Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ورزقان، محمدباقر خانی امروز در جلسه مشترک شورای هماهنگی مدیریت بحران و پیشگیری از وقوع جرم این شهرستان اظهار داشت: دهیاران و شوراهای اسلامی را ظرفیتی بسیار مهم برای جلوگیری از دخل و تصرف در حریم و بستر رودخانه‌ها و منابع طبیعی برشمرد و خواستار تعامل بیشتر دستگاه‌های مربوطه با دهیاران و شوراهای اسلامی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید براینکه حفظ حریم و بستر رودخانه‌ها وظیفه همگانی است، افزود: در این شهرستان 2 هزار و 500 کیلومتر رودخانه وجود دارد که یک هزار و 200 کیلومتر آن در مسیر سکونت‌های روستایی و شهری واقع شده و متاسفانه بیش از نیمی از این رودخانه ها توسط افراد سودجو مورد تصرف قرار گرفته است.

وی افزود: به دلیل تصرف حریم و بستر رودخانه‌ها، برخی روستاها و اراضی کشاورزی در مسیر رودخانه‌ها در مواقع سیل و حوادث مورد تهدید قرار گرفته و خسارت می‌بینند که برای پیشگیری از وقوع خسارات احتمالی اداره منابع آب شهرستان باید نسبت به بازگشایی و لایروبی رودخانه‌ها و مسیل‌ها با اولویت نقاط حادثه خیر اقدام کند.

فرماندار ورزقان با اشاره به محدودیت منابع دولتی، خواستار بازگشایی نقاط حادثه خیز رودخانه‌ها از طریق برگزاری مزایده برای اعطای مجوز بهره‌برداری از مصالح موجود در بستر رودخانه‌ها توسط منابع آب شهرستان همسو با مصوبه شورای عالی معادن شد.

وی از اجرای طرح‌های آبخیزداری باهدف کنترل سیلاب و جلوگیری از فرسایش خاک در دو حوزه از شش حوزه آبخیز شهرستان در سال جاری بااعتباری بالغ‌بر 70 میلیارد ریال توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خبر داد و بر ضرورت اجرای طرح‌های آبخیزداری در سه حوزه آبخیز شهرستان تأکید کرد.

انتهای پیام/60006

منبع: فارس

کلیدواژه: ورزقان حریم منابع طبیعی منابع آب فرماندار ورزقان حریم رودخانه تبریز خبرگزاری فارس فارس تبریز رودخانه خیز روستا اراضی کشاورزی رودخانه مصالح ساختمانی آبخیزداری سیلاب فرسایش خاک معادن لایروبی مزایده بهره برداری مسیل بستر رودخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۲۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرسایش ۵۰ تن خاک در هکتار به صورت نقطه‌ای در لرستان

ایسنا/لرستان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت:در برخی نقاط به صورت نقطه‌ای، ۵۰ تن در هکتار فرسایش خاک وجود دارد.

حسین میرزایی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: لرستان استانی است که عمده کاربری اراضی آن در چهارچوب جنگل و مرتع تعریف شده و ۷۵ درصد سطح آن را جنگل و مرتع تشکیل داده است.

وی اضافه کرد: متاسفانه نتوانسته‌ایم این منابع را در سطح استان و کشور مدیریت کنیم علیرغم اینکه تلاش‌های زیادی شده اما باید یک راهبرد منسجم و اجماع شده را اتخاذ کنیم.

میرزایی بیان کرد: لرستان استانی آبخیز بوده و برای مهار سیلاب نیاز است عملیات‌های آبخیزداری و آبخوانداری انجام شود.

مدیرکل منابع طبیعی لرستان عنوان کرد: لرستان دارای شیب بالایی است و میزان فرسایش در آن نسبت به میانگین کشوری زیاد است به گونه‌ای که در برخی نقاط به صورت نقطه‌ای، ۵۰ تن در هکتار فرسایش خاک وجود دارد.

وی افزود: فرسایش خاک در هر هکتار در کشور ۱۶ تن بوده اما در لرستان این رقم ۲۵ تن در هکتار گزارش شده است.

میرزایی بر ایجاد اقدامات آبخیزداری و آبخوانداری در استان نظیر لرستان تاکید داشت و گفت: مدیریت بحران اعتبارات استانی خوبی را به این مسئله اختصاص داده است اما باید اعتبارات ملی بیشتری برای انجام آن در نظر گرفته شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ترمیم راه‌های روستایی در کرمان با شروع بارش باران + فیلم
  • مبارزه با طرح آفت جوانه خوار درختان بلوط در شهرستان فلارد
  • اخذ اسناد ۹۷۶ هکتاری بستر رودخانه حاجی عرب در استان قزوین
  • رفع تصرف و خلع ید ۱۰۲۹۷ مترمربع اراضی ملی در شهرستان ساری
  • هشدار وقوع سیلاب در رودخانه‌های کردستان
  • کاشت نهال متناسب با آب و هوای شهرستان دهلران باشد
  • بیمه سلامت هرگز برای بیمه‌کردن با افراد تماس تلفنی نمی‌گیرد/ بیمه شدگان مراقب شرکت‌های سودجو باشند
  • ۵۰ تن در هکتار فرسایش خاک به صورت نقطه‌ای در لرستان
  • فرسایش ۵۰ تن خاک در هکتار به صورت نقطه‌ای در لرستان
  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر