Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، جهان طی هزاران سال، شاهد بروز بیماری‌های همه‌گیر فراوانی بوده‌است؛ از آبله و طاعون بگیرید تا وبا و حصبه و حتی «کرونا». طی دوره شیوع این بیماری‌ها، هزاران و گاه میلیون‌ها نفر به کام مرگ فرو می‌افتادند. با این حال، تاریخ بیماری‌های همه‌گیر وقتی دردناک‌تر می‌شود که دریابیم استعمارگران از این بیماری‌ها، خواسته یا ناخواسته، برای فلج‌کردن مردم استعمارزده‌ای که در پی چپاول ثروتشان بودند، استفاده می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمونه مشهور این نوع بیماری‌های همه‌گیر، آبله‌مرغان است؛ یک مرض با منشأ ویروسی که معمولاً بیماری سبکی در میان مردم آسیا و اروپا ایجاد می‌کند. اما همین ویروس، وقتی همراه با نخستین مهاجمان اسپانیایی به قاره آمریکا رسید، بلای جان بومی‌های این قاره شد؛ تا جایی که ادعا می‌شود میلیون‌ها بومی و در واقع، چیزی حدود ۸۰ درصد جمعیت آن‌ها، بر اثر ابتلا به آبله‌مرغان جان خود را از دست دادند و البته، این واقعه تأسف‌بار، برای اروپایی‌های طمّاع جاده صاف‌کنی عالی به حساب می‌آمد.

بیشتر بخوانید

حقایق وحشتناک و مرگبار از آزمایشگاه‌های مخوف آمریکا و اسرائیل

نمونه دیگر این ویروس‌های استعمارگر را می‌توان در تاریخ تکاپو‌های استعمارگرانه اروپایی‌ها در جنوب شرق آسیا، به ویژه در اندونزی مشاهده کرد.

هلندی‌ها نخستین استعمارگرانی بودند که با خود ویروس سرخک را به این منطقه آوردند؛ ویروسی که بیماری آن در اروپا چندان بدخیم نبود، اما در جنوب شرق آسیا، قیامت به پا کرد و هزاران انسان را به دیار عدم فرستاد.

نتیجه شیوع این بیماری، کاسته‌شدن از توان نظامی مردم بومی و غلبه استعمارگران بر آن‌ها بود. به این ترتیب، ویروس‌های استعمارگر نقش بسیار مهمی در گسترش استعمار در سراسر دنیا بازی کردند.

منبع: روزنامه خراسان

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیماری های مرگبار استعمارگران بیماری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۱۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم تظاهرات صهیونیست‌ها علیه نتانیاهو

منابع رسانه‌ای صهیونیستی در این باره اعلام کردند که هزاران صهیونیست امروز در خیابان «کابلان» در تل‌آویو تجمع کردند و خواستار برگزاری انتخابات زود هنگام شدند.

معترضان همچنین با سر دادن شعارهایی، خواستار امضای توافق تبادل اسرا با جنبش حماس و بازگرداندن اسرای صهیونیست از نوار غزه شدند.

هزاران صهیونیست نیز در مقابل مقر وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در تل‌آویو تظاهرات کردند و آزادی اسرای صهیونیست را خواستار شدند.

پس از گذشت ۲۰۴ روز از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرومی‌رود.

این رژیم طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهاد‌های امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم صهیونیستی این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۲۰۴ روز نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • دو بنای همشکل در ایران و ترکمنستان را بشناسید
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • تداوم تظاهرات صهیونیست‌ها علیه نتانیاهو
  • بندر کنگ نماد حفظ و صیانت از فرهنگ و معماری بومی است
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • ویدیو/ دستاوردهای هوافضای کشور در ۱۴۰۲ را بشناسید
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • درمان خانگی آبله مرغان + بهترین دارو برای از بین بردن جای جوش
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد