Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی اسماعیلی مدرس و فعال رسانه در گفت و گو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با فعالیت‌های فرهنگی در ایامی که درگیر کرونا هستیم،اظهار کرد: زمانی که خبری از کرونا نبود ذهن آشفته‌ ما هزار اقدام انجام نشده و صد‌ها پروژه ناتمام را هر روز گوشزد می‌کرد و ده‌ها فکر عملی نشده داشتیم؛ کرونا که از راه رسید کار‌های جمعی و بیرونی، مشغله‌های اداری و اجرایی ما تمام شد، اما کماکان با داشتن وقت آزاد نشسته ایم و دست روی دست گذاشته ایم، پس کجا رفت دغدغه داشتن زمانی آزاد برای کار‌های تلنبار شده که نیاز به زمان داشت؟

وی تولید محتوای فرهنگی را لازمه جامعه ناامید امروز دانست و افزود: ارائه طرح‌های کاربردی برای حل مشکلات کشور، مطالعه در زمینه‌های مختلف رسانه و فراگیری آموزش‌های تولید محتوا در فضای مجازی باید از مهم‌ترین اقدامات ما فرهنگیان باشد؛ همه‌ ما نیاز به اشراف بر نحوه کار در رسانه داریم و نیاز است به آن ورود کنیم تا از جامعه جهانی عقب نمانیم، فعالان فرهنگی دست به کار شوند؛ تصور کنیم کرونا خیال رخت بستن ندارد، باید چه کرد؟ مدتی است انجام برنامه‌های فرهنگی منحل شده است، و دیگر نمی توان در اجتماعات فرهنگی شرکت کرد پس نباید بستر مجازی را با سهل انگاری از دست بدهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسماعیلی در راستای انجام امورفرهنگی در شبکه‌های مجازی پیشنهاد کرد که افراد با شبکه‌ها و صفحه‌های مختلف مجازی از قبیل توییتر، اینستاگرام و... آشنا شده و نحوه‌ موثر کارکردن و تولید محتوا در این صفحه‌ها را یاد بگیرند؛ امروزه مشکل اساسی فعالان شبکه‌های مجازی این است که غالبا محتوایی ضعیف و کپی شده را منتشر می‌کنند و بسیار کم به تولید محتوا می‌پردازند، بنابراین روش‌های تولید محتوا‌های فرهنگی و همچنین جذاب سازی آن‌ها در راس امور فرهنگی قرار دارد؛ خوب است از این فرصت به وجود آمده نهایت استفاده را بکنیم خصوصا در دنیای مجازی فعالیت‌های فرهنگی را بیشتر از قبل پیش ببریم تا بتوانیم در رشد و اعتلای فرهنگ غنی اسلامی ایرانی موفق عمل کنیم.

پژوهشگر فرهنگی اسلامی گفت: تبدیل ایده‌ها و اقدامات و انتقال آن از دنیای حقیقی به قالب فضای مجازی با آرایشی مجازی و مخاطب پسند می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد و با آموزش هنر جذب از طریق رسانه به متصدیان، فرهنگ همیشه جاویدمان را تقویت کند؛ آموزش داشته‌ها به نیرو‌های فرهنگی، پاسخ رسانه‌ای دیجیتالی به شبهات پیش آمده، گلچین محتوای مورد نیاز مخاطب، دسته بندی و ارائه آن، ورود و آشنایی با عرصه‌های عرضه محتوا مانند آپارات و یوتیوب و ... همه این‌ها اقداماتی هستند که قبل از کرونا فعالان فرهنگی زمان لازم برای انجامشان را نداشتند، حالا باید دید آیا مسئولان و فعالان فرهنگی کشور این فرصت را غنیمت می‌دانند یا هنوز هم بهانه جویی می‌کنند؟

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فضای مجازی شبکه های اجتماعی فعالان فرهنگی تولید محتوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۲۹۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونق نشریات دانشجویی دغدغه‌مند و رو به جلوست

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد علی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پیامی در سیزدهمین جشنواره سراسری رسانه و نشریات دانشجویی که از روز یک شنبه ۱۶ اردیبهشت تا امروز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت با حضور کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و سایر مسئولان در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: بدون تردید اهمیت ارتباطات در دنیای کنونی بر هیچ کس پوشیده نیست. دانشگاه‌ها به علت داشتن مجموعه‌های دانشجویی ظرفیت‌های زیادی برای تولید دانش و فناوری دارند.

وی افزود: حجم و کیفیت دانش و فناوری تولید شده در سال‌های اخیر در دانشگاه‌های ما به حدی است که می‌تواند برای همه امیدآفرین و روحیه دهنده باشد و به افزایش سرمایه اجتماعی و اقتدار ملی ما منجر شود. انتقال و پیام رسانی این حجم از تولید دانش و فناوری زمانی به خوبی صورت می‌پذیرد که رسانه و نشریاتی باشند که با ظرفیت بومی  به آن بپردازند.

زلفی گل تصریح کرد: رسانه‌ها و نشریات دانشجویی در دانشگاه‌ها با ظرفیت کم نظیری که دارند، پویایی و بالندگی، قدرت تولید و نشر دستاورد‌های علمی، پژوهشی، فرهنگی و فناوری دانشگاه‌های کشور را در مقیاس و تراز ملی دارند.

وزیر علوم ادامه داد: رونق نشریات دانشجویی در سال‌های اخیر و ورود محتوایی آنها در عرصه‌های مختلف در ساحت نشریات مکتوب و مجازی، خود گویای آن است که دانشگاه در عرصه نشریات دانشجویی با همه مسائل و تنگنا‌های موجود، پویا، دغدغه‌مند و روبه جلو است و این گواه روشنی از اهتمام دانشجویان، استادان، مدیران و کارشناسان دانشگاه‌های کشور به امر مهم رسانه و نشریات دانشجویی است.

زلفی گل گفت: سیزدهمین جشنواره سراسری رسانه و نشریات دانشجویی که با حضور نشریات دانشجویی دانشگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در مشهد مقدس برگزار شده، روند رو به رشد و تعالی این عرصه مهم فعالیت دانشجویی را بازگو می‌کند.

وی ادامه داد: اینجانب ضمن تقدیر و تشکر از همه دانشجویان فعال در عرصه رسانه و نشریه دانشجویی که در تولید و تعالی دانایی و اطلاع رسانی دستاورد‌های علمی، پژوهشی، فناوری و فرهنگی دانشگاه‌های کشور سهم جدی دارند، امید دارم که با استفاده از ظرفیت‌های ابتکاری، خلاق و هنرمندانه، با شعار "فرهنگ فناوری و فناوری فرهنگی" جهش نوینی در تولید آثار رسانه‌ای دانشجویی با رویکرد حل مسئله در زمینه دانشگاه‌ها و دستاورد‌های آن داشته باشند.

زلفی گل گفت: در پایان از همه داوران، استادان، مدیران مسئول، سردبیر‌ها و هیئت‌های تحریریه نشریات دانشجویی به ویژه دانشجویان فعال برگزیده جشنواره سیزدهم، اصحاب رسانه و مطبوعات، همکاران دانشگاه فردوسی مشهد و همکاران معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و وزارت بهداشت برای برگزاری موفق این دوره از جشنواره تقدیر می‌کنم.

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • رونق نشریات دانشجویی دغدغه‌مند و رو به جلوست
  • خسرو غفوریان کیست؟ / عکس‌هایی که برای ژیلا صادقی داستان شد/ هنوز توماج صالحی ترند است/ هجمه جدید علیه کاظم صدیقی با نام لیلا
  • صداوسیما مکلف به رسیدگی به تخلفات رسانه‌های فراگیر شد
  • رسیدگی به تخلفات در نمایش‌خانگی به ساترا واگذار شد
  • ابلاغ دستورالعمل رسیدگی به تخلفات رسانه‌های فراگیر
  • ماجرای استفاده بلاگر شیرازی از آمبولانس اورژانس در حال پیگیری است
  • بیانیه‌های سریالی سپاهان علیه پرسپولیس با یک محتوا | آفرین؛ چه دیدگاه جالبی!
  • دو روی سکه معلم بلاگری/کاهش هوش هیجانی دانش آموزان با تولید محتوا از آن‌ها
  • پدر، مادر، ما متهمیم ...
  • نقش بازاریابی محتوا در ساخت یک حضور آنلاین پرقدرت