Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@03:05:22 GMT

افتتاح پروژه ۸ هزار هکتاری بیابان زدایی در ماهشهر

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۳۳۰۹۱

افتتاح پروژه ۸ هزار هکتاری بیابان زدایی در ماهشهر

افتتاح پروژه ۸هزار هکتاری  بیابان زدایی در ماهشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از ماهشهر، سردار زهرایی در مراسم گرامیداشت هفته بسیج و افتتاح پروژه بیابان زدایی در شهرستان ماهشهر با اشاره به اینکه امسال هفته بسیج متفاوت‌تر از سال های گذشته خواهد بود و  دو هزارو ۸۸۷ پروژه محرومیت‌زدایی در کشور افتتاح می‌شود، اظهار کرد:  بسیج سازندگی، دستگاه‌های اجرایی را کمک کرده تا پروژه‌های محرومیت زدایی انجام شوند و امروز افتتاح  پروژه‌ها به صورت موضوعی انجام می‌شود که موضوع منابع طبیعی، بیابان زدایی و آبخیزداری امروز در خوزستان با افتتاح هشت هزار هکتار در ماهشهر انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از زمانی که تفاهم‌نامه منعقد شده تاکنون، طبق گزارش کاری استان‌ها تاکنون، ۸۹ هزار هکتار بیابان زدایی، ۴۸ هزار هکتار  آبخیزداری و  ۱۱۲ هزار هکتار در اطفاء حریق جنگل‌ها و نگهداری با تفاهم نامه انجام شده و در خوزستان ۳۱ هزار هکتار بیابان زدایی، ۲۲هزار هکتار آبخیزداری و ۵۶ هزار هکتار اطفاء حریق صورت گرفته که رشد خوبی نسبت به سالیان گذشته داشته است.

مسوول بسیج سازندگی کشور با اشاره به ریزگردها و معضلات آن در خوزستان گفت: همه دستگاه‌های اجرایی و مردم باید یاری کنند و پای کار باشند تا در ایجاد ثبات و پایداری منابع طبیعی کاری ماندگار انجام شود‌.

فرسایش و راه نجات خاک

معاون وزیر جهاد کشاورزی 
با اشاره به اینکه بیش از ۲۱ تن در کشور فرسایش بادی داریم که باعث مهاجرت مردم و از بین رفتن زیر ساخت‌ها می‌شود گفت: راه نجات این است که پوشش گیاهی مرتع و جنگل را حفظ کنیم که با فعالیت‌هایی مثل آبخیزداری میتوان ۹ تن در هکتار و ۱۵ تن بیابان زدایی می‌توان فرسایش خاک را کاهش داد.


وی افزود: کارکردی که این فعالیت‌ها در احیای سکونتگاه‌ها و حفظ زیر ساخت‌ها دارد فراوان است، یکی از عملیاتی که باعث ذخیره آب و کنترل رسوبات و مهار سیلاب می‌شود، آثار منفی زیست محیطی ندارد و  آب تالاب‌ها را حفظ می‌کند کار آبخیزداری است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر  فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر  اهمیت حفظ خاک گفت و افزود: مسوولین توجه کنند که منابع برای فعالیت‌های آبخیزداری و بیابان زدایی تقویت شود تا با حفظ زیر ساخت‌ها، اراضی مستعد و تولید و معیشت مردم، ان‌شالله تولید و اشتغال بیشتر محقق شود که از مصادیق اقتصاد مقاومتی، بدون تکیه به منابع خارجی و با مشارکت مردم و باعث جلوگیری از خروج ارز از کشور است.

وی تصریح کرد: از افتخارات ما کار با حوزه بسیج سازندگی است که در حوزه اطفاء حریق، حفاظت، آبخیز داری بیابان زدایی مبلغی حدود دو میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار مجموع فعالیت‌هایی است که برنامه‌ریزی شده است.

افتتاح پروژه در راستای بیابان‌زدایی در ماهشهر

سردار باقری جانشین فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان عنوان کرد: در استان خوزستان بیش از ۳۵۰ هزار کیلومتر مربع از زمین‌هایی بایر هستند که تقریباً مرجع و مرکز ریزگردها هستند، معضل ریزگردها در بین سال‌های ۹۰ تا ۹۵ به شکل بسیار شدید گریبانگیر زندگی مردم شد تا جایی که هم بخشی زیادی از مراکز اقتصادی، آموزشی و هم زندگی مردم را به تعطیلی کشاند.

وی افزود: برهمین اساس و بر مبنای فرمان مقام معظم رهبری در این خصوص که مسوولین همکاری کنند تا این مشکل برطرف شود، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از آنجا که یکی از ماموریت‌هایش  رفع مشکلات و معضلات مردم هست از طریق بسیج سازندگی ورود پیدا کرد و  بیش از ۱۵ هزار هکتار از این زمین‌ها را در دستور کار برای نهال کاری و آبخیزداری قرار داده‌اند که امروز شاهد افتتاح بیش از هشت هزار هکتار این زمین‌ها در شهرستان ماهشهر هستیم. 

سرهنگ یونس زبیدی، مسئول بسیج سازندگی خوزستان بیان کرد: اقداماتی که سازمان بسیج سازندگی در مبارزه با کانون‌های ریزگرد در استان خوزستان انجام داده پس از بحرانی که در اواخر سال ۹۵ بود همه نهادهای انقلابی، بسیج، نیروهای نظامی و متولیان امر پای کار آمدند و به مردم خوزستان کمک کردند در اواخر سال ۹۵ تمام نیروهای سپاه در استان‌ها ماموریت پیدا کردند از طرف فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، قرارگاه بیابان زدایی مدافعان حرم در خوزستان تشکیل شد.

زبیدی افزود: با توان سپاه و با همکاری اداره کل منابع طبیعی و مردم شریف و بومی خوزستان که متضرر اصلی این کانون‌های ریزگرد بودند همکاری انجام شد و مردم زمین‌های خود را در اختیار منابع طبیعی و نهاد های نظارتی قرار دادند و این پروژه با اعتبار ویژه از صندوق ذخیره ارزی شروع شد و بسیج سازندگی سپاه  ولیعصر(عج) خوزستان نقش محوری را بر عهده گرفت و قرارگاه را دایر کرد و از سال ۹۵ تاکنون حدود هفت هزار هکتار و چند میلیون اصله نهال را توانست غرس، آبیاری و نگهداری کند و توانستیم کمک ویژه به سازمان جنگل ها داشته باشیم تا آسیب و بحران که به واسطه خشکسالی ها بوجود آمده بود کمتر شود‌‌.

وی ادامه داد:  در شهرستان ماهشهر دو پروژه داریم که یکی از آن‌ها ۱۵ هزار هکتاری که برای نگهداری و آبیاری آن 
آب را از فاصله ۳۵ کیلومتری منتقل کردیم و این پروژه در حال آبیاری هست، پروژه دوم مدیریت نزولات آسمانی و روان آب‌ها هست که به همت مجموعه موسسه تحقیقات به عنوان مشاور و راهنما و اداره کل منابع طبیعی خوزستان به عنوان کارفرما و بسیج سازندگی به عنوان مجری کنار عزیزان بودیم.

نسوول بسیج سازندگی استان خوزستان گفت: الحمدالله توانستیم در کمترین زمان این پروژه‌ها را به اتمام برسانیم و این هماهنگی، هم افزایی و تعامل بین مشاور و کارفرما، نتایج و خروجی های خوبی به همراه داشته است.

وی افزود: به جز کار مدیریت و کمک به کاهش ریزگردها کارهایی خیلی خوبی برای کمک به اشتغال روستایی از طریق این پروژه ها را پیگیری می‌کنیم و 
در کنار این فعالیت‌ها، توانستیم  مناطق روستایی را رصد کنیم  مددجو‌ها و خانواده‌های نیازمند را و با توجه به اینکه رسالت بسیج سازندگی محرومیت زدایی و کمک به فقرا هست و در استان خوزستان با وجود منابع نامحدود، شاهد محرومیت‌های گسترده هستیم و از سردار زهرایی برای تلاش و پیگیری‌های شبانه روزی در کاهش این محرومیت‌ها و کمک به خوزستان عنایت ویژه دارند سپاس‌گزاریم و استدعا داریم که خوزستان را به طور ویژه مورد توجه داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: بیابان زدایی ماهشهر سپاه بسیج بیابان زدایی استان خوزستان بسیج سازندگی افتتاح پروژه منابع طبیعی هزار هکتار فعالیت ها پروژه ها زمین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۳۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محرومیت زدایی از ماموریت‌های گروه‌های جهادی برای کمک به مردم

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان گفت: یکی از موضوعات محرومیت‌زدایی، آب است که تحت قرارگاه امام حسن مجتبی در کشور مشغول به فعالیت است و سه شهرستان سمیرم، نایین و فریدونشهر درگیر مسئله آب هستند که بسیج سازندگی به هر سه شهرستان وارد شد که آب را تصفیه کرده و به دست مردم رسانده است.

سرهنگ حسن عجمی افزود: در نایین تا کنون ۴۰ روستا از آب شرب سالم با کمک بسیج سازندگی برخوردار شدند.

او با اشاره به اقدامات بسیج سازندگی در مسکن محرومان گفت: گروه‌های جهادی در سطح استان خانه‌های محرومین را شناسایی کرده و آن چه در توان دارند برای اتمام مسکن محرومین به کار می‌گیرند.

سرهنگ عجمی با اشاره به بهسازی کانال آب، ساخت استخر و ذخیره آب، آبیاری کشاورزی برای کمک به کشاورزان، عنوان کرد: یک طرحی بسیج سازندگی با حمایت‌های حوزه‌های دانش‌آموزی و دارای کل دانش‌آموزی در استان با عنوان طرح شهید عجمیان را آغاز کردند که به ۵۵۰ مدرسه کمک‌هایی برای آماده‌سازی انجام شد.


رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان عنوان کرد: ۴ هزار و ۴۰۰ تن قیر وارد استان برای اسفالت جاده بین مزارع و بین روستا‌ها شد؛ یکی از این راه‌های بین مزارع؛ منطقه پرزان بود که خودرو وارد این مزارع برای جمع‌آوری محصول نمی‌شد، اما هم اکنون با اسفالت شدن این مسیر، این مزارع مشغول به فعالیت است.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • تکمیل زیرساخت‌های اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان تا مردادماه
  • محرومیت زدایی از ماموریت‌های گروه‌های جهادی برای کمک به مردم
  • افتتاح پروژه حرم تاحرم و پمپاژ آبرسانی به ۸ روستای بردسکن
  • افتتاح ۲,۹۵۰ پروژه محرومیت‌زدایی در خراسان‌ رضوی
  • افتتاح ۶۰ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی در خراسان جنوبی
  • مین‌زدایی ۳.۵ میلیون هکتار از مناطق مرزی غرب و جنوب غرب توسط ارتش
  • نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز
  • ۶۰ هکتار به سرانه فضای سبز شهر سنندج افزوده می‌شود
  • اجرای عملیات عمرانی پارک ۲۲ هکتاری مشاهیر در اصفهان
  • محرومیت‌زدایی امیدبخش بسیج سازندگی در کردستان + فیلم