Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@18:30:27 GMT

طرز تهیه خورشت قیمه سیب زمینی و بادمجان + نکات

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۲۹۸۹۵

طرز تهیه خورشت قیمه سیب زمینی و بادمجان + نکات

یکی از غذاهای محبوب و پرطرفدار که بر سر سفره ما ایرانی ها قرار می‌ گیرد و به عنوان وعده غذایی اصلی آن را می شناسیم خورشت قیمه است که در انواع مهمانی ها طبخ می شود و حتی به عنوان غذای نذری هم آن را می پسندند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام آف دکور، طرز تهیه خورش قیمه سیب زمینی و بادمجان کار دشواری نیست و می توانید به راحتی با استفاده از مواد اولیه خورش قیمه بادمجان درست کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه با مواد لازم برای تهیه قیمه سیب زمینی و بادمجان آشنا خواهید شد و سپس طرز تهیه قیمه سیب زمینی و بادمجان را آموزش می بینید تا بتوانید این غذای لذیذ را تهیه کرده و در کنار خانواده و عزیزانتان میل کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

مواد لازمی که در ادامه مشاهده می کنید برای ۵ نفر تدارک دیده شده و اگر بخواهید این غذا را برای تعداد نفرات کمتر یا بیشتر تهیه کنید باید با رعایت نسبت ها مقدار مواد اولیه را تغییر دهید تا طعم نهایی مطلوب و دلپذیر باشد.

برای آماده‌ سازی این غذا حدودا نیم ساعت تا یک ساعت به زمان نیاز دارید و ۲ تا ۳ ساعت برای پختن آن و جا افتادن خورشت و لعاب انداختن آن زمان احتیاج است.

مواد لازم برای تهیه خورشت قیمه سیب زمینی و بادمجان

لپه : ١ پیمانه

گوشت خورشتی : ۳۰۰ گرم

پیاز متوسط : ۲ عدد

لیمو امانی : ۴ عدد

رب گوجه فرنگی : ۱ قاشق غذا خوری

بادمجان : به تعداد مورد نیاز

سیب زمینی خلالی سرخ شده : به مقدار لازم

نمک، فلفل، ادویه خورشتی، زردچوبه، دارچین : به مقدار لازم

طرز تهیه خورشت قیمه سیب زمینی و بادمجان

در اولین مرحله برای پختن قیمه بادمجان باید لپه ها را خوب بشویید و بعد با کمی نمک و فلفل و آب و روغن اجازه بدهید که بپزد.

وقتی که لپه ها پخت، آن ها را آبکش کنید و در گوشه ای بگذارید.

در مرحله بعدی باید پیازها را به صورت نگینی و ریز خرد کنید و به خوبی تفت دهید. وقتی که پیازها کمی طلایی رنگ و سبک شدند، باید نمک و زردچوبه را هم به آن ها اضافه کنید و تفت دهید. بهتر است شعله گاز خیلی زیاد نباشد.

در مرحله بعدی باید گوشت را به ظرف خود اضافه کنید و خوب تفت دهید تا رنگ گوشت به قهوه‌ ای برگردد و سپس لپه ها را به آن اضافه کنید و خوب تفت دهید. وقتی که کمی تفت داده شد باید رب گوجه فرنگی را به آن اضافه کنید.

حدود ۲ ساعت برای پختن خورشت قیمه سیب زمینی و بادمجان زمان نیاز است و بعد از آن در آخرین مراحل پخت می توانید نمک و لیمو عمانی را به خورش اضافه کنید.

قبل از اینکه خورش را سرو کنید، نیم ساعت جلوتر بادمجان‌ها را هم آماده کنید و درون خورش بریزید.

برای هم زدن خورشت باید این کار را با ملایمت زیادی انجام دهید تا بادمجان ‌ها درون خورش له نشوند و در مرحله آخر می توانید سیب زمینی ها را به صورت خلالی خرد کرده و سرخ کنید و وقتی که خورشت را سرو می کنید در کنار بشقاب قرار دهید.

برای عطر بهتر خورشت می توانید ادویه خورشتی و دارچین را هم به همراه رب و فلفل سیاه تفت دهید و روی مواد بریزید و بگذارید به آرامی بپزد.

دستور پخت خورشت قیمه بادمجان

دستور پخت خورشت قیمه بادمجان دقیقا مطابق با دستور پخت خورشت قیمه و سیب زمینی است و شما می توانید به جای سیب زمینی روی خورشت، بادمجان قرار دهید.

توجه داشته باشید که معمولاً همه حبوبات نفخ دارند و برای اینکه این نفخ برطرف شود باید قبل از اینکه آشپزی خود را آغاز کنید حدود ۲ ساعت لپه ها را داخل یک کاسه پر از آب بخیسانید و بعد سایر مراحلی را که گفته شد، انجام دهید.

برای اینکه خورش قیمه شما طعم خوشمزه تری داشته باشد و به خوبی جا بیفتد، حواستان باشد که باید رب گوجه به خوبی تفت داده شود و بعد از اینکه تغییر رنگ داد و بوی پختگی گرفت، آب خورش را اضافه کنید. در غیر این صورت طعم خورشت شما شبیه آبگوشت می‌ شود و طعمی که می خواهید را به دست نمی آورید.

برای تهیه خورش قیمه بادمجان هم ممکن است بادمجان هایی که انتخاب می کنید کمی تلخی داشته باشند و برای اینکه این طعم تلخ را از بادمجان‌ ها بگیرید و آن ها را به بادمجان های خوشمزه تری تبدیل کنید باید بعد از این که پوست آن ها را گرفتید، از وسط نصف کرده و کمی نمک روی آن ها بپاشید تا تلخی بادمجان خارج شود و آب اضافی آن بیرون بیاید که به روغن بیش از حد برای سرخ کردن آن نیاز نداشته باشید.

بعد از مدت زمانی که گفته شد بادمجان ها را آبکشی کنید و با یک دستمال خشک کنید و بعد داخل ماهیتابه و درون روغن سرخ کنید.

در نهایت می ‌توانید بادمجان ها را به همراه مقداری فلفل سیاه و زعفران دم کرده و نمک به خورشت قیمه خود اضافه کنید تا طعم دلچسبی به آن بدهد.

دستور پخت خورشت قیمه سیب زمینی و بادمجان در مجله آشپزی آف دکور

شما می‌توانید با مراجعه به مجله آشپزی آف دکور به آدرس offdecor.com/cook لیستی از دستور پخت و طرز تهیه غذاهای ایرانی و بین ‌المللی را در دسته ‌بندی‌ های مختلف غذای ایرانی، پیش‌غذا، سالاد، کیک و شیرینی و غذای بین ‌الملل را مشاهده کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: غذا دستور پخت خورشت قیمه قیمه بادمجان بادمجان ها اضافه کنید تهیه خورش خورش قیمه طرز تهیه تفت دهید لپه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۲۹۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) اسرائیل آماده حمله زمینی به رفح می‌شود

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • 0 تا 100 ایستگاه پمپاژ فاضلاب؟ تجهیزات و قیمت | مزایا و نکات مهم در انتخاب
  • نکات مهم در طراحی و اجرای دکوراسیون مغازه لوازم تحریر
  • طرز پخت ۵۰ کیلو چلو خورشت زبان گاومیش توسط آشپز هندی (فیلم)
  • نکات مهم قبل از انتخاب و خرید بهترین باربیکیوها
  • (ویدئو) اسرائیل آماده حمله زمینی به رفح می‌شود
  • ادعای کارفرمایان به رعایت نکات ایمنی با نصب کپسول آتش نشانی
  • نکات تربیتی فرزند از زبان استاد قرائتی + فیلم
  • نکات مهم در خرید و استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • لاغری در یک هفته ؛ نکات مهم برای کاهش وزن در یک هفته