Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@21:47:05 GMT

همکاری پارلمانی محور رایزنی مقامات ایران و ازبکستان

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۳۰۵۳۷

همکاری پارلمانی محور رایزنی مقامات ایران و ازبکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، نمایندگان گروه دوستی پارلمانی میان ازبکستان و ایران در نشست مجازی گسترش بیش از پیش همکاری‌های پارلمانی بین دو کشور را بررسی کردند.

«علیشیر قادراف» معاون رئیس مجلس قانونگذاری ازبکستان، رئیس فراکسیون حزب احیای ملی این کشور در مجلس قانون گذاری و رئیس گروه دوستی پارلمانی با ایران در سخنان خود در این نشست همتایان ایرانی خود را با روند اصلاحات گسترده در این کشور آشنا و اشاره‌ای به وضعیت روابط همکاری بین دو کشور و فعالیت‌های مجلس قانون گذاری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«غلامرضا نوری قزلجه» نماینده مجلس شورای اسلامی ایران و رئیس گروه دوستی پارلمانی با ازبکستان در سخنان خود در این نشست ضمن تشکر و قدردانی از سفرای دو کشور برای برگزاری نشست، گفت که برقراری روابط پارلمانی بین دو کشور و استفاده ثمربخش از نظارت پارلمان بر اجرای توافقات حاصل شده بین دو کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

طرفین با تأکید بر علاقه‌مندی متقابل دو کشور به توسعه روابط در زمینه‌های اقتصادی و بازرگانی، فرهنگی و انسانی، اظهار داشتند که در این بخش امکانات گسترده‌ای وجود دارد که هنوز مورد استفاده قرار نگرفته است.

در این نشست دو طرف پیشنهادات خود را برای استفاده ثمربخش از توانمندی‌های موجود و افزایش نقش پارلمان‌ها در این زمینه ارائه کردند.

هم اکنون در ازبکستان 272 شرکت با مشارکت سرمایه گذاران ایرانی فعالیت می‌کنند و میزان مبادلات بازرگانی بین دو کشور در 8 ماه گذشته سال 2020 میلادی در سطح 158 میلیون دلار  قرار گرفته است.

جمهوری اسلامی ایران استقلال ازبکستان‌ را در تاریخ 25 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 10 می سال 1992 میلادی بین این دو کشور روابط سیاسی برقرار شده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ایران ازبکستان همکاری پارلمانی بین دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۰۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای ۵ سند همکاری مشترک بین مقامات ایران و سریلانکا / جزییات

به گزارش صدای ایران،مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری دمکراتیک سوسیالیستی سریلانکا در حضور دکتر سید ابراهیم رئیسی و رانیل ویکرماسینگه روسای جمهور دو کشور، ۵ سند همکاری در حوزه‌های «همکاری‌های فرهنگی، علمی، فنی، رسانه‌های گروهی و ورزش و جوانان»، «همکاری میان کتابخانه‌های ملی دو کشور»، «همکاری اتاق تعاون ایران و شورای ملی تعاون سریلانکا»، «همکار‌ی‌های رسانه‌ای و جهانگردی بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و وزارت رسانه، جهانگردی و هواپیمایی سریلانکا» و «همکاری در زمینه صنعت فیلم بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و شرکت ملی فیلم سریلانکا» امضا کردند.

دیگر خبرها

  • استقبال مقامات آفریقایی از توسعه روابط اقتصادی با ایران
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات سازمان همکاری اسلامی
  • عزم جدی مقامات ایران و ازبکستان برای توسعه همکاری‌های فرهنگی
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با هیات دیپلماتیک ایران
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی
  • امضای ۵ سند همکاری مشترک بین مقامات ایران و سریلانکا / جزییات
  • امضای ۵ سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و سریلانکا
  • امنیت منطقه محور اصلی دیدار پوتین و علی‌اف
  • عزم ایران و پاکستان برای تبدیل مرز «صلح و دوستی» به مرز «رفاه مشترک»
  • آماده گسترش روابط با ایران و اصفهان هستیم