Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@22:56:56 GMT

دورهمی های خانوادگی منشا مبتلایان کرونا در آستارا

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۳۲۲۰۹

دورهمی های خانوادگی منشا مبتلایان کرونا در آستارا

ایسنا/گیلان فرماندار بندر مرزی آستارا گفت: منشا بیماران مبتلایان به ویروس کرونا در این شهرستان، دورهمی های خانوادگی است.

عباس صابر، در جلسه ستاد مقابله با کرونا در شهرستان مرزی بندر آستارا که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: اگر مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و تعداد بستری های بیمارستان کاهش یابد، به طور یقین این مهم مانع از بسته شدن اصناف می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه هر چه میزان مبتلایان کرونا در آستارا کاهش یابد و به سمت وضعیت سفید برود، فعالیت‌های اصناف به وضعیت عادی خود باز می گردد، ادامه داد: دستورالعمل‌های اجرایی گویا و واضح هستند و همه دستگاه های اجرایی مکلف به اجرای آنها هستند.

وی با اشاره به چگونگی محدودیت تردد در این شهرستان، افزود: مردم باید با توجه به شرایط سه گانه بیماری رفتار کنند و این ترددها دوربین محور و با هدف اغنای عمومی جامعه است.

صابر با تأکید بر اینکه هیچ مدیری به بهانه دور کاری کارکنان، حق کم کاری و عدم خدمت رسانی به مردم را ندارد و همه مکلف به حضور با تمام توان در صحنه هستند، خاطرنشان کرد: فراهم سازی بسترهای لازم برای دولت الکترونیک و حداقل سازی حضور مراجعه کننده ها به ادارات باید به طور جدی پیگیری شود.

فرماندار آستارا با بیان اینکه متأسفانه اکثر بستری های امروز خانوادگی بوده و بر اثر انجام دورهمی های خانوادگی است، اضافه کرد: باید این موارد به حداقل ممکن برسد.

وی در خصوص پایش آمار بستری های کرونا در این شهرستان توضیح داد: این پایش ها شهر محور هستند و با توجه به محل سکونت بیمار آمار باید واقعی از طریق خبرگزاری های رسمی و صدا و سیما ارائه شود تا اطلاع رسانی صحیح انجام شود.

احتمال ایجاد بیمارستان صحرایی در آستارا

فرید بصیری مقدم، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آستارا در این جلسه تصریح کرد: متأسفانه شاهد کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی در آستارا هستیم که با کاهش ۶۰ درصدی از ۹۰ درصد به ۳۰ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه بیمارستان شهید دکتر بهشتی آستارا با ۹۸ تخت فعال و ۱۱۲ تخت اضافی امروز در وضعیت تکمیل بستری بیماری کرونا قرار دارد، یادآور شد: بیماران در بخش‌های جراحی و داخلی قرار دارند و احتمال ایجاد بیمارستان صحرایی در این شهرستان بسیار است.

بصیری مقدم در خصوص وضعیت دارو در شهرستان توضیح داد: از لحاظ تأمین دارو در وضعیت خوبی به سر می‌بریم و نبود متخصص عفونی و کمبود نیروی انسانی ما را دچار مشکل کرده و این نگران برای هفته‌های آتی وجود دارد.

وی اضافه کرد: متأسفانه چند روز گذشته ما جوان ۳۲ ساله ای را بر اثر کرونا از دست دادیم و برای نمونه یک خانواده ۷ نفره بستری داشتیم و امروز تمام تخت های ICU  پر شده است.

آغاز مرحله دوم غربالگری توسط قرارگاه جهادی حاج قاسم

سرهنگ فردین عباس زاده، جانشین فرمانده سپاه آستارا در این جلسه گفت: فعالیت قرارگاه جهادی شهید حاج قاسم سلیمانی با مشارکت شبکه بهداشت و درمان شهرستان نیز آغاز شده است.

وی افزود: در این قرارگاه فعالیت در قالب کمیته آموزش، منابع انسانی، نظارت و پایش، فناوری اطلاعات، روابط عمومی و حمایت از نیازمندان نیز در دستور کار قرار دارد.

عباس زاده با اشاره به اینکه مرحله دوم غربالگری توسط این قرارگاه در روزهای آینده در آستارا آغاز می‌شود، اظهار کرد: شناسایی افراد مبتلا از اهداف این طرح است که میزان گسترش بیماری را به طور قابل توجهی کاهش می دهد.

حذف عمل های غیرضروری در بیمارستان آستارا

دکتر حسین احمدی، رییس بیمارستان شهید دکتر بهشتی آستارا در این جلسه به ارائه آمار و ارقام مرتبط با بیماری کرونا در شهرستان پرداخت و افزود: در حال حاضر ۵۱ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان آستارا بستری هستند.

وی با اشاره به اینکه پروسه درمانی در این شهرستان به طور مدیریت شده انجام می‌گیرد، تصریح کرد: انجام عمل های غیرضروری در بیمارستان حذف شده است.

وی اضافه کرد: پذیرش بیماران اورژانسی، مادران باردار و بیماران کرونا به طور عادی در جریان است و PCR کرونا برای افراد سالمند، مادران باردار و افراد دارای بیماری زمینه ای به صلاحدید پزشک رایگان انجام می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها همه باهم علیه کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۲۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین جزئیات تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو اعلام شد

امین اسدی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بر اساس آمار وزارت بهداشت تاکنون ۴ نفر به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شده‌اند که متأسفانه یک نفر جان خود را از دست داده است.

به گفته او، با اقدامات پیشگیرانه سازمان دامپزشکی کشور و اطلاع رسانی به موقع میزان ابتلا نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد کاهش داشته است.

اسدی با بیان اینکه شیوع تب کریمه کنگو تا پایان فصل گرما ادامه دارد، افزود: با توجه به افزایش تعداد کنه ها در فصل گرما به دامداران توصیه می شود که نسبت به سم پاشی اسطبل ها اقدام کنند و همواره از دست زدن و له کردن کنه ها با دست اجتناب کنند.

سخنگوی سازمان دامپزشکی ادامه داد: در قالب اردوهای جهادی در روستاهای کم برخوردار و مناطق صعب العبور عشایر، سم پاشی اماکن دامی بصورت رایگان انجام می شود.

به گفته او، با توجه به شیوع ویروس در فصل گرما به افراد توصیه می شود که از خوردن جگر و گوشت خام و نیم پخته خودداری کنند چراکه این ویروس مقاوم به حرارت نیست و با پختن به طور کامل از بین می رود.

اسدی گفت: افراد از خرید دام و گوشت کنار جاده بواسطه بیماری مشترک انسان و دام، به جد اجتناب کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • کشف محموله قاچاق پارچه در شهرستان آستارا
  • فعالیت بیش از ۱۵۰ گروه جهادی در آستارا
  • آرمین زارعی در بیمارستان بستری شد
  • جزئیات جدید و دردناک از دزدیده شدن دختر ۴ ساله کلاله‌ای ؛ قصد فروش یسنا را داشتند
  • «پل طبیعت» امشب قرمز رنگ می‌شود
  • آخرین جزئیات تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو اعلام شد
  • جزئیات جدید از دزدیده شدن دختر ۴ ساله کلاله‌ای
  • دورهمی دانش آموزان و دبیران ۲۹ سال پیش در میبد
  • کارگر ۳۵ ساله قصد فروش یسنا را داشت
  • جزئیات جدید از دزدیده شدن دختر ۴ ساله کلاله‌ای؛ کارگر ۳۵ ساله قصد فروش یسنا را داشت