Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی، صبح امروز در دیدار اعضای شورای فرماندهی سپاه ثارالله استان کرمان که به مناسبت هفته بسیج انجام شد؛ بسیج را تفکر پیشرو امت اسلامی دانست که این امت را در همه صحنه‌ها کمک می‌کند؛ تفکری که ریشه در مدینه النبی دارد و فرمانده این تفکر در طول تاریخ، انبیای الهی به خصوص نبی مکرم اسلام (ص) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: امروز این پرچم عظیم و سرنوشت ساز دست بسیج قهرمان و برخوردار از ویژگی‌هایی است که هر یک، ملت را در سختی‌ها می‌تواند نجات دهد و یک تنه در مقابل زورگویی‌ها و تفکر استکباری بایستد و پیروز میدان باشد.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی با بیان اینکه تکیه بر این تفکر بار‌ها در طول انقلاب اسلامی تجربه شده و مردم ثمره شیرین آن را دیدند، بیان داشت: هم اکنون نیز راه برون رفتن از مشکلات اقتدای جدی به این تفکر است.

او همگانی بودن را از ویژگی‌های تفکر بسیجی خواند و تصریح کرد: همه گروه‌ها و احزاب و کسانی که زیر چتر انقلاب و مومن به نظام اسلامی هستند و قصد دفاع از مستضعفان و ایستادن مقابل زور دارند، در این تفکر حضور دارند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان همراهی را از دیگر ویژگی‌های تفکر بسیجی خواند و گفت: جدای از همه آمدن و همراه بودن؛ همدل بودن هم ویژگی دیگری هست که با یک بینش و اندیشه کنار هم قرار گرفتن است و توانمندی این تفکر را دو چندان می‌کند.

او  افزود: ویژگی مهم تر این است که مسیر این تفکر خدا است ؛ بنابراین امام(ره) فرمود: بسیج لشکر مخلص خدا است و برای همین می‌گوییم ریشه آن در مدینه النبی است و امام (ره) در تفسیر این تفکر فرمودند: امام علی (ع) خود یک بسیجی است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی بیان داشت: فضیلت‌های اخلاقی در این تفکر موج می‌زند؛ بنابراین کسی برتر است که فضیلت بیشتری داشته و مراعات جهات مسائل دینی و اخلاقی و شرعی را بیشتر بکند؛ در این تفکر تواضع پررنگ و خودنمایی جا ندارد و همه همت در تواضع است.

او با اشاره به اینکه نمونه تابلوی ارزشمند و تمام نمای این تفکر را شهدای این راه به تصویر کشاندند و بعضی مکتب ساز شدند؛ گفت: یکی از شهدای مکتب ساز شهید سلیمانی است که همه همت او این بود که فضیلت‌های خود را زیاد کند و کمتر عکس و تصویر او دیده شود؛ زیرا هر چه تلاش کند خود را کوچک تر جلوه دهد خدا به همان اندازه او را بزرگ‌تر می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان افزود: بسیج در عرصه عمل پرقدرت‌ترین جریان عملیاتی است و کسانی که در دستگاه اجرایی کار می‌کنند و یا در عرصه سیاست، فرهنگ، اقتصاد و... ناگزیر هر کس پیروزی می‌خواهد باید در این تفکر قرار بگیرد؛ تفکری که امتحان پس داده و هشت سال دفاع مقدس را مدیریت کرد و به پیروزی رساند.

او بیان داشت: تفکر بسیجی، کشور‌هایی را که در سلاح روز، قدرت چندانی نداشتند، نجات داد و انسان‌های بحران زده و بی انگیزه را تبدیل به انسان‌های ساخته شده و با انگیزه تبدیل کرد؛ بنابراین هفته بسیج؛ هفته دفاع و تبلیغ ارزش‌های به بارنشسته اصیل اسلامی است و این ظرفیت  وجود دارد در همه کرسی‌های مطرح علمی و عملیاتی تفکربسیجی  ترویج و تبیین شود.

انتهای پیام/م 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هفته بسیج تفکر بسیجی تفکر بسیجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۱۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی دسته عزای شهادت امام صادق (ع) با حضور آیت‌الله‌ وحید خراسانی در قم

 جمع کثیری از عاشقان و دل‌سوختگان خاندان عصمت و طهارت (ع) با اجتماع در فاطمیه صاحب الزمان (عج) قم، در سوگ ششمین پیشوای شیعیان اشک ماتم ریختند.

سوگواران صادق آل محمد (ص) با حمل بیرق‌های مزین به نام اهل بیت، در حالی‌که بر سر و سینه می‌زدند، برای عرض تسلیت به سمت بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه (س) حرکت کردند.

آیت‌الله وحید خراسانی از مراجع تقلید نیز در میانه مسیر حرکت عزاداران، با آنان همراه شد.

یکی از استادان حوزه علمیه قم در این آیین، تربیت عالمان و فقیهان صاحب نام را از شاخص‌های دوران امامت امام صادق توصیف کرد و بیان داشت: ایمان و تقوای جوانان وقتی تقویت می‌شود که با عالمان عامل و پرهیزکار در ارتباط باشند.

حجت‌الاسلام سید رضا هاشمی با بیان دیگر ویژگی‌های دوره امامت این امام همام یادآور شد: پرونده شهادت حضرت زهرا (س) در این دوره مورد بازخوانی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ترویج فرهنگ مهدویت و انتظار و عزاداری امام حسین (ع) نیز از ویژگی‌های دوران امامت امام صادق می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • پیام تبریک فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مناسبت فرارسیدن روز بسیج سازندگی
  • بسیج سازندگی الگوی خدمت‌رسانی و خدمتگزاری خالصانه است
  • رفع محرومیت با تفکر و روحیه جهادی امکان‌پذیر است
  • سرلشکرسلامی: رفع محرومیت تنها با تفکر و روحیه جهادی امکان‌پذیر است
  • برپایی دسته عزای شهادت امام صادق (ع) با حضور آیت‌الله‌ وحید خراسانی در قم
  • دسته عزای شهادت امام صادق (ع) با حضور آیت‌الله خراسانی در قم برپا شد
  • ۳ عامل مهم در شکل‌گیری شخصیت محمد‌رضا سنگری
  • بردباری ویژگی مکتب امام صادق(ع) است
  • معلمان روش تفکر و مبانی عقیدتی را به دانش‌آموزان بیاموزند
  • بیداری جهانی علیه تفکر صهیونیستی