Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان عضو هیئت مدیره شرکت فرودگاه و ناوبری هوایی ایران با اشاره به اینکه فرودگاه اصفهان، فرودگاه جایگزین و احتیاطی پایتخت است، گفت: در مجموع برای پروژه های ترمینال پروازهای بین المللی و موتورخانه شماره دو آن و همچنین طرح توسعه و بهسازی پارکینگ هواپیماها آن ۲۶۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

علی رستمی امروز (پنجشنبه ۲۹ آبان ماه) در مراسم افتتاح دو پروژه فرودگاه اصفهان که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهور به بهره برداری رسید، با اشاره به جاذبه های گردشگری اصفهان در زمینه های تاریخی، طبیعی و ارزش ملی و فراملی آنها و توانمندی این استان در صنعت و اقتصاد، اظهار کرد: این ویژگی ها موجب شده تا اصفهان از گذشته قطب صنعتی و گردشگری کشور محسوب شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: براین اساس با دستور وزیر راه و شهرسازی برای افزایش ظرفیت و روان ساز ی پروازهای و ارتقا سطح خدمات شرکت فرودگاه ها و ناوبری هواپیمایی ایران جهت توسعه خدمات رسانی به مردم و آماده سازی فرودگاه به عنوان یکی از زیرساخت های کشور و دوازه طلایی ورود به شهر و جذب گردشگر بین المللی و داخلی تلاش کردیم.

به گزارش ایسنا، عضو هیئت مدیره شرکت فرودگاه و ناوبری هوایی ایران با اشاره به اهمیت فرودگاه اصفهان در کشور، تصریح کرد: فرودگاه شهید بهشتی اصفهان فرودگاه جایگزین فرودگاه پایتخت محسوب می شود که احداث و تکمیل پروژه ترمینال پروازهای بین المللی، احداث و تکمیل موتورخانه شماره دو فرودگاه، و همچنین توسعه و بهسازی پارکینگ هواپیماها در این فرودگاه در دستور کار خود قرار گرفت.

وی با اشاره به پروژه اول که ترمینال پروازهای بین المللی و موتورخانه شماره دو فرودگاه است، اظهار کرد: با اجرای این طرح ظرفیت ترمینال فرودگاه اصفهان در حوزه پروازهای بین المللی از ۶ هزار متر مربع به ۱۵ هزار متر مربع افزایش می یابد، یعنی ۹ هزار مترمربع توسعه ترمینال در پروازهای بین المللی داریم.

رستمی افزود: با اجرای این طرح ظرفیت فرودگاه ها در حوزه پروازهای بین المللی از ۲.۵ میلیون مسافر به ۳.۵ میلیون نفر مسافر افزایش می یابد.

وی اضافه کرد: پیشتر پروازهایی که در حوزه بین المللی در فرودگاه اصفهان انجام می شد ۲ پرواز در ساعت بود که با تکمیل ترمینال پروازهای بین المللی، به ۵ پرواز همزمان افزایش می یابد.

به گفته عضو هیئت مدیره شرکت فرودگاه و ناوبری هوایی ایران، این پروژه موجب ارتقا کیفی خدمات فرودگاهی برای مدیریت هوشمند، رعایت الزامات بین المللی برای ارتقا خدمات فرودگاهی می شود، همچنین با تجهیزات خوبی که در موتورخانه این ترمینال وجود دارد، ظرفیت تهویه مطبوع در داخل ترمینال افزایش می یابد.

وی تصریح کرد: ارزش روز این پروژه ۱۸۸ میلیارد تومان است.

رستمی در ادامه به طرح توسعه و بهسازی پارکینگ هواپیماها در فرودگاه اصفهان اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح ظرفیت فرودگاه در حوزه پارکینگ ۱۰۰ درصد افزایش یافته است و این اتفاق دارای اهمیت در سطح ملی است چراکه فرودگاه احتیاطی در مرکز کشور است.

وی گفت: در مجموع برای پروژه هایی که امروز در فرودگاه اصفهان به بهره برداری رسید ۲۶۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی فرودگاه اصفهان پروازهای بین المللی ترمینال پروازهای بین المللی فرودگاه اصفهان افزایش می یابد شرکت فرودگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۰۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه ۱۰۵ میلیارد تومانی دولت به پروژه های آبفا در کردستان

به گزارش خبرنگار مهر، محمد فرهاد صبح سه شنبه در جلسه برنامه ریزی پروژه های آب و فاضلاب بیجار در سال ۱۴۰۴ که در محل فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: با بررسی های انجام شده تصمیمات خوبی در راستای پروژه های آب و فاضلاب در بیجار اتخاذ شده و با همکاری مسولین پروژه های مورد نظر اجرایی خواهد شد.

وی افزود: همچنین با مذاکراتی که با نماینده مردم بیجار صورت گرفته و حمایت هایی که از وزرارت نیرو داشته اند قول هایی در راستای پیگیری پروژه های آبرسانی و عمرانی در سطح استان داده شده که انتظار می رود به زودی این اقدامات اجرایی شود.

فرهاد در ادامه گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون مبلغ ۱۰۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات طرح های عمرانی که شامل اعتبارات ملی و استانی تا کنون هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان خاطر نشان کرد: همچنین از محل اعتبارات منابع داخلی شرکت آب و فاضلاب تا کنون مبلغ ۶۰ میلیارد تومان در بیجار هزینه شده است که تمامی این اقدامات تقدیم به مردم شریف شهرستان بیجار خواهد شد.

کد خبر 6092819

دیگر خبرها

  • هزینه ۱۰۵ میلیارد تومانی دولت به پروژه های آبفا در کردستان
  • دبی میزبان بزرگ‌ترین فرودگاه جهان می‌شود
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق تهران
  • پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه احداث فرودگاه بین المللی کربلا
  • سرمایه گذاری دو هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق شهر تهران
  • اختصاص بودجه ۱۵۱ هزار میلیارد تومانی پروژه‌های عمرانی تهران
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • افزایش اجرای پروژه‌های عمرانی شهر اصفهان در ۱۴۰۳/ اجرای کمپ جدید گردشگری در شهر زندگی
  • سرمایه‌گذاری صنعتی ۱۰ هزار میلیارد تومانی در کرمانشاه با تسهیلات سفر رئیس جمهور