Web Analytics Made Easy - Statcounter

پاسدار حسین فروغی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: هفته نقش بسیج عشایر در دفاع مقدس که به مناسبت آزادسازی سوسنگرد برگزاری شده که از 24 تا 30آبان به نام قشر عشایر و چهل سالگی دفاع مقدس نامگداری شده است.

مسئول سازمان بسیج عشایری سپاه سلمان سیستان و بلوچستان افزود: عشایر چه در پیروزی انقلاب و چه در حماسه هشت سال دفاع مقدس نقش موثری داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این مطلب که عشایر با رشادتها با نقشی که در دفاع مقدس ایفا کرده اند به ویژه پشتیبانی از رزمندگان اسلام حماسه‌های بزرگ و ماندگاری خلق کرده اند ادامه داد: عشایر یکی از بخشهای مهم مردمی در دفاع  مقدس بودند که این نقش مردمی تاثیر گدار در دفاع از مرزها و کیان انقلاب بودند.

این مسئول تصریح کرد: بیش از 201 شهید عشایر در انقلاب اسلامی جان خود را تقدیم انقلاب کرده اند.

مسئول سازمان بسیج عشایری سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: رزمندگان و جانبازان تعدادی از عشایر استان هستند گرچه از جنگ تحمیلی دور بودیم ولی این قشر از مرزهای جنوبی، جنوب غربی، حضور نداشتند با حضور و نثار خونشان در این دفاع از انقلاب حمایت کردند.

سرهنگ فروغی با تاکید بر اینکه امروزه ما در دفاع از اقتصاد و دفاع از سلامت نیز می توانند حضور داشته باشند و می توانند در این عرصه ها نیز با تولید محصولات دامی و عشایری خود باعث پیشرفت جامعه و اقتصادی  در سطح استان شود.

وی ادامه داد: بسیج عشایری در این هفته برنامه های متنوعی در راستای ارائه خدمات سلامت، اقتصادی، محرومیت زدایی اجرا کرده است که در راستای محرومیت زدایی بیش از 200 سبد معیشتی  و سبد بهداشتی در بین عشایر استان توزیع شده است.

این مسئول بیان کرد: دیدار با خانواده معظم شهدا، تکریم از خانواده شهدا و جانبازان، غبار روبی گلزار شهدا، نشست با سران طوایف، از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی در این هفته است.

انتهای پیام/3139

منبع: فارس

کلیدواژه: دفاع مقدس سلامت سیستان و بلوچستان عشایر بسیج عشایر دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۰۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش سنگرسازان بی سنگر در تاریخ انقلاب ماندگار است

‌به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والسلمین " الله‌نور کریمی‌تبار شامگاه دوشنبه شب در یادواره سنگر سازان بی سنگر در شهرستان دهلران با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا، بیان کرد: شهدای جهاد سازندگی جزو شهدایی هستند که در جامعه ما گمنام مانده‌اند، آنان به ندای امام راحل لبیک گفتند و برای ساختن کشور، جهاد سازندگی را تشکیل دادند و در آباد کردن روستاها در عرصه‌های مختلف، نام خود را جاودانه کردند و همین‌ها با آغاز جنگ تحمیلی راهی جبهه شدند و عنوان مقدس سنگرسازان بی‌سنگر را به خود اختصاص دادند.

امام جمعه ایلام یادآور شد: ایجاد، سنگر و خاک‌ریز و جاده‌های مواصلاتی جزو سخت‌ترین کارهای رزمندگان در دوران دفاع مقدس بود، سنگرسازان بی‌سنگر بهترین هدف برای تانک، خمپاره و هواپیماهای دشمن بودند، دنبال راه‌سازی، پل‌سازی و سخت‌تر از آن، ایجاد خاک‌ریز در حین عملیات زیر گلوله‌های گوناگون دشمن بودند، این مردان شجاع برای خاک‌ریز زدن با آن شرایط، یک حائل دفاعی ایجاب می‌کردند که رزمندگان اسلام، بتوانند در سینه‌ی این خاک، جانشان را سالم نگه‌دارند.

وی تصریح کرد: ایثار، از خود گذشتگی، عشق و فداکاری در آن‌جا نمایان می‌شد و سنگرسازان بی سنگر، این گونه در مقابل دشمن ایستادند تا جان‌پناهی برای رزمندگان ایجاد کنند، بیان این شجاعت، ایثار و از خود گذشتگی، فوق‌العاده سخت است.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: شهدای جهاد سازندگی، نقش بی بدیلی در دفاع مقدس و سازندگی کشور داشتند، تلفیقی از ایثار، شجاعت، حماسه و دانش به‌هم آمیخت تا نقش سنگرسازان بی‌سنگر در تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ماندگار شود و این از فضل خداست که این انسان را در چنین جایگاهی قرار می‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار افزود: افتخار امروز جمهوری اسلامی این است که در برابر دنیا می ایستد و عملیات غرورآفرین وعده صادق را انجام می‌دهد و آمریکا، اسرائیل، انگلیس، فرانسه و آلمان به‌رغم رجز خوانی، جرأت نمی کننکوچک‌ترین عکس‌العملی در برابر اقتدار ایران اسلامی داشته باشند، امروز در دانشگاه‌های آمریکا، می‌بینیم دانشجو و اساتید، در برابر نسل کشی مسلمانان غزه تظاهرات می کنند و بی‌رحمانه مورد تهاجم پلیس این کشور قرار می‌گیرند.‌

وی گفت: دشمان، در برابر غرش موشک‌های جمهوری اسلامی دست تسلیم بالا برده‌اند و درخواست رئیس جمهور آمریکا از سران اسرائیل این است که هیچ عکس‌العملی نشان ندهید و این از برکات و ثمره خون شهدا است.

کد خبر 6092660

دیگر خبرها

  • توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی
  • نقش سنگرسازان بی سنگر در تاریخ انقلاب ماندگار است
  • ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • اصلاح و بهسازی محور‌های عشایری آبدانان
  • حاجی محمره از یادمان های راهیان نور بازید کرد
  • ۲ هزار و ۸۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردو‌های زیارتی مشهد مقدس اعزام شدند
  • ۴۲ راه روستایی و یک راه فرعی در بلوچستان همچنان بسته است
  • اعزام بیش از ۲۰۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردوهای زیارتی مشهد مقدس