Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا وارثی مدیر کل بهزیستی استان در گفت و گو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین،گفت: در شش ماهه امسال بیش از نیمی از موارد کودک آزاری‌های اعلام شده مربوط به دختران ۵ تا ۱۳ سال بوده است.

او اضافه کرد: بیشترین کودک آزاری حادث شده بر روی اطفال از نوع" غفلت و مسامحه " بوده و بررسی‌های انجام شده حاکی از آن است بیشتر آزارگران در موقعیت‌های سنی ۳۵ تا ۳۹ سال بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل بهزیستی استان گفت:از بین دلایل اقدام به کودک آزاری، اعتیاد والدین در رتبه نخست و تندخویی و پرخاشگری نیز در مراتب بعدی است.

وارثی با بیان اینکه از آنجائیکه هرچقدر مدت زمان آزار، کوتاهتر باشد، تبعات جسمی و روانی برای کودک کاهش می‌یابد، گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که کودکان آزار دیده و در معرض آسیب، حداقل به مدت یک ماه تحت فشار‌های ذکر شده قرار داشته اند.

مدیر کل بهزیستی استان گفت: با بررسی‌های صورت پذیرفته در موارد کودک آزاری‌های حادث شده در استان، آنچه بیش از پیش قابل توجه است، آگاهی نداشتن آزارگر از مصادیق کودک آزاری است، چراکه بیشتر افراد کودک آزار، رفتار خویش را به مثابه انجام موارد تربیتی عنوان داشته اند.

او اضافه کرد: خط ۱۲۳ به عنوان یک خط اورژانسی برای اعلام کودک آزاری، شناخته شده و کاملاً در دسترس است.

مدیر کل بهزیستی استان گفت: اقدامات صورت پذیرفته از سوی اورژانس اجتماعی در موارد اقدام به کودک آزاری، بعد از حضور در موقعیت، انجام مصاحبه و مشاوره و تلاش در حل مشکلات پیش آمده در محل است.

وارثی اضافه کرد: از آنجائیکه در برخی موارد ارائه خدمات روانشناسی و مددکاری مستمر برای پیشگیری، جلوگیری و یا کاهش اقدامات آزارگرانه در خصوص اطفال مورد نیاز است، لذا ارجاعات به مراکز مداخله در بحران در دستور کار قرار می‌گیرد.

او گفت: چنانچه موارد کودک آزاری نیازمند اقدامات قضایی باشد، ارجاعات به مراجع قضایی مرتبط نیز در دستور کار قرار می‌گیرد.

۱۹ نوامبر روز جهانی پیشگیری از کودک آزاری نام گذاری شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کودک آزاری بهزیستی قزوین مراجع قضایی مدیر کل بهزیستی استان کودک آزاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۱۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید ۵۳۰ تن گوشت مرغ منجمد در استان قزوین

بهزاد غیاثوند مدیر کل پشتیبانی امور دام استان قزوین گفت: ۵۳۰ تن گوشت مرغ منجمد شیرینگ پک شده خریداری و در سردخانه‌های این شرکت ذخیره سازی شده است.

وی افزود: این طرح از اواخر سال ۱۴۰۲ تاکنون در استان آغاز شده است و همچنان  ادامه دارد.

مدیر کل پشتیبانی امور دام استان قزوین گفت: این طرح در راستای اجرای سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی با هدف حمایت از تولید و طبق مجوز‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی و پس از هماهنگی با سازمان جهاد کشاورزی، تشکل‌ها و کشتارگاه‌های صنعتی انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال احمر زنجان در نذر سلامت
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال زنجان در نذر سلامت با قرارگاه جهادی الکفیل
  • پارک بازی کودکان المغازی؛‌ بانک جدید حملات رژیم صهیونیستی
  • برگزاری کارگاه آموزشی داستان نویسی برای کودکان در رشت
  • بازگرداندن ۳۰۰۰ کودک گلستانی بازمانده از تحصیل به مدارس
  • بیش از ۸۴ هزار تماس با مشاوره تلفنی بهزیستی مرکزی برقرار شد
  • خرید ۵۳۰ تن گوشت مرغ منجمد در استان قزوین
  • مطالبات پارلمان کودک مورد پیگیری قرار می گیرد
  • برقراری بیش از ۴۶ هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز
  • سخنگوی یونیسف: گورستان‌هایی در غزه دیدم که مملوء از کودک بود