Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-27@11:46:12 GMT

مزدا 3 جدید یک خودرو وحشی اقتصادی !

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۲۹۹۷۷

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  مزدا 3 سدان خودرویی اقتصادی و در عین حال دارای جنبه های پررنگ رانندگی اسپرت است. شاید رمز موفقیت این مدل از مزدا هم در همین جا نهفته باشد که از یک سو خودرویی قدرتمند و پرشتاب است و از سوی دیگر هزینه استهلاک و نگهداری آن کاملا اقتصادی است.

 

مزدا 3 در مدل 2021 از قبل نیز قوی تر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موتور 2000 سی سی نسلی که در ایران تولید شد را فراموش کنید. حالا مزدا 3 به یک موتور 2500 سی سی مجهز شده و این همه ماجرا نیست. پای توربوشارژر که مد روز صنعت خودرو است نیز به این مدل باز شده است.

 

این موتورمی تواند 250 اسب بخارقدرت و433 نیوتن مترگشتاور ایجاد کند.قدرت هایی که بسیارفراتراز یک خودرو اقتصادی است. البته موتور 2000سی سی نیز کماکان در مدل پایه عرضه می شود. مدل 2000 سی سی بدون توربوشارژر است و 155 اسب بخار قدرت دارد.

 

در بخش انتقال قدرت هم بهبود قابل توجهی را شاهد هستیم. مدل پایه مزدا به صورت دیفرانسیل جلو عرضه می شود اما مدل چهار چرخ محرک نیز موجود است که مزدا نام i-ACTIV AWD را برای آن انتخاب کرده است.

 

مزدادرتوصیف i-ACTIV AWD آن رایک سامانه چهارچرخ محرک کاملا هوشمندتوضیح می دهدکه مهمترین عملکردآن درمسیرهای لغزنده،خیس و برف و یخی خود را نشان می دهد.این سامانه به صورت پیوسته نیرورابین چرخ هاتقسیم کرده وچرخش هرچرخ راباسه چرخ دیگرهماهنگ می کند.به این ترتیب پایداری خودروبسیاربیشترازحالت چهارچرخ محرک معمول می شود.قیمت مزدا 3 مدل 2021 از 20 هزار دلار آغاز شده و در فول ترین تیپ به 24 هزار دلار می رسد.

 

خودروتک

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: مزدا 3 اقتصاد جام نیوز خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۲۹۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) شاسی‌بلند چینی بازار ایران به بریتانیا می‌رود

جائکو، برند فرعی چری که مخصوص بازار‌های بین‌المللی ساخته شده، انتظار می‌رود در تابستان ۲۰۲۴ وارد بازار بریتانیا شود. جائکو J ۷ یا چری تانسو ۰۶ همچنین قرار است توسط مدیران خودرو به بازار ایران بیاید.

به گزارش خبرآنلاین، جدیدترین مدل جائکو J ۷ در واقع نسخه پلاگین هیبریدی چری تانسو ۰۶ بوده و اخیراً در نمایشگاه خودرو پکن به نمایش درآمد. این خودروی جدید احتمالاً در ژوئن ۲۰۲۴ با قیمت اولیه تقریبی ۴۰ هزار پوند انگلیس در بریتانیا عرضه شود.

ظاهر جائکو J ۷ شبیه به چری تانسو ۰۶ است. تفاوت ظاهری این دو خودرو با یکدیگر، در لوگو "JAECOO" بوده که در جلوپنجره با لوگو چری شده است.

چری تانسو ۰۶ مدل ۲۰۲۴ دارای ابعاد ۴۵۳۸/۱۸۹۸/۱۶۸۰ میلی‌متر بافاصله بین دو محور ۲۶۷۲ میلی‌متر است. انتظار می‌رود جائکو J ۷ نیز همین اندازه را داشته باشد. از طرفی، خودروی جدید از طراحی سقف معلق استفاده می‌کند که با دستگیره‌های مخفی درب‌ها و رینگ‌های پنج پره هماهنگ شده است. یک سانروف پانوراما نیز وجود دارد.

نیروی تولیدی از یک سیستم پلاگین هیبریدی متشکل از یک موتور ۱.۶ لیتری توربو و موتور‌های الکتریکی دوگانه تامین می‌شود. حداکثر قدرت موتور بنزینی به ۱۹۴ اسب بخار و حداکثر گشتاور به ۲۹۰ نیوتن متر می‌رسد. شتاب صفر تا صد این خودرو ۸ ثانیه طول می‌کشد. علاوه بر این، برد جامع کروز آن ۱۲۰۰ کیلومتر است در حالی که برد حالت الکتریکی خالص آن تقریباً ۱۰۰ کیلومتر است. در حال حاضر، چری به طور رسمی مشخصات پیشرانه را تأیید نکرده است.

فضای داخلی مطابق با تانسو ۰۶ است. یک صفحه‌نمایش کیلومترشمار ۱۰.۲۵ اینچی، نمایشگر مرکزی و عمودی ۱۴.۸ اینچی و یک فرمان D شکل در این بخش وجود دارند. سیستم کمک رانندگی پیشرفته سطح ۲ نیز در این خودرو حضور دارد که دارای کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری خودکار، هشدار خروج از خط و تشخیص نقاط کور است.

در سال ۲۰۲۳، چری سالانه ۹۳۷٬۱۴۸ دستگاه خودرو صادر کرد که نسبت به سال قبل ۱۰۱.۱ درصد افزایش داشت.

دیگر خبرها

  • تخصیص ۳.۱ میلیارد دلار برای مونتاژ/ برای واردات خودرو ارز نداریم؟
  • (تصاویر) شاسی‌بلند چینی بازار ایران به بریتانیا می‌رود
  • پیکاپ T ۹ برقی، گزینه واردات به ایران
  • (تصاویر) «چری» با طراحی متحول شده در نمایشگاه پکن رونمایی شد
  • پیکاپ T۹ برقی، گزینه واردات به ایران/ عکس
  • موتور ۶ سیلندر بنزینی بومی چه ویژگی دارد؟
  • کارگران موتور محرک چرخه اقتصاد کشور هستند
  • انواع گیربکس اتوماتیک
  • ببینید| هیولایی ۳ تنی هامر با صفر تا صد ۳ ثانیه‌ای و حرکت خرچنگی
  • پژوهش موتور محرک توسعه کشور و آزمایشگاه موتور محرک پژوهش است