Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-26@19:53:11 GMT

تعلیق موقت مذاکرات برگزیت

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۳۴۳۰۰

تعلیق موقت مذاکرات برگزیت

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مذاکرات برگزیت امروز -‌پنج‌شنبه- در پی ابتلای یکی از اعضای تیم اتحادیه اروپا به ویروس کرونا به حالت تعلیق درآمد. 

رسانه‌ها گزارش دادند که در پی ابتلای یکی از اعضای تیم اتحادیه اروپا، «میشل بارنیه»، مذاکره‌کننده ارشد این بلوک به ویروس کرونا مذاکرات مسائل تجاری برگزیت با بریتانیا به حالت تعلیق درآمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این در حالی است که «مایکل فراست»، مذاکره‌کننده ارشد بریتانیا نیز اعلام کرد که در ارتباط نزدیک با همتای خود در اتحادیه اروپا قرار دارد و اولویت حفظ سلامتی اعضای دو طرف است. 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بریتانیا برگزیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۴۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صف‌آرایی شکست‌خوردگان، علیه ایران | آمریکا و اروپا دوباره دست به تحریم شدند

به گزارش جام جم آنلاین، از یکسو پارلمان اروپا روز پنج‌شنبه قطعنامه‌ای را علیه کشورمان تصویب کرده که در آن، حمله پهپادی و موشکی بی‌سابقه ایران به اسرائیل در اوایل ماه جاری را محکوم کرده و خواستار اِعمال تحریم‌های بیشتر علیه نهادهای ایرانی شده است!

این قطعنامه هرچند الزام‌آور نیست اما به‌خوبی نشان می‌دهد کشورهای اروپایی می‌خواهند شکست خود را در جنگ‌هایی که به راه انداخته‌اند، از این طریق پنهان کنند.

این قطعنامه که با اکثریت آرا یعنی ۳۵۷ موافق و ۲۰ مخالف به تصویب رسیده، عملیات وعده صادق ایران به اسرائیل و همچنین حملات انجام شده توسط حزب‌الله لبنان و حوثی‌ها در یمن را قبل و حین این تهاجم محکوم می‌کند و نقش تهران در آنچه بی‌ثبات‌سازی خاورمیانه از طریق «شبکه‌ای از عوامل غیردولتی» می‌خواند را مذمت می‌کند.

این اتهام‌زنی‌ها درحالیست که به اذعان صاحبنظران غربی، حمله ایران به اسرائیل، عملا نظم نوینی را در منطقه شکل داده که براساس آن، گروه‌های نقاومت در محور تحولات قرار می‌گیرند.

این قطعنامه که در جلسه نهایی پیش از انتخابات آتی اروپا به تصویب رسید، تکرار تقاضای قبلی برای قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های تروریستی شناخته‌شده اتحادیه اروپا را در خود دارد و همچنین خواستار اضافه شدن کل حزب‌الله به این فهرست شده است.

اما این فقط اروپایی‌ها نیستند که شکست خود در برابر تهران را با سیاست تحریم می‌پوشانند. ایالات متحده نیز  تحریم‌های بیشتری را علیه ایران صادر کرده که فروش پهپادها و کالاهای ایرانی از جمله استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین را هدف قرار می‌دهد.

همزمان، بریتانیا نیز شش نام جدید مربوط به افراد و سازمان‌های بخش دفاعی جمهوری اسلامی را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده است.

در بیانیه روز پنج شنبه سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در مورد جزئیات این تحریم‌های جدید آمده است: «ایالات متحده امروز تحریم‌هایی را علیه ۱۶ نهاد و ۸ فرد وضع می‌کند و همچنین پنج کشتی و یک هواپیما را به عنوان دارایی‌های مسدودشده شناسایی می‌کند که تجارت غیرقانونی و فروش هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) در حمایت از وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران و توسعه و تدارکات پهپاد رژیم را تسهیل کرده است.»

وزارت خارجه بریتانیا هم می‌گوید شش نفر را در ارتباط با تولید هواپیماهای بدون سرنشین ایران در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است.

کانادا هم همراه با دیگر بازندگان تحولات اخیر، به راهبرد تحریم علیه ایران پیوسته هرچند به گفته کارشناسان، حجم بالای تحریم‌های اعمالی علیه کشورمان در سالهای قبل، اقتصاد ایران را در برابر این استراتژی واکسینه کرده است.

نکته جالب اینجاست که همزمان با قطعنامه پارلمان اروپا و تحریم‌های آمریکا، بریتانیا و کانادا، نرخ دلار در کشورمان کاهش پیدا کرد.

دیگر خبرها

  • واکنش در اروپا به گنجاندن سپاه در لیست تروریست‌ها
  • صف‌آرایی شکست‌خوردگان، علیه ایران | آمریکا و اروپا دوباره دست به تحریم شدند
  • هیئت مصری برای مذاکره درباره اسرا به اراضی اشغالی می‌رود
  • عربستان میزبان مذاکرات چندجانبه درباره آینده غزه
  • العربیه: مصر به اسرائیل پیشنهاد ازسرگیری مذاکرات در مقابل تعلیق عملیات رفح را داد
  • ادامه جنگ اوکراین در سایه تحریم و تهدید روسیه
  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد
  • درخواست اتحادیه اروپا برای تحقیقات مستقل درباره گورهای جمعی خان‌یونس
  • آیا مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟
  • دست رد سوئیس به استفاده از سود اموال مصادره شده روسیه