Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ در منطقه شرق آسیا، از روز گذشته در دوحه قطر از سرگرفته شده است. با از سرگیری این بازی‌ها سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا با انتشار گزارشی به رکورد‌هایی اشاره کرده است که ممکن است در این بازی‌ها ثبت شود.

یکی از این رکورد‌ها کسب عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان قاره‌های اروپا و آسیا توسط یک بازیکن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از بین بازیکنان حاضر در دوحه آندرس اینیستا کاپیتان اسپانیایی ویسل کوبه ژاپن و بازیکن سابق بارسلونا یکی از ستاره‌هایی است که شانس رسیدن به چنین رکوردی را دارد.

این بازیکن اسپانیایی با ۳۶ سال قصد دارد اولین بازیکنی باشد که موفق شده است در لیگ قهرمانان اروپا و آسیا به عنوان قهرمانی دست پیدا می‌کند، پیش از او ژاوی هرناندز که از سال ۲۰۱۵ در تیم السد قطر بازی می‌کرد این فرصت را داشت تا با کسب عنوان قهرمانی در قاره آسیا اولین بازیکنی باشد که هم در قاره اروپا و هم آسیا به عنوان قهرمانی دست پیدا می‌کند، اما این بازیکن هرگز نتوانست فراتر از مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا برود.

به نوشته سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا، سال ۲۰۱۸ در دیدار مرحله نیمه نهایی دستان بلند علیرضا بیرانوند دروازه بان پرسپولیس، ژاوی را از حضور در دیدار فینال و کسب عنوان قهرمانی باز داشت.

در صورت صعود ویسل از گروه سه تیمی G و رسیدن به عنوان قهرمانی، اینیستا نه تنها اولین بازیکن فاتح لیگ قهرمانان آسیا و اروپا خواهد بود بلکه او همچنین اولین بازیکن فاتح جام جهانی خواهد شد که به چنین رکوردی دست پیدا می‌کند.

از جمله فاتحان جام جهانی که سابقه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را داشته اند می‌توان به ژاوی، فرانک لوبوف، لوکا تونی، آلبرتو جیلاردینو و ادیلسون اشاره کرد. البته این پنج نفر نتوانسته اند به عنوان قهرمانی آسیا دست یابند. از مربیان فاتح جام جهانی که قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شده اند نیز می‌توان به مارچلو لیپی (۲۰۱۳) و لوییز فیلیپه اسکولاری (۲۰۱۵) اشاره کرد.

بیشتر بخوانید

حضور پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا تائید شد

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دنیای ورزش لیگ قهرمانان آسیا لیگ قهرمانان آسیا عنوان قهرمانی اولین بازیکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۲۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باشگاه رم: سردار آزمون فقط به این شرط می‌ماند!

به گزارش "ورزش سه"، رسانه‌های ایتالیایی در جدیدترین گزارش‌های خود درباره سردار آزمون مدعی شده‌اند که باشگاه رم به شدت از این ستاره ایرانی رضایت دارد. البته این رضایت تنها به بحث فنی مربوط نمی‌شود بلکه کادر فنی جالوروسی نگرش و تعهد آزمون را هم مورد ستایش قرار می‌دهند.

در ماه‌های اخیر باشگاه پایتخت‌نشین ایتالیا تماس‌های خود را با بایرلورکوزن آغاز کرده تا شرایط جذب دائمی سردار آزمون را جویا شود. سردار اکنون به صورت قرضی در رم حضور دارد اما عملکرد خوب او باعث شده که سران باشگاه به فکر دائمی کردن قراردادش باشند.  

بر اساس گزارش جدیدی که گاتزتا دلو اسپورت منتشر کرده دنیله ده‌روسی، سرمربی ایتالیایی رم اولین کسی است که از ماندن سردار آزمون در تیمش استقبال می‌کند. اسطوره و حالا سرمربی رم اعتقاد ویژه‌ای به آزمون دارد و بعد از حضور او روی نیمکت مهاجم ایرانی فرصت بیشتری برای بازی پیدا کرده و عملکردش هم نسبت به دوران ژوزه مورینیو به مراتب بهتر شده است.

با این همه ماندن سردار آزمون در رم به یک موضوع مهم بستگی دارد. در واقع باشگاه رم به شرطی قرارداد ستاره ایرانی خود را دائمی خواهد کرد که بتواند در این فصل سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را کسب کند. طبق گزارش روزنامه ایتالیایی، رم تنها در صورتی می تواند گزینه 12.5 میلیون یورویی را در قرارداد فعلی فعال کند که بتواند در لیگ قهرمانان اروپا حضور داشته باشد و در نتیجه آزادی مالی بیشتری داشته باشد.

رم در حال حاضر با چهار امتیاز کم‌تر نسبت به منطقه کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا و تیم بولونیا در رتبه پنجم جدول سری‌آ قرار گرفته است. البته آن ها در لیگ اروپا نیز حضور دارند و با قهرمانی در این تورنمنت نیز می‌توانند جواز حضور در فصل آینده چمپیونزلیگ را کسب کنند.

دیگر خبرها

  • احمد عباسی آقای گل و بهترین بازیکن شد؛ محمدی بهترین سنگربان
  • جنجال حذف ستاره از لوگوی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس
  • صعود اینتر به فینال لیگ قهرمانان اروپا و حذف بارسلونا در نیوکمپ (2010/4/28) / فیلم
  • جو کول پیش‌بینی می‌کند؛ از قهرمان لیگ قهرمانان اروپا تا قهرمان یورو و برنده توپ طلا
  • قرارداد آزمون با رُم به یک شرط قطعی می شود
  • قرارداد آزمون با رُم به یک شرط قطعی می‌شود
  • تقویت احتمال پیوستن دیاس به بارسلونا با رفتن کلوپ
  • باشگاه رم: سردار آزمون فقط به این شرط می‌ماند!
  • فوتبال اروپا مربی بزرگ کم آورده!
  • کار دشوار بارسا برای حفظ نایب قهرمانی لالیگا