Web Analytics Made Easy - Statcounter

وفایی گفت: در شهر کرمان در شهرک های حاشیه شهر  که پر جمعیت هستند در حال پی گیری تهیه زمین برای احداث کتابخانه با مشارکت خیرین هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد وفایی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمان در گفتگو با راه آرمان ضمن تبریک هفته کتاب و روز کتابدار اظهار کرد: در حال حاضر 134 باب کتابخانه عمومی در استان کرمان فعال و بیش از 130 هزار نفر نیز عضو کتابخانه های عمومی می باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: گرچه از ابتدای سالجاری به دلیل شیوع ویروس کرونا تمامی فعالیت های کتابخانه ها محدود  و مراجعه اعضا  سخت شده اما فضای مجازی جایگزین شد این امر شده است.

نزدیک به دو میلیون جلد کتاب در کتابخانه های استان وجود دارد

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمان از وجود بیش از یک میلیون و 650 هزار جلد کتاب و  200 هزار عنوان نشریه در کتابخانه های استان خبر داد و افزود: در سالهای گذشته سعی کردیم که تامین منابع کنیم و در این راستا کتاب هایی خریداری و به منابع کتابخانه ها افزوده شد.

وفایی همچنین از اجرای طرح خرید کتاب های مورد علاقه متقاضیان و اعضا خبر داد و عنوان کرد: کتاب هایی که مورد تقاضای مخاطبین است  و در کتابخانه موجود نیست در ابتدا توسط کتابداران لیست برداری و سپس خریداری  و در اختیار کتابخانه ها قرار خواهد گرفت که این طرح از سه ماه گذشته آغاز شده و ادامه دارد.

وی بیان کرد: طی چند ماهه اخیر بیش از 1600 جلد کتاب طبق لیست آماده و خریداری و به منابع کتابخانه ها اضافه شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمان تصریح کرد: کتابخانه ها به پایگاه های اطلاعاتی و نیازسنجی مجهز هستند که متقاضیان می توانند به آن مراجعه کرده و کتاب مورد نیاز خود را درخواست کنند.

محرومیت زدایی در بحث فرهنگ و کتاب

وفایی در پاسخ به این سوال که آیا عدالت فرهنگی در حوزه کتابخانه ها در جنوب و شهرستانهایی که محروم تر هستند نسبت به مرکز استان رعایت شده است، اذعان کرد: پراکندگی کتابخانه در جای جای استان وجود دارد و البته در مرکز استان با کمبود فضای کتابخانه روبرو هستیم  و در برخی از شهرستان ها نیز نسبت به جمعیت و مساحت کتابخانه هست و در حال ارائه خدمات می باشد و در مناطقی که کتابخانه نیست شهروندان می توانند از کتابخانه های مجاور استفاده کنند.

وی گفت: در شبکه سراسری «سامان» هر شخصی در هر جای کشور با دارا بودن کارت عضویت می تواند از خدمات تمامی کتابخانه های سراسر کشور استفاده کند.

لزوم احداث کتابخانه در شهرک های پرجمعیت حاشیه شهر

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمان همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه آیا تدبیری برای حاشیه های شهر اندیشیده شده تا آنان نیز بتوانند به مسائل فرهنگی و کتاب دسترسی آسان تری داشته باشند، بیان کرد: در حال حاضر پی گیر احداث کتابخانه در شهر کرمان و مناطقی که فاقد کتابخانه می باشند هستیم و در تعدادی از شهرها نیز احداث کتابخانه مرکزی را دنبال می کنیم.

وفایی خاطرنشان کرد: در شهر کرمان در شهرک هایی که پر جمعیت هستند در حال پی گیری تهیه زمین برای احداث کتابخانه با مشارکت خیرین هستیم.

وی افزود: در مناطقی که کتابخانه نیست سعی کردیم از کتابخانه های مشارکتی استفاده کنیم که در سال گذشته طی سه مرحله کتابخانه مشارکتی به کتابخانه ها افزوده شد.

ایجاد کتابخانه مشارکتی

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمان گفت: هم اکنون در حال رایزنی هستیم تا در مناطقی  که کتابخانه نیست فضایی را با مشارکت دستگاه، نهاد، مسجد محله به عنوان کتابخانه تجهیز کنیم تا مردم آن محله نیز بتوانند از کتاب بهره مند شوند.

وفایی به خرید کتاب هایی با نویسندگان  بومی اشاره و تصریح کرد: اداره کل کتابخانه های عمومی حمایت پس از تولید را نیز بر عهده دارد و در این راستا سعی می کنیم کتاب هایی با نویسندگان بومی در اولویت خریداری داشته باشیم .

وی یادآور شد: این طرح قرار است در ماه های آتی بیشتر دنبال شود و در سال گذشته نیز تعداد قابل توجهی کتاب از نویسندگان استان خریداری و به منابع کتابخانه ها افزوده شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمان ادامه داد: به دلیل شیوع کرونا کارت عضویت 130 هزار نفر  از ابتدای آبان سال جاری تا آبان سال آینده به مدت یکسال رایگان خواهد بود.

طرح عضوگیری رایگان در تمامی کتابخانه های عمومی استان کرمان

وفایی اذعان کرد: یک فرصت جدیدی هم جهت عضو گیری رایگان در روزهای 24 آبان و امروز 29 آبان خواهیم داشت که کلیه مشتاقان به کتاب می توانند به سایت «سامان» سامانه یکپارچه نهاد کتابخانه های عمومی کشور  با وارد کردن اطلاعات عضو شوند و سپس  با مراجعه حضوری به کتابخانه محل کارت عضویت خود را دریافت کنند.

وی در ادامه گفت: متقاضیان همچنین می توانند  با ارسال کد ملی خود به سامانه  پیامکی 50002929 جهت ثبت عضویت رایگان مراجعه و پس از آن نیز جهت دریافت کارت عضویت به طور حضوری به کتابخانه مراجعه کنند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمان به بحث اهدای کتاب به کتابخانه ها اشاره کرد و افزود: تمامی کتابداران در کلیه کتابخانه ها آماده دریافت کتاب های اهدایی مردم هستند که پس از فهرست برداری به منابع کتابخانه ها افزوده خواهند شد و امید که با این سنت حسنه و کار خیر از این علمی که آموختیم  در اختیار دیگران نیز قرار دهیم.

وفایی تاکید کرد: بیاییم در این اوضاع کرونایی با مطالعه کتب مختلف آرامش خود و اطرافیان را تامین کنیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمان منابع کتابخانه ها کتابخانه ها افزوده احداث کتابخانه کارت عضویت کتاب هایی شهر کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۰۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه «بحر المحبه فی اسرار الموده» در نمایشگاه کتاب

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «بحر المحبه فی اسرار الموده» یکی از تفاسیر عرفانی سوره مبارکه یوسف به‌تازگی توسط سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران منتشر شده و توسط این‌نهاد فرهنگی در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می‌شود.

محبوبه شمشیرگرها عضو هیات علمی سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران در این کتاب، تصحیحی انتقادی از این اثر به همراه چکیده‏‬‌ای از دستاوردهای پژوهشی اخیر درباره آن، در کنار توضیحاتی به نگارش درآورده است.

در این تفسیر، که متن آن به زبان عربی نوشته شده، ماجرای زندگی حضرت یوسف (ع) از کودکی تا پایان عمر، در قالب «نکته»، «قصه»، «حکایت»، «اشاره» ‎ و «شعر»، با بیان انبوهی از احادیث پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلّم، اشارات و لطایف اخلاقی، حکایات صوفیانه و تاریخی، سروده‏های شاعران و همچنین اقوال و احوال بزرگان دین و عرفان روایت کرده است.

این‌کتاب با ۲۸۴ صفحه، شمارگان ۱۰۰ نسخه و قیمت ۲ میلیون ریال عرضه می‌شود.

کد خبر 6093382 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • مشارکت ۳۱ استان کشور در دومین دوره جشنواره ملی دوست من کتاب
  • شماره هجدهم کتاب هدهد سفید در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود
  • اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی برای حمایت از آثار ادبیات پایداری
  • کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • عرضه «بحر المحبه فی اسرار الموده» در نمایشگاه کتاب
  • طلسم‌های مرگباری که در کتاب‌های قدیمی جاساز شده‌اند
  • این کتاب‌ها می‌توانند شما را بکشند!
  • اجرا نشدن شبکه فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • اجرا نشدن فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • عصر شعر شیراز در کتابخانه رئیسی اردکانی برگزار می‌شود