Web Analytics Made Easy - Statcounter

لوان جاگاریان سفیر روسیه در ایران در دیدار با علی اصغر مونسان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اعلام کرد: از ماه فوریه سال ۲۰۲۱ در کشور روسیه ویزای الکترونیکی صادر می شود ایران هم جزء کشورهایی است که برای آن‌ها این ویزا صادر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، لوان جاگاریان سفیر روسیه در تهران در دیدار با علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: با پیشنهاد وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای توسعه گردشگری میان دو کشور موافق هستم، ایرانی‌ها آشنایی خوبی با روسیه دارند، در سال ۲۰۱۸ جام جهانی فوتبال که در این کشور برگزار شد، تعداد زیادی از گردشگران و هوادارن فوتبال ایران در آنجا حضور داشتند و از شهرهای مختلف روسیه بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

سفیر روسیه در تهران با ابراز امیدواری از گسترش و توسعه گردشگری میان روسیه و ایران بعد از مهار کرونا گفت: از ماه فوریه سال ۲۰۲۱ در کشور روسیه ویزای الکترونیکی صادر می شود ایران هم جزء کشورهایی است که برای آن‌ها این ویزا صادر می‌شود.متأسفانه به همه گیری ویروس کرونا برخورد کردیم؛ قصد داشتیم همان نشستی را که با فعالان بخش خصوصی و گردشگری چین در قالب نشست بی تو بی برگزار کردیم در این کشور نیز اجرا کنیم تا موسسات خدمات گردشگری بین دو کشور با هم بیشتر آشنا شوند و ارتباط برقرار کنند.

تعداد گردشگران ایرانی به روسیه افزایش یابد

علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: مردم ایران، کشور روسیه را دوست دارند و علاقه‌مند هستند به این کشور سفر کنند، بنابراین تعداد زیادی از گردشگران ایرانی که به اروپا سفر می‌کنند، می‌توانند به روسیه نیز سفر کنند، علاقه‌مند هستیم تعداد گردشگران ایرانی به روسیه افزایش پیدا کند.

مونسان به روابط خوب سیاسی و اقتصادی ایران و روسیه اشاره کرد و گفت: روسیه گردشگران زیادی دارد که به موضوع فرهنگ، تاریخ، موزه و طبیعت گردی علاقه‌مند هستند، رفت وآمدهای گردشگری می‌تواند شناخت مردم را از دو کشور زیاد کند و این موضوع به تعمیق روابط ملت ها کمک می‌کند.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: شیوع ویروس کرونا برنامه‌ها و طرح های گردشگری را محدود کرد، قصد داشتیم مانند چین با هیاتی ۴۰ نفری به روسیه سفر کنیم و یک نمایشگاه صنایع‌دستی در آن کشور برگزار کنیم و به مدت چند شب برنامه شب‌های ایرانی را اجرا کنیم تا موسسات خدمات مسافرتی روسیه و ایران با فضای گردشگری ایران و روسیه آشنا شوند.

وی به فاصله نزدیک جغرافیایی ایران و روسیه اشاره کرد و گفت: آمادگی داریم بعد از کرونا گردشگران دو کشور به مقاصد ایران و روسیه سفر کنند، به همین منظور برنامه های ویژه‌ای در توسعه گردشگری تدارک دیدیم، با انجام این کار آمارهای گردشگری بین دو کشور را می‌توان افزایش داد.

نشست فعالان بخش خصوصی گردشگری ایران و روسیه در پساکرونا

مونسان لغو روادید گروهی را در زمینه توسعه گردشگری بسیار موثر دانست و اظهار داشت: برای توسعه گردشگری دو موضوع مهم است یکی لغو روادید گروهی و دیگری پرواز مستقیم که ما با روسیه هر دو موضوع را انجام داده ایم که با کمک دو کشور توسعه گردشگری تحقق پیدا خواهد کرد.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی تاکید کرد: کرونا  از بین برود برای اجرای برنامه و برگزاری نشست بزرگی با فعالان بخش خصوصی و گردشگری این کشور به روسیه سفر می کنیم.

مونسان با بیان این که توسعه گردشگری میان ایران و روسیه می‌تواند دو ملت را به یکدیگر نزدیک و شناخت‌ها را بیشتر کند از سفیران دو کشور ( کاظم جلالی سفیر ایران در مسکو و لوان جاگاریان سفیر روسیه در تهران) خواست این موضوع را با جدیت پیگیری کنند.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به طراحی و تدارک برنامه ویژه گردشگری ایران با روسیه اشاره کرد و گفت: بعد از مهار شیوع ویروس کرونا می‌توانیم گردشگری میان دو کشور را توسعه دهیم.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: ایران و روسیه ویزا روسیه گردشگری و صنایع دستی وزیر میراث فرهنگی توسعه گردشگری ایران و روسیه سفیر روسیه گردشگری میان صادر می شود دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۱۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید بیش از ۸۵ نوع صنایع دستی در فارس

ایسنا/فارس استاندار فارس با بیان اینکه این استان در صنعت گردشگری در کشور مطرح است، افزود: بیش از ۸۵ نوع صنایع‌دستی توسط صنعتگران و هنرمندان ما در فارس تولید می‌شود.

محمدهادی ایمانیه امروز، ۱۰ اردیبهشت‌ماه در حاشیه رونمایی  از ۵ طرح گردشگری و صنایع‌دستی فارس در نمایشگاه ایران اکسپو  گفت: چنانچه صنایع‌دستی در زنجیره ارزش قرار گیرد و مسئله صادرات آن پیش‌بینی شود، می‌تواند بسیار کمک‌کننده به نسل‌های بعدی که ادامه‌دهنده هنر پدران و مادران خود باشند.

وی با مثبت ارزیابی کردن معرفی توانمندی‌های استان فارس در حوزه‌های مختلف در نمایشگاه اکسپو ایران گفت: برگزاری این نمایشگاه فرصت ارزشمندی برای نمایش تلاش‌هایی است که در حوزه اقتصادی طی دو سال گذشته در فارس انجام ‌شده تا مورد استفاده و ملاحظه شرکت‌کنندگان قرار گیرد.

استاندار فارس ادامه داد: طی دو روز گذشته ۶۴ تفاهم اولیه با سرمایه‌گذارانی از ایران و خارج از کشور انجام‌شده و امید است قراردادهای آن‌ها به‌زودی منعقد شود.

ایمانیه با اشاره به تکلیف قانونی فارس از نظر وزارت کشور در باب دو زنجیره ارزش گیاهان دارویی و فولاد، گفت: زنجیره ارزش گندم و حلزون از جمله این تکلیف‌هاست که به‌عنوان ‌مثال حلزون استفاده دارویی برای لوازم‌آرایشی، بهداشتی و استفاده خوراکی برای غیر ایرانی‌ها خواهد داشت.

استاندار فارس همچنین به رونمایی از یک سامانه هوشمند بازاریابی مربوط به صادرات فارس در این نمایشگاه هم اشاره کرد و گفت: مذاکرات اولیه با اتاق‌های بازرگانی ایران و کشورهای دیگر انجام‌شده و امید در آینده‌ای نزدیک سایر اتاق‌های بازرگانی هم به این سامانه بپیوندند.

امروز، طی مراسمی که در غرفه استان فارس در نمایشگاه اکسپو ایران با حضور استاندار فارس و تنی چند از مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد از کتابچه دوزبانه صنایع‌دستی استان فارس، کمپین کرامت مثلت نور با رویکرد گردشگری مذهبی بین سه استان فارس، خراسان رضوی و قم، همچنین کمپین مثلث طلایی با رویکرد مسیرهای کمتر شناخته‌شده و مقاصد گردشگری جدید بین استان‌های فارس یزد و اصفهان، سند چشم‌انداز صنایع‌دستی استان، کمپین خلیج‌فارس با رویکرد توسعه گردشگری دریایی بین استان‌های فارس بوشهر و هرمزگان رونمایی شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بوم‌گردی عشایری در لرستان راه‌اندازی می‌شود
  • شورای راهبردی توسعه گردشگری در ساری شکل گرفت
  • هنرمندان صنایع دستی در اکسپو ۲۰۲۴/ حضور فارس با بسته‌های گردشگری
  • ارزآوری ۴۰۰ میلیون دلاری صنایع دستی ایران + فیلم
  • ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس
  • مرزهای جغرافیایی صادرات فرش باید توسعه پیدا کند
  • ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس در ارومیه
  • توسعه گردشگری فارس با اجرای کمپین کرامت مثلث نور و خلیج فارس
  • تولید بیش از ۸۵ نوع صنایع دستی در فارس
  • صدور دستور اصلاح قبوض گازبهای تأسیسات گردشگری به یک‌چهارم