Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - معاون استاندار لرستان با بیان اینکه ۳۶۵ روستای استان لرستان در معرض خطر سیلاب قرار دارند گفت: دستگاه‌های اجرایی استان باید تمام اقدامات پیشگیرانه زمستانه را پیگیری و اجرا کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، گودرز امیری عصر امروز در جلسه مدیریت بحران استان لرستان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد به لزوم جابه‌جایی و استحکام بخشی روستاهای در معرض خطر سیلاب در لرستان تاکید کرد و اظهارداشت: براساس بررسی‌های انجام شده حدود 365 روستای استان در معرض خطر شناخته شده‌اند که ضرورت دارد رفع خطر روستاهایی که بیشتر در معرض خطراند با اولویت در دستور کار قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به اینکه ارزیابی این موضوع ضرورت دارد، جهت تامین اعتبار مورد نیاز این کار لازم است به سازمان مدیریت بحران کشور اعلام تا مراحل تامین اعتبار و تصویب آن از طریق هیئت وزیران پیگیری شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان به پیش بینی‌های هواشناسی مبنی بر بارش در روزهای آتی اشاره کرد و گفت: همه دستگاه‌های اجرایی به ویژه شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، بخشداری‌ها، راهداری و آب منطقه‌ای باید تمام اقدامات پیشگیرانه زمستانه را پیگیری و اجرا کنند.

احتمال وقوع سیل در قزوین/ آماده‌باش به همه دستگاه‌های اجراییلایروبی رودخانه خرم‌آباد در هاله‌ای از ابهام؛کابوس مردم از تکرار سیل+تصاویرهوای لرستان بارانی می‌شود؛ احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه طی دو تا سه روز آینده بارندگی‌های شدیدی پیش بینی شده است مردم باید مراتب احتیاط را مورد توجه قرار داده و به هشدارهای مربوطه توجه کنند.

امیری بیان کرد: در جلسه ستاد مدیریت بحران استانداری لرستان در مورد جابه‌جایی منازل مسکونی که در سیل فروردین  ماه 98 تخریب شدند و دولت زمین معوض، تسهیلات و اعتبارات بلاعوض را در اختیار صاحبان آنها قرار داده با توجه به اینکه ساختمان‌های قبلی در معرض خطر بوده و در آینده هم در معرض خطر خواهند بود، باید سریع تخلیه و تحویل دهند و پس از آن خانه‌های جدید را تحویل گرفته و در آن اسکان پیدا کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان با اشاره به احداث زیرساخت‌هایی که در سیلاب سال گذشته  آسیب دیدند اظهارداشت: تکمیل این زیرساخت‌ها و ایجاد تمهیدات لازم برای پیشگیری از تخریب مجدد به واسطه سیل در آینده ضرورت دارد.

انتهای پیام/642/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معرض خطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۳۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین خسارت سیل به راههای مواصلاتی خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، آخوندی با بیان اینکه بیشترین خسارت ناشی از سیل در 48 ساعت گذشته به راههای مناطق شهرستان زیرکوه  و بخش ماژان خوسف وارد شده|، گفت: زیرساختهای آب ، حوزه کشاورزی و عمران شهری نیز دچار آسیب شده و به تعدادی از قنوات هم خسارت وارد شده است.

وی با بیان اینکه در برخی جاده ها همچنان آب شستگی اطراف آن و زیر جاده ها براثر سیلاب وجود داردافزود: به مردم و رانندگان توصیه می شود در صورت عبور در جاده های این مناطق بویژه راههای سمت قاین به حاجی آباد به دلیل نشست جاده در برخی مناطق مسیر مراقب باشند و از تردد در حاشیه جاده ها خودداری کنند تا دچار مشکل نشوند. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی همچنین با بیان اینکه طبق برآوردهای اولیه حدود 300 دام هم دراین مدت تلف شده اند ، افزود: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای امروز تا فردا هم به دلیل اشباع خاک و عدم نفوذ در آن ، احتمال وقوع رواناب و سیلاب در برخی مناطق استان وجود دارد .

وی با بیان اینکه خوشبختانه هیچگونه خسارت جانی در این مدت گزارش نشده ، گفت: با توجه به اطلاع رسانی به موقع و همکاری و همراهی مردم ، عشایر و روستائیان از حجم خسارتها تا حدودی کاسته شده اما ضروری است همچنان مردم به هشدارها توجه کافی داشته باشند و از تردد غیر ضرور خودداری کنند تا دچار آسیب نشوند.

آخوندی همچنین از شرایط نسبتا آرام پس از سیلاب در منطقه خبرداد و افزود: ایجاد ایمنی نسبی و ارزیابی خسارت در دستور کار دستگاهها و  ستاد مدیریت بحران استانداری قرار گرفته تا در اسرع وقت میزان خسارتهای ناشی از سیل  به بخشهای زیرساختی استان برآورد شود. 

 

دیگر خبرها

  • بسته شدن مسیر رودخانه قره سو بر اثر سیلاب در روستای دوست بیگلو + فیلم
  • راه ارتباطی ۳۵۰ روستای خراسان جنوبی بازگشایی شد
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است
  • نجات «سحر» در جدال با سیلاب
  • بارندگی در زارچ با ثبت کمترین خسارت
  • خسارت بارش تگرگ به ۲ روستای ششتمد خراسان رضوی
  • بارندگی شدید در زارچ با ثبت کمترین خسارت 
  • بیشترین خسارت سیل به راه‌های مواصلاتی خراسان جنوبی
  • رها سازی آب سد وشمگیر از امروز؛ مردم به حریم رودخانه گرگانرود نزدیک نشوند
  • بیشترین خسارت سیل به راههای مواصلاتی خراسان جنوبی