Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@13:13:05 GMT

۷۱ بیمار کرونایی ایلام در بخش آی سی یو بستری هستند

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۳۱۵۰۳

۷۱ بیمار کرونایی ایلام در بخش آی سی یو بستری هستند

به گزارش ایرنا، دکتر محمد کریمیان روز پنجشنبه در نشست ستاد مبارزه با کرونا به استان ایلام اظهار داشت: تعداد مبتلایان به کرونا در استان تاکنون ۲۰ هزار و ۷۰۳ نفر، تعداد فوت شدگان ۵۲۰ نفر، تعداد بهبود یافتگان ۱۸ هزار و ۶۴۰ نفر و تعداد نمونه گیری از موارد مشکوک نیز ۳۹ هزار و ۴۰۴ نفر است.

وی افزود: تعداد ابتلا به کرونا در زنان ۵۸ درصد و در مردان ۴۲ درصد است در حالیکه تعداد فوتی ها در زنان ۴۰ درصد و در مردها ۶۰ درصد است، ۷۴ درصد افراد فوت شده از بیماری کووید ۱۹ نیز دارای بیماری زمینه ای بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام تاکید کرد: تعداد افراد مبتلا در بخش بهداشت ۶۵۵ نفر، درمان یک هزار و ۲۳۶ نفر، ادارات، بانک‌ها و شرکت‌ها نیز چهار هزار و ۹۱۷ است.

کریمیان کمترین سن ابتلا را نوزاد سه روزه و بیشترین را ۸۴ ساله عنوان کرد و یادآور شد: کمترین و بالاترین سن افراد فوت شده از بیماری کووید ۱۹ در استان ایلام ۱۲ و ۹۴ ساله بوده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام در خصوص داروهای کرونا نیز گفت: داروهایی که مشمول بیمه هستند، در اختیار بیماران قرار می گیرد و تاکنون ۵۰ میلیارد ریال دارو برای این بیماران هزینه شده است اما با توجه به شرایط کنونی دانشگاه قادر به پاسخگویی و هزینه نیست.

دکتر کریمیان همچنین در خصوص کمبود اکسیژن در دره شهر افزود: بنا بر گفته معاون وزیر بهداشت برای همه بیمارستان ها به نوبت اکسیژن تهیه می شود اما مشکلی که همواره در این شهرستان وجود دارد گوگرد و خرابی دستگاه ها  است اما با دستور استاندار ایلام ۷۰ کپسول اکسیرن در اختیار این شهرستان طی امروز یا فردا قرار می گیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز در این نشست گفت: ایلام و چرداول در وضعیت قرمز، هلیلان و ملکشاهی در وضعیت زرد و سایر شهرستان ها در وضعیت نارنجی قرار دارند و این آمارها دوشنبه هر هفته بروزرسانی می شوند.

دکتر جمیل صادقی فر اظهار داشت: در وضعیت قرمز گروه شغلی یک مجوز فعالیت دارند ، در وضعیت نارنجی گروه شغلی یک و ۲ و در وضعیت زرد گروه های شغلی یک، ۲ و سه مجوز فعالیت دارند.

وی افزود: گروه های شغلی یک شامل مایحتاج عمومی، فروشگاه های مواد غذایی، مراکز درمان، داروخانه ها و آب رسانی، تامین برق و جایگاه های سوخت و ... از جمله گروه هایی هستند که فعالیت دارند.

برچسب‌ها استانداری ایلام ایلام ویروس کرونا سهم_من_در_مهارکرونا فاصله گذاری اجتماعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری ایلام ایلام ویروس کرونا فاصله گذاری اجتماعی استانداری ایلام ایلام ویروس کرونا فاصله گذاری اجتماعی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۱۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوای اصفهان ناسالم برای گروه‌های حساس

 بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلان‌شهر امروز در ایستگاه خیابان ۲۵ آبان با ۱۶۹، خیابان احمدآباد ۱۸۰، بزرگراه خرازی ۱۵۶، خیابان زینبیه ۱۷۵، خیابان فرشادی ۱۶۷، بولوار کاوه ۱۶۸، کردآباد ۱۵۵ و ایستگاه ولدان ۱۶۰ AQI در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان است.


شاخص هوای اصفهان همچنین در ایستگاه میدان انقلاب با عدد ۱۲۵، پارک زمزم ۱۴۵ و رهنان ۱۳۶ AQI وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد و هوای سپاهان شهر با عدد ۳۵ پاک است.

کیفیت هوا در ایستگاه خیابان پروین اعتصامی با عدد ۹۰، خیابان فیض ۹۹ و خیابان میرزا طاهر ۸۰ AQI در وضعیت قابل قبول قرار دارد.

امروز شاخص هوا در خمینی‌شهر با میانگین ۵۹، سجزی با میانگین ۹۲، شاهین‌شهر ۶۴، کاشان ۵۱ و قهجاورستان ۷۹ در وضعیت قابل قبول، مبارکه با میانگین ۴۴ پاک و نجف آباد ۱۰۴ و زرین‌شهر ۱۰۳ AQI ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شد. ایستگاه سنجش آلودگی هوای منطقه صنعتی دولت آباد قطع است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

این شاخص به طور معمول برای پنج آلاینده هوا شامل مونوکسیدکربن (CO)، اُزن (O ۳)، دی اکسید نیتروژن (NO ۲)، دی اکسید گوگرد (SO ۲) و ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون (PM ۲.۵) اندازه گیری و به طور روزانه در ایستگاه‌های پایش هوا، ثبت می‌شود.

شاخص کیفی هوا (Air Quality Index) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحد‌های مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • هشدار به رانندگان در پی ورود سامانه بارشی به ایلام
  • لغزنده بودن محورهای مواصلاتی استان ایلام به دلیل بارش باران
  • وضعیت «نارنجی» هوا در دو شهر خوزستان
  • بارش شدید باران در ایلام آغاز شد
  • جزئیات آلودگی هوا در استان خوزستان
  • کیفیت هوای اصفهان ناسالم برای گروه‌های حساس
  • نماینده مهاباد: مجلس در مورد کاظم صدیقی سکوت کرد، در مورد چای دبش لاپوشانی / تعداد افراد زیر خط فقر دو برابر شده است
  • نتایج روز سوم از دور برگشت مرحله گروهی لیگ بسکتبال امید
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند