Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@08:50:38 GMT

برداشت آب از سدهای تهران جیره بندی شد

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۳۴۵۸۰

برداشت آب از سدهای تهران جیره بندی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صداوسیما، محمد شهریاری با اشاره به کاهش بارندگی‌های تهران از ابتدای سال آبی تا کنون افزود: از ابتدای سال آبی ۹۹-۱۴۰۰ در مهرماه تاکنون ورودی سدهای تهران نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد کاهش داشته است.

وی گفت: در حال حاضر سد امیرکبیر ۱۲۰ میلیون مترمکعب، سد لتیان ۴۹ میلیون مترمکعب، سد لار ۸۵ میلیون مترمکعب، سد طالقان ۲۷۱ میلیون مترمکعب و سد ماملو نیز ۱۷۰ میلیون متر مکعب ذخیره آب دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهریاری ادامه داد: ذخایر فعلی سدهای پنج گانه تهران نسبت به سال گذشته با ۹۸ میلیون متر مکعب کاهش مواجه است.

مدیر بهره برداری و نگهداری سازه‌های برق آبی و آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران با اشاره به تأمین آب شرب شهر تهران و کرج به صورت روزانه از سدهای تهران گفت: برای تأمین آب شرب شهر تهران و کرج روزانه ۸/۵ مترمکعب بر ثانیه آب از سد کرج، ۹/۷ مترمکعب بر ثانیه از سد لتیان، ۷ مترمکعب بر ثانیه از سد لار، ۴/۵ متر مکعب بر ثانیه از سد طالقان و ۲/۵ مترمکعب بر ثانیه نیز از سد ماملو آب برداشت می‌شود.

وی افزود: سهم بخش کشاورزی نیز با توجه به حق آبه‌های مشخص شده برداشت می‌شود.

کد خبر 5075722

منبع: مهر

کلیدواژه: سد کرج سد ماملو آب و فاضلاب تهران محمد شهریاری شرکت آب و فاضلاب استان تهران قیمت دلار بانک مرکزی ایران ویروس کرونا شاخص کل بورس نهاده های دامی وزارت جهاد کشاورزی بازار سهام وزارت صنعت معدن و تجارت قیمت یورو بازار سهام اسیا تولید نفت قیمت نفت قیمت سکه بهار آزادی عبدالناصر همتی مترمکعب بر ثانیه میلیون مترمکعب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۴۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) نمایشگاه خودروی پکن در ۶٠ ثانیه

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: انتخاب

دیگر خبرها

  • ۶۴ درصد حجم سدها پر شد/ بارش‌ها چقدر بالا رفت؟
  • (ویدئو) نمایشگاه خودروی پکن در ۶٠ ثانیه
  • تراز دریاچه ارومیه از مرز ۱۲۷۰ متر عبور کرد
  • تراز دریاچه ارومیه از مرز ۱۲۷۰ متر بالاتر رفت
  • پرشدگی کامل ۱۱ سد کشور در پی بارش‌های بهاره+جدول
  • سه میلیون متر مکعب روان آب در سدهای خراسان جنوبی ذخیره‌ شد
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب سیلاب در گلستان مهار شد
  • بارگیری روزانه ۲۰ تن برگ انگور از خلیل‌آباد
  • 42.5 درصد حجم مخازن سدهای استان گلستان آب دارند