Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-29@16:06:34 GMT

جالش‌های پیش روی رئیس جمهور جدید آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۳۴۶۷۰

سفیر پیشین ایران در ایتالیا و افغانستان با اشاره به چهره مخدوش آمریکا در اذهان افکار عمومی گفت: با آغاز دوره ریاست جمهوری بایدن در آمریکا، چالش‌های بزرگی  از نظر اقتصادی، مدیریت مسئله کرونا، سیاست خارجی و تعاملات با اروپا، منطقه غرب آسیا و خصوصا افغانستان، چین، روسیه خواهد داشت.   ابوالفضل ظهره‌وند در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به چالش‌های پیش روی بایدن در عرصه سیاست خارجی و خصوصا در منطقه غرب آسیا اظهار داشت: ما تجریه اوباما رئیس جمهور دموکرات آمریکا را پیش رو  داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دموکرات‌ها در این دوره موقعیت  ضعیف‌تری نسبت به دوره اوباما دارند.    وی ادامه داد: جو بایدن از نظر توانایی‌ها و ظرفیت‌های مدیریتی اصلاً قابل مقایسه با اوباما نیست؛ این دو از نظر سنی، فن بیان، کاریزمای شخصیتی، نداشتن ایده روشن قابل قیاس با هم نیستند.
سفیر پیشین ایران در ایتالیا و افغانستان با اشاره به چهره مخدوش آمریکا در اذهان افکار عمومی گفت: در زمان اوباما، اروپا با آمریکا اتحاد داشت و وقتی انتخابات تمام شد همه پشت سر او ایستادند در حالی که امروزه می‌بینیم آمریکا دچار اختلافات جدی با آمریکا است. 
ظهره وند بیان داشت: با آغاز دوره ریاست جمهوری بایدن در آمریکا، چالش‌های بزرگی  از نظر اقتصادی، مدیریت مسئله کرونا، سیاست خارجی و تعاملات با اروپا، منطقه غرب آسیا و خصوصا افغانستان، چین، روسیه خواهد داشت.    وی گفت: ترامپ با رفتارهای غیر عقلانی و متکبرانه و خشونت بار خود از پیمان‌های سیاسی، بین المللی و تسلیحاتی و برخی نهاد‌های بین المللی خارج شد که اگر بایدن ۲۰ سال  هم موفق هم کار کند، نمی‌تواند این اعتماد از دست رفته بین‌المللی  را بازیابی و بازسازی کند.
این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: در داخل ایران و خصوصا قوه مجریه باید از این فرصت تاریخی به دست آمده نهایت استفاده را برای تامین منافع ملی کشور با نگاه به داخل و برقراری ارتباط همه جانبه با کشورهای همسایه و دوست داشته باشند.    بیشتر بخوانید:  نیرو‌های تروریست آمریکا به‌طور کامل از منطقه  خارج نمی‌شوند

 

انتهای پیام/ برچسب ها: بایدن آمریکا غرب آسیا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بایدن آمریکا غرب آسیا غرب آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۴۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار بایدن و اردوغان به تعویق افتاد

رویترز به نقل از یک مقام مطلع کاخ سفید اعلام کرد که دیدار از پیش‌ برنامه‌ریزی شده جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در ماه آتی میلادی به تعویق افتاده است.

به گزارش ایسنا، این مقام کاخ سفید در این رابطه گفت: ما مشتاق بازدید رئیس‌جمهور اردوغان از کاخ سفید در زمانی که برای طرفین مساعد باشد هستیم. ما نتوانستیم برنامه‌های‌مان را تطابق دهیم و نمی‌توانیم در این زمان هیچ برنامه دیداری را به شما اعلام کنیم.

مطابق با گزارش‌ها، ایالات متحده پیشتر از اردوغان دعوت کرده بود تا در تاریخ ۹ مه به ترکیه سفر کند.

جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز پنج‌شنبه اعلام کرده بود که جو بایدن هم‌اکنون هیچ برنامه‌ای برای دیدار با رجب طیب اردوغان ندارد.

کربی در رابطه با سفر احتمالی اردوغان به واشنگتن و بازدید از کاخ سفید گفته بود: هنوز هیچ برنامه خاصی برای بازدید رئیس‌جمهور اردوغان وجود ندارد و من هیچ نظر خاصی در این رابطه ندارم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تعهد دوباره بایدن به امنیت رژیم اسرائیل
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • حد نصاب تازه «جو بایدن» کمترین میزان محبوبیت رئیس جمهور در ۷۰ سال اخیر
  • موضع‌گیری جدید «بایدن» درباره اسیران صهیونیست
  • بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم
  • چرا بایدن حاضر نشد با اردوغان دیدار کند؟
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • بایدن قصد خودکشی داشت!
  • بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
  • دیدار بایدن و اردوغان به تعویق افتاد