Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) ، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی رضایی اصفهانی در ادامه سلسله مباحث تفسیر اجتماعی قرآن در دارالقرآن علامه طباطبایی با اشاره به آیه ۲۲ سوره روم گفت: این آیه از آیات عجیب قرآن است که جا دارد کسی یک کتاب مستقل راجع به آن بنویسد. این آیه زن را نشانه الهی و مایه تسکین مرد معرفی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به وعده الهی به مومنان در جنگ بدر با بیان اینکه وعده‌دادن و امیددادن موجب آرامش و اطمینان خانواده است افزود: در روایات نیز بیان شده که وعده به خانواده بدهید و حتی اگر مردی وعده دروغ هم به خانواده خود بدهد اشکالی ندارد زیرا وعده، انشاء است و دروغ در مورد آن تحقق خارجی ندارد و نوعی امید دادن است.

رضایی اصفهانی بیان کرد: گاهی مشاهده می‌شود که در فیلم‌ها و سریال ها خلاف این مسئله تبلیغ و گفته می شود که مسائل را صریح بگویید در حالی که این درست نیست بلکه باید وعده های زیرکانه داده شود همان طور که خداوند نیز وعده یاری دادن به مومنان را با ملائکه داده است اما مقید به زمان و مکان نکرده است.

وی با بیان اینکه وعده دادن تاثیر روانی زیادی دارد عنوان کرد: در جنگ بدر نیز با اینکه مومنان، فرشته‌ها را نمی‌دیدند، ولی خداوند وعده فرستادن ۳ هزار ملائکه را داد تا پشتوانه روحی برای آنان باشد.

این مفسر قرآن با بیان اینکه خیر رساندن از دیگر عوامل آرامش است عنوان کرد: طبق آیات قرآن، یکی از حالات روحی انسان این است که وقتی خیر به او برسد به آن مطمئن شده و به ارامش می‌رسد ولی اگر مورد امتحان به وسیله یک مسئله به ظاهر شر قرار گرفت چهره‌اش دگرگون شده و منقلب می‌شود.

نویسنده تفسیر مهر و مترجم قرآن ادامه داد: براین اساس، خیر رساندن به همسر موجب آرامش و اطمینان او می‌شود لذا مردان باید بخشی از حقوق ماهانه خود را به همسر اپخود اختصاص دهند یا زیارت و سفر می‌روند بدون همسر نروند.

رضایی اصفهانی، ذکر الهی را از دیگر عوامل آرامش برشمرد و  اظهار کرد: قرآن کریم ذکر، را مایه آرامش فرموده است، بنابراین همسران باید گاهی بنشینند کنار یکدیگر و روایت و آیه‌ای به خصوص در مورد خانواده را بحث کنند و برای هم نقل کنند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص) تصریح کرد: ذکر خدا تنها تسبیح در دست گرفتن نیست که البته در سر جای خود خوب است ولی نماز، یاد خدا را به دیگران انتقال دادن، تشویق یکدیگر به خوبی و قرائت قرآن و ... از مصادیق بارز یاد خدا برشمرده شده است.

رضایی اصفهانی، ایمان را از دیگر عوامل آرامش از دید قرآن دانست و بیان کرد: در قرآن آیات متعددی در مورد ایمان و نقش آن در آرامش عنوان شده است.

وی افزود: هرقدر ایمان در خانواده بیشتر شود آرامش قلبی نیز بیشتر خواهد شد که ایمان با مطالعه، نماز، قرائت قرآن و زیارت و معاشرت با خوبان و علما بیشتر خواهد شد و هرقدر هم ایمان بیشتر شود، خانواده نیز پایدارتر می‌شود.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: آرامش خانواده عوامل رضایی اصفهانی عوامل آرامش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۴۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست علمی وحدت و همگرایی مسلمانان از منظر اهل‌بیت برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، نشست علمی وحدت و همگرایی مسلمانان از منظر اهل‌بیت (ع) با تاکید بر سیره امام صادق (ع) از سوی نمایندگی جامعه المصطفی افغانستان برگزار می‌شود.

نشست علمی وحدت و همگرایی مسلمانان از منظر اهل‌بیت (ع) با تاکید بر سیره امام صادق (ع) با حضور کارشناسان محمداسحاق ذاکری استاد روح الله روحانی و دبیری علمی محمدکریم امیری فردا شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۰ صبح در کابل برگزار می‌شود.

این نشست به نشانی کابل، دهبوری، چهارراهی شهید، دانشگاه جامعه المصطفی (ص) - افغانستان، طبقه چهارم، سالن دفاعیه برپا شده و علاقه مندان از پخش آنلاین نیز می‌توانند از این نشست بهره مند شوند.

آدرس پخش آنلاین:

www.facebook.com/miukabul

https://meet.google.com/fpg-bkxs-vjb

کد خبر 6095679 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • چرایی برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت از منظر مسئولان و صاحبنظران
  • سمت پنهان و تاریک ماه از منظر فضاپیمای چینی
  • (عکس) سمت پنهان و تاریک ماه از منظر فضاپیمای چینی
  • سمت پنهان و تاریک ماه از منظر فضاپیمای چینی (عکس)
  • نشست علمی وحدت و همگرایی مسلمانان از منظر اهل‌بیت برگزار می شود
  • دادستان: تحقیقات برای دستگیری عوامل مفقودی «یسنا» ادامه دارد
  • این استان خطرناک‌ترین استان در بحران فرونشست شناخته شده است
  • امام جمعه اصفهان: گفتمان قرآنی باید در خانواده‌ها ایجاد شود
  • بازخورد مثبت و اعتماد دانش آموزانم مایه آرامش من است
  • گفتمان قرآنی باید در خانواده‌ها ایجاد شود