Web Analytics Made Easy - Statcounter

افشین محمدی با بیان اینکه در خصوص ذخایر خونی در همدان مشکلی نداریم گفت: با توجه به اینکه روزانه به پلاکت نیاز داریم از مردم می خواهیم در ایام قرنطینه هم اهدای خون را جزء ضروریات ببینند و برای اهدا در مراکز انتقال خون حضور پیدا کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ اهدای خون فرهنگ حسنه ای است که باید زنده نگه داشته باشد، چرا که ترویج آن ضامن سلامت جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با شیوع ویروس کرونا نیاز بیماران به خون بسیار بیشتر از قبل شده است، در این میان برخی از اهداکنندگان به دلیل ترس از مبتلا شدن از مراجعه به مکان پرتردد خودداری می کنند همین امر سبب شده بود در هفته های اخیر برخی استان ها با مشکل کمبود خون مواجه شوند جهت مطلع از وضعیت ذخایرخونی در استان همدان گفتگویی با افشین محمدی، مدیرکل انتقال خون استان همدان صورت گرفت.

رییس مرکز انتقال خون همدان با بیان اینکه در خصوص اهدا  و ذخایر خونی در همدان مشکلی نداریم گفت: در طی هفته جاری برای اهدای خون بسیار مراجعه کننده داشتیم و خوشبختانه توانستیم نیاز سراسر استان را تامین کنیم.

ارسال ۳ هزار واحد خون به استان های دیگر

محمدی با اعلام خبر ارسال ۳ هزار واحد خون به استان های دیگر افزود:  این تعداد واحد خون را به استان های تهران، گیلان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان ارسال کرده ایم.

وی اظهار کرد: ما برای بحث پلاکت که قابل ذخیره سازی نیست نیاز به خون داریم که از مردم می خواهیم در این زمینه هم کمک ما باشند.

مردم اهدای خون را جز ضروریات در ایام قرنطینه بدانند

رییس مرکز انتقال خون همدان تصریح کرد: با توجه به به اینکه احتمال قرنطینه سازی در هفته آینده هست و مردم باید برای ضروریات از منزل خارج شوند از آن ها می خواهیم که اهدای خون هم جزء ضروریات ببینند و در این امر شرکت کنند.

وی در پایان با اعلام رعایت تمام پروتکل های بهداشتی در مراکز اهدای خون گفت: تمامی پروتکل ها در محیط اهدا از جمله جلوگیری از تجمع، فاصله گذاری بین تخت ها و استفاده از فن های تهویه های هوا رعایت شده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: انتقال خون اهدای خون استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۲۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصفیه فاضلاب ١١ شهر و روستای استان همدان

               به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان، فرهاد بختیاری فر افزود: در حال حاضر شهر‌های همدان، ملایر، کبودراهنگ، اسدآباد، نهاوند، تویسرکان، سرکان و رزن و روستا‌های ارزانفود، سیمین و ابرو از تأسیسات جمع آوری و تصفیه فاضلاب بهرمند هستند. 

 او گفت: در حال حاضر هزار و ۶١٠ کیلومتر شبکه توزیع و ٧۵ کیلومتر خط انتقال جمع آوری فاضلاب شهری و ۴۰ کیلومتر شبکه توزیع و ١٠ کیلومتر خط انتقال جمع آوری فاضلاب روستایی در سطح استان وجود دارد. 

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان عنوان کرد: ورود میلیون‌ها لیتر فاضلاب به رودخانه‌ها، دریا‌ها و منابع آب زیرزمینی باعث آلودگی شدید و خطرناک محیط زندگی انسان و سایر موجودات زنده می‌شود و بی‌تفاوتی در قبال دفع حجم بالایی از آلاینده‌ها، مردم را با خطرات بروز بیماری‌ها و اثرات ناخوشایندی مواجه می‌کند.

دیگر خبرها

  • نیاز روزانه به ۱۵۰۰ اهداکننده خون در تهران / ثبت اطلاعات گروه‌های خونی نادر برای مواقع ضروری
  • رهاسازی چاه‌های نفت آب و خاک خوزستان را آلوده می‌کند
  • لیتیوم را خام‌فروشی نمی‌کنیم / لیتیوم می‌تواند صنعت استان را به نحو چشمگیری ارتقا دهد
  • تصفیه فاضلاب ١١ شهر و روستای استان همدان
  • مدیران برای برنامه ریزی استان تهران نیاز‌ها و ضروریات را شناسایی کنند
  • مدیران برای برنامه‌‌ریزی استان تهران نیازها و ضروریات را شناسایی کنند
  • در صحن شورای شهر همدان چه گذشت؟
  • عرضه به هنگام زمین و تأمین اعتبارات برای خرید مصالح از ضروریات ساخت مسکن توسط مردم است
  • عرضه به هنگام زمین و تامین اعتبارات لازم برای خرید مصالح از ضروریات ساخت مسکن توسط مردم است
  • مجیدی: ورزشکاران حرفه‌ای اسکیت نیاز به حمایت بیشتری دارند