Web Analytics Made Easy - Statcounter

فعالیت صرافی‌ها در تعطیلی ۲ هفته‌ای تهران با ۵۰ درصد کارکنان، ورق بورس در هفته پایانی آبان ماه برگشت، مواد اولیه اقلام واسطه‌ای واحدهای تولیدی ترخیص می‌شود، گسترده‌ترین تعمیرات شبکه توزیع برق کشور آغاز شد برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز پنجشنبه ۲۹ آبان شبستان به شرح زیر است:

پرداخت وام یک میلیون تومانی به سرپرستان خانواده از آثار کرونا است/ بانک‌ها با نصف کارکنان فعالیت دارند

عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در اینستاگرام نوشت:پرداخت وام قرض الحسنه یک میلیونی به حدود ۱۰ میلیون سرپرست خانوار که درآمد ثابت ندارند از محل همان اعتبارات ۷۵ هزار میلیارد تومانی اختصاصی نظام بانکی برای مقابله با آثار کرونا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای حفظ ثبات مالی و جلوگیری از انحراف از هدف تورمی، علی رغم نیاز به منابع مالی جهت تأمین نیاز‌های معیشتی مردم، بانک مرکزی چاره‌ای جز ادامه سیاست‌های انضباطی خود و عدم انبساط جدید پولی ندارد.

باتوجه به اهمیت کنترل نقدینگی و تورم، کمک‌های دیگری نیز که از سوی دولت و مجلس محترم برای معیشت مردم درنظر گرفته می‌شود، به این نکته مهم توجه داشته اند و به منابعی غیر از منابع بانک مرکزی، برای تأمین آن، تکیه می‌کنند. بانک مرکزی درخصوص کنترل تورم حداکثر تلاش خود را به عمل آورده و از تمام ابزار‌های لازم استفاده خواهد کرد.

در آذرماه که برای کنترل شیوع بیماری کرونا برخی از مشاغل تعطیل می‌شوند، شعب بانک‌ها باحداکثر نصف تعداد کارکنان فعالیت خواهند داشت. ضمن قدردانی از تلاش‌های فداکارانه تمام همکاران بانکی درشعب بانکها، تمهیدات لازم برای کاهش ضرورت حضور مشتریان در شعب، براساس دستور العمل‌های ابلاغی، پیش بینی شده است.

 

فعالیت صرافی‌ها در تعطیلی ۲ هفته‌ای تهران با ۵۰ درصد کارکنان

کانون صرافان ایران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد:باتوجه به شرایط ویژه حاکم بر جامعه ناشی از شیوع ویروس کرونا، ضمن تشکر و قدردانی از زحمات و خدمت‌رسانی شبکه صرافی‌ها کشور به مردم، در راستای اجرای سیاست‌ها و ضوابط ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا و همچنین به منظور حفظ سلامت کارکنان شبکه صرافی‌ها و تداوم خدمت‌رسانی به عموم مردم، صرافی‌ها در مناطق قرمز، حداکثر با یک دوم نیروی انسانی شاغل در آن صرافی و با رویکرد تداوم خدمت به شهروندان به فعالیت خود ادامه دهند.

 

مواد اولیه اقلام واسطه‌ای واحدهای تولیدی ترخیص می‌شود

«مهدی صادقی نیارکی» در نشست مشترک با نمایندگانی از انجمن صنایع لوازم خانگی، گفت: با اقدام فوری وزارت صنعت و بانک مرکزی برای ترخیص مواد اولیه، ماشین‌آلات و اجزاء قطعات مورد نیاز واحدهای تولیدی از گمرکات کشور پس از مصوبه اخیر ستاد اقتصادی دولت، ردیف‌های تعرفه مربوط به مواد اولیه، کالاهای واسطه‌ای، ماشین‌آلات و تجهیزات از سوی وزارت صنعت به گمرک اعلام و روند ترخیص کالاهای معطل مانده در گمرک تسهیل شد.

وی تصریح کرد: تامین و تخصیص موثر ارز برای ترخیص مواد اولیه و ضروری واحدهای تولیدی در اولویت قرار گرفته است که با اجرای این سیاست روند تولید در بخش‌های مختلف صنعتی با دغدغه کمتری ادامه خواهد داشت.

معاون امور صنایع وزارت صنعت از ساماندهی وضعیت عرضه و تقاضا ورق‌های فولادی که مهمترین دغدغه تولیدکنندگان لوازم خانگی بود، خبرداد و گفت: با بررسی وضعیت متقاضیان دریافت ورق‌های فولادی و شناسایی واحدهای فعال دارای مجوز، اصلاح عرضه و تقاضای این محصولات با رویکرد شفاف سازی و تامین مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی در دستور کار قرار گرفت.

 

ورق بورس در هفته پایانی آبان ماه برگشت

شاخص بورس پس از چندین ماه، افت پیاپی، در هفته ای که گذشت روندی مثبت یافت و رشد قابل توجهی را تجربه کرد.

شاخص بورس در معاملات هفته جاری ۱۲۴ هزار واحد افزایش داشت؛ شاخص کل در پایان روز چهارشنبه ( ۲۱ آبان ماه) با عدد یک میلیون و ۲۲۱ هزار واحد به معاملات پایان داد که این رقم در روز چهارشنبه (۲۸ آبان ماه) به عدد یک میلیون و ۳۴۵ هزار واحد رسید.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) در پایان هفته گذشته ۳۶۴ هزار و ۹۹۱ واحد بود که در هفته جاری این عدد به ۳۸۱ هزار و ۲۷۱ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) از ۲۳۹ هزار و ۴۴ واحد به عدد ۲۴۹ هزار و ۷۰۶ واحد رسید.

در پنج روز معاملاتی این هفته بورس نمادهای ایران خودرو، تایمن سرمایه امین، بهساز کاشانه تهران، سرمایه گذاری سیمان تامین و تولید نیروی برق آبادان در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

در هفته‌ای که گذشت مخابرات، فرآورده های نفتی، فنی و مهندسی، محصولات کامپیوتری، الکترونیکی و نوری، فلزات اساسی، خودرو و قطعات، محصولات کاغذی، زراعت و خدمات وابسته، بانک‌ها و موسسات اعتباری، استخراج کانه‌های فلزی، حمل و نقل انبارداری و ارتباطات، محصولات فلزی، دستگاه‌های برقی، اطلاعات و ارتباطات، عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم، سرمایه گذاری‌ها، بیمه و بازنشستگی، لاستیک و پلاستیک، شیمیایی، هتل و رستوران، سایر واسطه‌گری‌های مالی، قند و شکر، رایانه، سیمان، آهک و گچ، انبوه‌سازی املاک و مستغلات، صنایع غذایی به جز قند و شکر، دارویی، عمده فروشی، کاشی و سرامیک، فعالیت‌های هنری، سرگرمی و خلاقانه، ماشین‌آلات و تجهیزات، واسطه گری های مالی و پولی و کانی غیرفلزی با بالاترین درصد بازدهی همراه بودند.

 

گسترده‌ترین تعمیرات شبکه توزیع برق کشور آغاز شد

تعمیر شبکه‌های فرسوده برق سراسری به طولی معادل فاصله تهران تا بندر عباس در دو روز انجام خواهد شد.

برای نخستین بار، فاز اول گسترده‌ترین برنامه تعمیرات و بازسازی شبکه‌های توزیع برق، درسراسر کشور به صورت همزمان در تمامی استان‌ها آغاز شده است که در این برنامه، شبکه‌های توزیع فرسوده بازسازی و تعمیر می‌شوند.

مدیرکل نظارت برتوزیع توانیر گفت: در دور نخست این برنامه، ۱۷ هزار و ۲۹۹ کانون خطر در سراسر کشور اصلاح و بازسازی خواهد شد.

 

صادقی ادامه داد، دراین مانور سراسری تعمیرات شبکه‌های فرسوده توزیع برق، بیش از ۳ هزار ۹۰۰ نیروی تخصصی در قالب یکهزار و ۳۲۷ اکیپ عملیاتی حضور خواهند داشت.

 



مدیرکل نظارت برتوزیع توانیر تبدیل شبکه‌های سیم مسی به کابل خود نگه دار، رفع اتصالات سست، بهسازی وضعیت درب پست ها، تابلوها، شالتر‌ها ودریچه پایه‌های فلزی را از جمله محور‌های این مانور سراسری عنوان کرد و خاطرنشان کرد، ترمیم و بازسازی ارتینگ شبکه، اصلاح و نوسازی جعبه انشعاب و کابل سرویس انشعاب، به سازی روشنایی معابر و رفع خاموشی و متعادل سازی بار ترانسفورماتور‌های توزیع از دیگر محور‌های این مانور است.

صادقی با بیان این که براساس برنامه ریزی صورت گرفته فاز‌های بعدی تعمیرات و بازسازی شبکه‌های توزیع برق کشور در پنجشنبه و جمعه آخر ماه‌های پیش رو ادامه خواهد یافت، در خصوص اهمیت اجرای این برنامه گفت: انجام این کار با توجه به در پیش بودن زمستان و احتمال بروز بحران‌های طبیعی مانند بارش باران، برف، سیل و...   بسیار با اهمیت است و می‌تواند باعث افزایش پایداری شبکه از طریق مقاوم سازی، کاهش مدت زمان رفع مشکلات و به مدار آمدن مجدد شبکه در زمان وقوع بحران شود.

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی خبرگزاری شبستان اخبار واحدهای تولیدی مواد اولیه بانک مرکزی یک میلیون توزیع برق آبان ماه واسطه ای صرافی ها هفته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۲۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به مناسبت روز جهانی کار و کارگر

کارگران از ارزشمندترین و سودمندترین اقشار جامعه هستند که نقش به سزایی در پیشبرد اهداف تولیدی و اقتصادی کشور دارند.این قشر از جامعه با حداقل توقعها و سطوح حقوقی همواره برای چرخاندن چرخهای واحدهای تولیدی و صنعتی و کارخانه ها در تلاش و تکاپویی وصف ناپذیر و خستگی ناپذیر هستند.این گزارش تصویری به مناسبت روز جهانی کار و کارگر بخش کوچکی از تلاش این غیور مردان و زنان را در واحدهای تولیدی و صنعتی استان همدان را به تصویر کشیده است. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3077408 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا اعلام شد
  • به مناسبت روز جهانی کار و کارگر
  • اعلام جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا
  • برترین واحدهای تولیدی استان در جشنواره امتنان معرفی شدند
  • تولید چادر‌های امدادی متناسب با فصل و اقلیم از سوی هلال احمر
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • ورود صندوق ملی مسکن به خرید سیمان/ واسطه‌ها حذف می‌شوند
  • گمرک لیست دریافت‌کننده‌های ارز را منتشر کرد
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • پخش گفتگوی اختصاصی با همسر شهید طهرانی مقدم از شبکه خبر