Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/یزد فرمانده سپاه الغدیر یزد از آغاز رسمی فعالیت ستادهای محله محور مبارزه با کرونا در ۸۲۰ مسجد فعال استان همزمان با هفته بسیج خبر داد و گفت: در این هفته شش هزار بسته معیشتی بین نیازمندان و آسیب دیدگان کرونا در استان توزیع خواهد شد.

سردار «رضا پورشمسی» امروز پنجشنبه ۲۹ آبان ماه در آستانه آغاز هفته بسیج در جمع خبرنگاران در محل بوستان ولایت، بسیج را بزرگترین یادگار امام راحل(ره) در نظام انقلاب اسلامی ایران خواند و تصریح کرد: فرهنگ بسیجی در واقع محصول اندیشه‌های ناب بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) در تشکیل جکومت جمهوری اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وقتی سیج به عنوان یک رده‌ی مردمی در جامعه اسلامی با اندیشه‌های متعالی حضرت امام(ره) شکل گرفت، خدمتگذار جامعه اسلامی شد و از ابتدا تاکنون به عنوان یک خدمتگزار جامع و کامل در عرصه‌های مختلف، کارش را در راستای خدمتگذاری به مردن و اندیشه‌های امام و انقلاب به خوبی ایفا کرده است.

سردار پورشمسی به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد بسیج اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در تعریف بسیج به عناوینی مانند پیشرو بودن در تمام عرصه‌های زندگی اشاره کردند و فرمودند که بسیج در هر صحنه‌ای که چالش‌های اساسی یک کشور باشد و نه فقط صحنه جنگ و آن چیزی که برای هدایت یک ملت است، باید ورود کند.

وی گفت: نگاه بسیجیان از ابتدای شکل گیری تاکنون، نگاه ولایت مداری و خدمت‌گذاری بی‌منت برای مردم جامعه بوده و فرهنگ بسیجی در حقیقت یک فرهنگ برگرفته از مبانی ناب ولایت و مبانی قرانی بوده است.

وی با بیان این که بسیجیان در هشت سال دوران دفاع مقدس با ایمان و نترسیدن از غیر از خدا، دلاوری و ایثارگری تحت رهنمون‌های ولی فقیه برای تامین امنیت جامعه پا در میدان گذذاشتند و به عنوان یک مجموعه کلیدی در این دوران نقش‌آفرینی کردند، افزود: امروز نیز بسیج تحت امر ولایت و در اندیشه دایره فرمامین امامین انقلاب اسلامی حرکت می‌کند و مبانی قرانی را به عنوان سرخط اساسی اهداف و برنامه‌های خود مدنظر دارد.

فرمانده سپاه الغدیر با بیان این که در سراسر قران کریم بحث یاری کردن خداوند مطرح است، گفت: خداوند در قران کریم تمسک به غیر خدا را تمسک جستن به آتش جهنم ذکر می‌کند لذا امروز نیز بسیج با یاری خواستن از خداوند و با تکیه بر ظرفیت‌های ارزنده داخلی نظام و کشور پا در میدانی گذاشته است.

وی خاطرنشان کرد: هفته بسیج امسال با شعار محوری «بسیج، پیشرو خدمت، امیدآفرین» از فردا جمعه ۳۰ آبانماه تا پنجشنبه ششم آذرماه برنامه‌های خود را که در استان شامل ۴۰ عنوان است دنبال می‌‎کند و تلاش خواهد کرد در شرایط سخت کرونایی این روزها با رویکرد کمک به رفع مشکلات امروز نظام و جامعه حرکت کند.

سردار پور شمسی در تشریح برنامه‌های هفته بسیج در استان گفت: رونمایی و آغاز تلاوت ۴۰۰۰ ختم قران و ۴۰۰۰ چله زیارت عاشورا در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد آغازگر برنامه‌های هفته بسیج در استان به مناسبت دومین کنگره ملی ۴۰۰۰ شهید دارالعباده و دارالعلم یزد در روز جمعه خواهد بود.

وی ادامه داد: برنامه شاخص دومین روز از هفته بسیج که به عنوان «بسیج، فرزند مسجد، خادم مردم» نامگذاری شده است، آیین بزرگداشت شهدای سلامت، تقدیر از مدافعان سلامت و آغاز طرح اعزام گروه‌های پزشکی، طرح ویزیت رایگان و همچنین اهدای ۴۰۰۰ واحد خون و پلاسما براساس توافق با سازمان اهدای خون در استان خواهد بود.

وی برگزاری جشنواره مجازی جهادگران علم و فناوری را عمده‌ترین برنامه روز یکشنبه دوم آذرماه به مناسبت سومین روز از هفته بسیج ذکر کرد و گفت: همچنین در این روز شاهد برگزاری مجمع بسیجیان استان به صورت ویدئو کنفرانسی خواهیم بود.

فرمانده سپاه الغدیر برنامه شاخص چهارمین روز هفته بسیج در استان را که با عنوان «بسیج، سبک زندگی اسلامی و ایرانی» ناگذاری شده را برگزاری رویداد تولیدات فاخر فرهنگی و هنری با محوریت دومین کنگره ۴۰۰۰ شهید استان خواند و گفت: این برنامه با حضور برخی گروه‌های فرهنگی و هنری و ۲۲۰ گروه مجازی برگزار خواهد شد.

وی از افتتاح خانه سرود بسیج استان در حسینیه ثارالله یزد به مناسبت پنجمین روز هفته بسیج در روز سه شنبه چهارم آذرماه خبر داد و گفت: بسیج استان دارای ۹۰ گروه سرود خوداتکاست که تاکنون آثار فاخری را تولید و در رسانه ملی و حتی در فرامرزهای ایران اسلامی به نمایش گذاشته است.

وی با بیان این که امسال به دلیل شیوع کرونا برگزاری اجتماع و نمایش اقدار بسیجیان در استان را نخواهیم داشت، گفت: در روز  چهارشنبه پنجم آذرماه که با عنوان «بسیج، نیروی مقاومت ملت ایران» نامگذاری شده، ۱۲۰ هزار بسیجی استان از رهنمون‌های مقام معظم رهبری در فضای مجازی بهره‍‌مند خواهد شد.

سردار پورشمسی آخرین روز هفته بسیج که با عنوان «بسیج، کمک مومنانه و ایثارگری» نامگذاری شده را پنجشنبه ششم آذرماه اعلام و تصریح کرد: در این روز علاوه بر اجرای مرحله سوم نهضت کمک خالصانه و مومنانه به شش هزار خانواده نیازمند و آسیب دیده از کرونا، با همکاری ارگان‌های مختلف ۸۲۰ مسجد فعال در استان به عنوان ستادهای محله محور مبارزه با کرونا فعالیت خود را آغاز خواهند کرد که البته این اقدام در استان از دو هفته پیش با ارائه برنامه‌های آموزشی و ترویجی شروع شده است.

وی اضافه کرد: این پایگاه‎‌ها علاوه بر آموزش اهالی محلات مختلف در رابطه با مقابله با کرونا، اقلام مورد نیاز خانواده‌های درگیر با این بیماری را تامین و یکسری جهیزیه برای ازدواج‌های آسان و کمکهای مومنانه را بین نیازمندان محلات توزیع خواهند کرد و ضمن کنترل ترددها، برنامه‌های معنوی را در دستور کار خواهند داشت.

فرمانده سپاه الغدیر یزد در ادامه گزارشی از عملکرد بسیج استان در حوزه‌های مختلف ارائه کرد و گفت: در بحث‌های رزمی و امنیتی گردان‌های امام علی(ع)، امام حسین(ع)، بیت المقدس و عاشورا برای آقایان و گردان‌های لزهرا و کوثر در بخش خواهران ساماندهی و آموزش‌های لازم را دریافت کرده‌اند.

وی با بیان این که در حوزه خدمت‌رسانی بیش از ۶۸۰ طرح عمرانی استان توسط گروه‌های جهادی بسیج در ۳۵ روستاو  منطقه محروم استان در حال انجام است، افزود: در بخش کمک‌های مومنانه نیز تاکنون ۶۰ هزار بسته معیشتی توزیع شده که ۶ هزار بسته نیز در هفته بسیج به این مقدار اضافه خواهد شد.

سردار پورشمسی به توانایی‌های بسیج در حوزه فضای مجازی نیز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه ظرفیت‌ها  و اقدامات خوبی در حوزه سواد رسانه‌ای در بسیج فراهم و انجام شده و آمادگی داریم در ماموریت‌های موردنظر جمهوری اسلامی در این حوزه ورود کنیم.

وی از تولید محتواهای مناسبی در حوزه فرهنگی بسیج استان خبر داد و گفت: بسیج در حوزه اجتماعی طی سال گذشته برنامه‌های متنوعی در ۱۷ محله استان شامل برنامه‌های آموزشی، مشاوره، پاکسازی محلات از برخی آسیب‌های اجتماعی صورت داده است.

وی با بیان این که امروز نیز بسیج آماده کمک به پیشبرد نیازهای جامعه و نظام جمهوری اسلامی در حوزه‌های مختلف است، متذکر شد: معتقدیم برنامه‌های بسیج باید در چارچوب ضوابط نظام مقدس جمهوری اسلامی و به دور از هر اقدام خودسرانه باشد لذا در مباحثی مانند کنترل قیمت کالاهای اساسی مردم نیز به نهادها و ارگان‌های مربوطه برای منترل بازار اعلام آمادگی کرده‌ایم تا محورییت حمایت از تولیدکنندگان و عرضه کنندگان با انگیزه حمایت از مصرف کننده در این مقوله نیز ورود کنیم.

فرمانده سپاه الغدیر یزد در پایان با بیان این که ایران اسلامی با تکیه با ظرفیت‌های داخلی می‌تواند به قدرتمندترین کشور منظقه و جهان تبدیل شود، تاکید کرد: روسای جمهور گذشته آمریکا هیچگاه بر مشکلات خودشان فائق نیامده‌اند پس هیچگاه نیز نخواهند توانست مشکلات دیگر کشورها را مرتفع کنند لذا نباید به آنها دل بست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی فرمانده سپاه الغدير يزد هفته بسیج کروناویروس فرمانده سپاه الغدیر جمهوری اسلامی هفته بسیج بسیج استان خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۱۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از «رضای انقلاب» در حوزه هنری

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «رضای انقلاب» خاطرات حجت‌الاسلام والمسلمین «رضا مطلبی» امام جماعت مسجد ابوذر تهران نوشته «حجت‌الاسلام سعید فخرزاده فردا دوشنبه ۱۷ اردیبهشت در حوزه هنری سازمان تبلیغات رونمایی می‌شود.

«رضای انقلاب» به زندگی و شرح حال یکی از دلباختگان فکری امام خمینی (ره)، روحانی فاضل و مردمی، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ رضا مطلبی می‌پردازد که نقش موثری در انقلاب اسلامی داشته است. او روحانی اهل اصفهان است که قبل از انقلاب در محله‌ای آذری‌نشین، به عنوان امام جماعت مسجد فلاح که بعدها به مسجد جامع ابوذر تغییر نام داد، منصوب و مشغول فعالیت شد. با فعالیت‌های او مسجد ابوذر خیلی زود به پایگاه طرفداران امام و انقلاب تبدیل شد و پس از پیروزی انقلاب نقش مهمی را در انسجام نیروها و حفظ نشاط سیاسی در جنوب‌غرب تهران و حمایت از نظام در عرصه‌های مختلف بر عهده گرفت.

این کتاب روایتی از حضور یک روحانی انقلابی که به زبان ترکی آشنایی ندارد را شرح می‌دهد که در میان مردمی با زبان آذری مسولیت امام جماعت مسجدی را بر عهده می‌گیرد که سازنده آن با حکومت پهلوی ارتباط نزدیک و خوبی دارد. چالش‌هایی که سبب می‌شود روحانی جوان و انقلابی با وجود سخت بودن راه مسیری را دنبال کند که بعد از نیم قرن منشا تحولات بسیاری در محله‌ای شود که در آن امامت نماز را برعهده دارد.

حجت الاسلام مطلبی اکنون با ۹۰ سال سن همچنان با مردم محله و نمازگزاران آن ارتباط نزدیک دارد و توانسته است به عنوان الگوی تراز انقلاب اسلامی زمینه را برای جلب و جذب جوانان بی شماری به مسجد فراهم کند.

سعید فخرزاده و حمید قزونی از ۵ دی تا ۲۹ دی ۱۳۹۵ در سیزده جلسه مصاحبه با راوی این کتاب را انجام داده‌ که پس از پیاده‌سازی، با انطباق با اسناد و مدارک و تایید راوی در انتشارات سوره‌مهر به چاپ رسیده است.

کتاب «رضای انقلاب» نوشته حجت‌الاسلام سعید فخرزاده فردا دوشنبه ۱۷ اردیبهشت از ساعت ۱۶:۳۰ در تالار اندیشه حوزه هنری به نشانی خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ رونمایی می‌شود.

کد خبر 6097101 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • اجرای ۱۸۰ برنامه شاخص هفته بسیج در شاهرود پیش‌بینی شد
  • اجرای ۲۵ برنامه طی هفته بسیج در شهرستان تربت جام
  • تدارک ۳۰ ویژه برنامه در هفته بسیج سازندگی/ فعالیت ۶۰۰ گروه جهادی در گرگان
  • گروه‌های جهادی ۱۸۰ برنامه در شاهرود اجرا می‌کنند
  • رونمایی از «رضای انقلاب» در حوزه هنری
  • آغاز بکار بنیاد خیریه برنا در استان سمنان
  • اعزام ۳۶۰ گروه جهادی به مناطق هدف خدمت رسانی
  • اعزام ۳۶۰ گروه جهادی به مناطق هدف خدمت‌رسانی در سیستان و بلوچستان
  • پایگاه مسجد باید محور همه فعالیت‌ها قرار بگیرد
  • ۳۳۰ عنوان برنامه طی هفته بسیج سال جاری در کرمانشاه اجرا می‌شود