنوان کرد: برای متخلفین جرایمی هم در نظر گرفته شده است. یعنی تردد خودروهای غیر بومی در شهرهای نارنجی ۵۰۰ هزار تومان جریمه دارد و این جریمه در ۲۴ ساعت دیگر تکرار می شود. همچنین تردد غیر بومی ها در شهرهای قرمز با جریمه یک میلیون تومانی مواجه است.

وی همچنین از جریمه ۲۰۰ هزار تومانی قابل تکرار در شهرهای قرمز برای تردد خودروهای بومی بعد از ساعت ۲۱ شب خبر داد و یادآور شد: گروه های ضروری مانند آب، برق، گاز، نیروگاه، نظامی و انتظامی حتما باید در محل کار حضور داشته باشند لذا فهرست کارکنان شامل پاک خودرو، نام و نام خانوادگی و کد ملی از طریق فرمانداری ها در اختیار پلیس راهور قرار می گیرد.

قاسم نژاد، با بیان اینکه حضور کارکنان ارائه دهنده خدمات ضروری در شهرستان های زرد صد درصد و سایر ادارات با دوسوم کارکنان است، عنوان کرد: دستگاه های خدمات رسان در وضعیت نارنجی می توانند کارکنان را تا یک سوم تقلیل دهند و این موضوع برای سایر ادارات تا ۵۰ درصد کارکنان است.

وی از کاهش ۵۰ درصدی کارکنان دستگاه های ارائه دهنده خدمات در وضعیت قرمز خبر داد و یادآور شد: سایر ادارات می توانند با یک سوم کارکنان فعالیت کنند، اما کلیه مراکز آموزشی شامل مدارس، آموزشگاه ها و دانشگاه ها و مراکز فرهنگی، اجتماعات، همایش ها و مصلاها در وضعیت سه گانه طی دو هفته تعطیل خواهند بود.

جانشین ستاد مقابله با کرونا در گیلان، با بیان اینکه مشاغل ضروری همواره باید ارائه خدمت کنند، گفت: مشاغل گروه دو در شهرهای زرد امکان فعالیت دارند، اما در شهرهای قرمز و نارنجی فقط مشاغل ضروری فعالیت خواهند کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی همه باهم علیه کرونا سفر ممنوع مقابله با کرونا شهرهای قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۲۹۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران

ایسنا/مازندران رئیس پلیس راه استان مازندران از اعمال محدودیت‌های ترافیکی از ساعت ۱۲ ظهر روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه تا ساعت ۶ صبح روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در محورهای مواصلاتی استان خبر داد.

سرهنگ یدالله جهان تاب ضمن تسلیت شهادت امام جعفر صادق (ع) در تشریح این خبر، گفت: به منظور ارتقاء ایمنی و تسهیل در عبور و مرور وسایل نقلیه، محدودیت‌های ترافیکی از ساعت ۱۲ ظهر روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه تا ساعت ۶ صبح روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در محورهای مواصلاتی استان به اجرا در خواهد آمد.

رئیس پلیس راه استان مازندران، افزود: به همین منظور تردد انواع موتورسیکلت به غیر از موتورسیکلت های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت های ضروری در مسیر مجاز از ساعت ۱۲ ظهر روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه  تا ساعت ۶ صبح روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در تمامی محورهای مواصلاتی استان ممنوع است.

سرهنگ جهان تاب با اشاره به ممنوع بودن تردد تریلر، کامیون و کامیونت در محور کرج- چالوس ، اظهار کرد: با توجه به اعمال محدودیت قطعی تردد در روز پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ این محور از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح  از مرزن آباد به سمت تهران به صورت کامل مسدود خواهد شد، از ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه صبح از ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) به صورت یکطرفه شده و از ساعت ۲۳ محدودیت یک طرفه اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دوطرفه می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، رئیس پلیس راه مازندران، تصریح کرد: در صورت پرحجم بودن ترافیک در روزهای چهارشنبه و جمعه ۱۲ و ۱۴ اردیبهشت ماه ممنوعیت تردد از ساعت ۱۰ صبح از مرزن آباد به سمت تهران به صورت کامل مسدود شده و از ساعت ۱۲ ظهر از ابتدای پل زنگوله ( انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس یک طرفه شده و از ساعت ۲۴ محدودیت یک طرفه اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دوطرفه می‌شود.

وی با اشاره به اعمال محدودیت های ترافیکی روز شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در این محور افزود: به همین منظور این محور از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح از ابتدای آزاد راه تهران- شمال اعمال محدودیت تردد به مقصد چالوس انجام خواهد شد، از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح از ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) ممنوعیت تردد اعمال می‌شود، از ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه از مرزن آباد به سمت تهران (مسیر شمال به جنوب) یک طرفه شده و  از ساعت ۲۴ طرح اتمام یافته و مسیر از پل زنگوله تا مرزن آباد دو طرفه خواهد شد، ضمن این که در طی این مدت، تردد از مسیر قدیم کرج- چالوس تا محدوده تونل کندوان برای ساکنان و افراد محلی آزاد بوده ولی تردد خودروهایی که قصد عزیمت به چالوس در روزهای اعمال محدودیت جنوب به شمال را دارند از ساعت ۷ صبح از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع است.

سرهنگ جهان تاب همچنین اظهار کرد: در صورت پرحجم بودن تردد در روز یکشنبه ۱۶ اردیبشهت ۱۴۰۳ تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۱ از ابتدای آزادراه تهران شمال اعمال محدودیت تردد به مقصد چالوس انجام خواهد شد، از ساعت ۱۲ ظهر از ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) ممنوعیت تردد اعمال می‌شود، از ساعت ۲ بعد از ظهر از مرزن آباد به سمت تهران، از شمال به جنوب مسیر یک طرفه شده و از ساعت ۲۴ همان روزها طرح اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دوطرفه خواهد شد، ضمن این که در طی این مدت، تردد از مسیر قدیم کرج- چالوس تا محدوده تونل کندوان برای ساکنان و افراد محلی آزاد بوده ولی تردد خودروهایی که قصد عزیمت به چالوس در روزهای اعمال محدودیت جنوب به شمال را دارند از ساعت ۸  صبح از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع است

سرهنگ جهان تاب با اشاره به محدودیت های ترافیکی و ممنوع بودن تردد کلیه تریلر ها از محور هراز، گفت: تردد انواع کامیون و کامیونت به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسدشدنی از روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه تا ساعت ۲ بامداد  روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه از رودهن به آمل و بالعکس ممنوع است.

وی، افزود: در صورت افزایش حجم ترافیک و صلاحدید ماموران پلیس راه محدودیت یک طرفه مقطعی تردد ارز روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه  به صورت رفت و برگشت از محدوده پلور تا پلیس راه لاریجان و بالعکس انجام خواهد شد .

وی در خاتمه  از رانندگانی که قصد تردد در محورهای مواصلاتی استان مازندران را دارند، خواست: ضمن مدیریت سفر خود، با رعایت کامل مقررات راهنمایی و رانندگی، در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با شماره های ۲۱۸۲۴۴۲۰ و ۲۱۸۲۴۴۳۴ پلیس راه استان با پیش شماره ۰۱۱ تماس بگیرند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • این خودروها پلاک ملی نمی‌ گیرند
  • محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران
  • فرمانده سپاه: رسما اعلام کردیم که می‌زنیم و همه می‌دانستند؛ این عملیات قابل تکرار است
  • هوای اهواز بر مدار نارنجی است / شاخص کیفی ۲۳ شهر سالم و پاک ثبت شد
  • پیگیری مستقل شدن دو بخش لواسانات و رودبار قصران
  • پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصدی پل سفیدرود
  • بازگشت وضعیت نارنجی به یزد
  • هشدار پلیس نسبت به استفاده از این دو وسیله تزیینی در خودروها
  • استفاده از «چراغ زنون» و «استیکر تزئینی» روی خودرو مطلقاً ممنوع است
  • وضعیت جاده‌ها / محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده های شمالی کشور