Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@16:28:50 GMT

آغاز فعالیت سامانه بارشی در خوزستان از فردا

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۳۲۱۲۶

آغاز فعالیت سامانه بارشی در خوزستان از فردا

ایسنا/خوزستان مدیرکل هواشناسی خوزستان از آغاز فعالیت سامانه بارشی در استان از فردا خبر داد.

محمد سبزه‌زاری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی نشان‌دهنده تاثیر سامانه بارشی از روز جمعه تا اواسط روز دوشنبه در سطح استان خوزستان است که سبب رگبار باران، رعد و برق، وزش باد متوسط تا شدید همراه با تندبادهای لحظه‌ای و احتمال ریزش تگرگ و برف در ارتفاعات خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اوج بارش‌ها در روزهای شنبه و یکشنبه و بیشترین حجم بارش‌ها در مناطق شمال، شمال شرق، شرق و جنوب شرق خواهد بود.

سبزه‌زاری ادامه داد: همچنین با توجه به خصوصیات بارش‌های پاییزی، احتمال شدت گرفتن بارش‌ها به صورت نقطه‌ای وجود دارد. از اواسط روز جمعه تا اواخر روز یکشنبه نیز شمال خلیج فارس مواج است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در شبانه‌روز گذشته شوش با ۲۶.۴ و ایذه با ۸.۵ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان خوزستان بودند. تغییرات دمای اهواز در این مدت بین ۱۳.۴ تا ۲۷.۵ درجه سانتیگراد در نوسان بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی هواشناسي بارندگي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۲۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۵ درجه‌ای دمای هوا در خراسان شمالی از هفته آینده

ایسنا/خراسان شمالی کارشناس پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی از احتمال کاهش پنج درجه‌ای دمای هوا از هفته آینده خبر داد.

مظاهر عظیم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود از ابتدای هفته آینده با فعالیت سامانه بارشی در استان روبه‌رو باشیم که کاهش محسوس پنج تا هشت درجه دمای هوا را از ابتدا تا اواسط هفته آینده به دنبال دارد. فعالیت این سامانه بارشی از اواخر وقت شنبه، ۱۵ اردیبهشت ماه آغاز و سبب وزش باد لحظه‌ای شدید در بیشتر مناطق نیمه جنوبی، بارش باران در بعضی ساعت‌ها، رگبار باران و رعد و برق و احتمال بارش تگرگ در نیمه جنوبی استان می‌شود.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود شهرستان‌های گرمه، جاجرم، اسفراین، سملقان، بام و صفی‌آباد، مانه، بخش‌هایی از شیروان، فاروج، بجنورد و راز و جرگلان تحت تاثیر این سامانه قرار گیرند.

وی درباره آثار و مخاطره‌های فعالیت این سامانه بارشی، گفت: صاعقه، تگرگ، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، لغزندگی جاده‌ها، جاری شدن روان‌آب‌ها، آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیرها از جمله اتفاق‌هایی است که احتمال وقوع دارند و به همین دلیل، هشدار زرد صادر شده است.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی افزود: احتیاط هنگام کار در ارتفاعات، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، رعایت سرعت مطمئن و روشن نگه داشتن چراغ‌ها در مه، احتیاط در سفرهای برون‌شهری، انتقال نهاده‌های کشاورزی به مکان‌های مسقف و احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر از جمله توصیه‌هایی است که باید مد نظر قرار گیرد. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاهش ۵ درجه‌ای دمای هوا در خراسان شمالی از هفته آینده
  • تقویت سامانه بارشی از فردا پنجشنبه در آذربایجان‌غربی
  • آغاز بارندگی‌ها در خوزستان/ اوج بارش‌ها روزهای پنج‌شنبه و جمعه است
  • پیش بینی تقویت سامانه بارشی در خوزستان
  • سامانه بارشی در راه کرمان
  • آغاز بارش های شدید و سیلابی در بیشتر مناطق کشور
  • ‌آغاز فعالیت سامانه بارشی از امشب در فارس‌/ مراقب آبگرفتگی معابر باشید
  • ورود سامانه بارشی فعال به خوزستان
  • ورود سامانه بارشی به کشور؛ استان‌های بارانی کدامند؟
  • ورود سامانه بارشی به جو استان