Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به برگزاری میز کالای‌ زیتون گفت: صادرات زیتون امسال نسبت به‌مدت مشابه سال قبل با رشد ۳۴ درصدی همراه بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت ، فرهاد دلق‌پوش ظهر امروز در جلسه میز کالایی زیتون که در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان رودبار برگزار شد اظهار داشت: میز کالایی بادام زمینی و چای در گذشته برگزار شده بود و برای نخستین بار میز کالایی محصول زیتون را نیز در گیلان تشکیل دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با اشاره به هدف افزایش تولید و صادرات زیتون در سال جهش تولید پس از برگزاری میز کالای زیتون گفت: توجه ویژه به ظرفیت‌های استان و حمایت از کالاهای دارای ارزش اقتصادی همچون زیتون از جمله اهداف سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان است

دلق‌پوش از رشد 34 درصدی صادرات زیتون در طول 7 ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و بیان داشت: صادرات زیتون در طول هفت ماهه نخست امسال به میزان 129 هزار و 409 کیلوگرم و به ارزش بیش از 28 میلیارد ریال انجام شد.

680 هزار تُن کالای اساسی امسال از گمرکات گیلان ترخیص و روانه‌‌ بازار شد «منطقه آزاد انزلی» در گیلان دروازه ورود به حوزه اوراسیا؛ آماده حمایت از سرمایه‌گذاران هستیم بالا بودن تعرفه‌های گمرکی مانع توسعه صادرات؛ گیلان ظرفیت لازم برای نقش‌آفرینی در ارتقای تراز تجاری ایران را دارد

وی با اشاره به توجه سازمان توسعه تجارت و کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی به کالاهایی که دارای ارزش صادرات است افزود: حمایت از این کالاها در دستور کار است و محصول زیتون نیز دارای این ظرفیت بوده که به سایر کشورها صادر شده و در ارزآوری برای کشور موثر است.

دلق‌پوش با بیان اینکه کشت زیتون در 27 استان دیگر انجام می‌شود اما گیلان از 11 درصد کل سطح زیر کشت زیتون و 20 درصد تولید کشور برخوردار است ابراز داشت: امیدواریم با کمک همه بخش‌های علاقمند به اقتصاد گیلان و حمایت بخش خصوصی بتوانیم اقدامات مناسبی برای محصولات استراتژیک استان انجام دهیم.

به گزارش تسنیم میز کالایی زیتون با چندین محور برگزار شد که موضوعاتی مانند بررسی امکان سنجی صادرات زیتون، بررسی مشکلات تولید و صادرات زیتون، مشکلات تأمین مواد اولیه واحدهای تولید، فراوری روغن زیتون از داخل و خارج، مسائل و مشکلات مربوط به مسائل بانکی و تامین ارز تجهیز واحدهای تولیدی از جمله محورهای تعیین شده است.

انتهای پیام/612/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: صادرات زیتون میز کالایی میز کالای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۱۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‏افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی در فروردین

رئیس کل بانک مرکزی از ‏افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی در فروردین امسال خبر داد و گفت: این به معنای تراز مثبت ۲۰۰ میلیون دلاری خرید دارایی‌ها ارزی نسبت به فروش آن است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمدرضا فرزین رئیس بانک مرکزی در جلسه هیئت دولت اعلام کرد: نرخ رشد نقدینگی که تا پایان اسفند سال گذشته به 24 درصد کاهش یافته بود، در فروردین به 23 درصد رسیده است. 

او تأکید کرد: نرخ رشد پول نیز که سال گذشته 33 درصد بود، تا 16 فروردین امسال به 16 درصد کاهش یافته است. 

فرزین البته این را هم گفت که در فروردین امسال میزان دارایی‌های ارزی کشور حدود 200 میلیون دلار افزایش یافته که به معنای تراز مثبت 200 میلیون دلاری خرید دارایی‌ها ارزی نسبت به فروش آن است.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • ‏افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی در فروردین
  • طی یک سال؛ صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت واقعی است؟
  • افزایش ۸۰ درصدی ارزش صادرات سمنان در سال جدید
  • صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • صادرات بیش از ۳۳۲ هزار تن کالای غیرنفتی از کهگیلویه و بویراحمد طی یک‌ماه
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • دولت مسکن را کالای مصرفی ببیند نه سرمایه‌ای
  • لزوم توجه به توسعه باغات زیتون در شهرستان رودبار
  • انعقاد قرار با روس‌ها برای صادرات زیتون رودبار