Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه روسیه گفته فرانسه و آمریکا بر سر مناقشه منطقه «قره‌باغ کوهستانی» بی‌اعتبار شده‌اند. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه روز پنج‌شنبه در مصاحبه با شبکه خبری «راشا تودی» گفت فرانسه و آمریکا بر سر مناقشه منطقه «قره‌باغ کوهستانی» بی‌اعتبار شدند.

به نوشته خبر‌گزاری تاس، لاوروف در این باره گفت: «در تماس‌های من با همکاران آمریکایی و فرانسوی و همچنین در تماس [امانوئل]ماکرون با [ولادیمیر]پوتین در مورد مسئله قره باغ کوهستانی طی چند روز گذشته، واضح بود که اعتبار [آنها]از دست رفته و این موضوع ناراحت کننده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» 

لاوروف گفت که در تماس‌های اخیر خود با «ژان ایو لودریان»، همتای فرانسوی خود، او را متوجه کرده که تضمین امنیت ساکنان محلی قره باغ اهمیت دارد.  

وی در این خصوص گفت: «من سعی کردم به او توضیح دهم که نگرانی ما این است که مردم [این منطقه]زنده بمانند، از خانه‌های خود فرار نکنند و تعداد پناهندگان و آوارگان زیاد نباشد.»

لاوروف در پایان صحبت‌های خود خاطرنشان کرد مطرح کردن ادعا‌ها در موقعیتی که هر دقیقه می‌تواند به معنای از دست رفتن زندگی یک فرد باشد از نظر اصول اخلاقی پایه انسانی نامناسب و غیراخلاقی است.

ولادیمیر پوتین به همراه «الهام علی‌اف»، رئیس‌جمهور جمهوری آذر‌بایجان و «نیکول پاشینیان»، نخست‌وزیر ارمنستان نهم نوامبر (۱۹ آبان) بیانیه مشترکی را برای اجرای آتش‌بس در منطقه مورد مناقشه «قره باغ کوهستانی» امضا کردند که از روز بعد یعنی دهم نوامبر آن را اجرا کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: لاوروف راشاتودی روسیه قره باغ کوهستانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۴۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دفاع انگلیس به تحریم ایران واکنش نشان داد

وزیر دفاع انگلیس در واکنش به قرار گرفتن نام خود در لیست تحریم‌های ایران، اتهام‌های تکراری درباره نقش منطقه‌ای ایران را بر زبان آورد.

به گزارش ایسنا، «گرنت پایس» وزیر دفاع انگلیس روز جمعه و پس از قرار گرفتن نام خود در لیست تحریم‌های وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، تهران را به «بی‌ثبات‌کردن منطقه» متهم کرد.

 وزارت امور خارجه ایران روز پنجشنبه اعلام کرد در اقدامی متقابل هشت فرد و پنج نهاد انگلیسی را به دلیل اقدامات عامدانه در حمایت و تسهیل اقدامات رژیم صهیونیستی از جمله در ارتکاب اعمال تروریستی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی تحت تحریم قرار می‌دهد.

نام گرنت شاپس، وزیر دفاع انگلیس نیز در این لیست به چشم می‌خورد.

شاپس در واکنش به این تحریم، ایران و نیروهای مقاومت منطقه را به بی‌ثبات‌کردن منطقه متهم کرد و مدعی شد: «اگر ایران فکر می‌کند این تحریم‌ها کسی را می‌ترساند، کاملا در اشتباه است».

انگلیس در حالی ایران را به دامن زدن به ثباتی در منطقه متهم کرده که خود حامی اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه بوده و به همراه آمریکا چندین بار به خاک یمن حمله کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نجات ۱۰ گردشگر گرفتار در منطقه کوهستانی مُنگار
  • امیرعبداللهیان: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ در غزه جدی‌تر شده است
  • نجات خانواده ۱۱ نفره گرفتار در کوه «اکوز داغی» شهرستان هریس
  • ایتالیا: نیروهای ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد
  • ‏تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • به تنهایی قادر به رقابت با حضور فزاینده چین دراقیانوس آرام نیستیم
  • وزیر دفاع انگلیس به تحریم ایران واکنش نشان داد
  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیروهای روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • شمار دانشجویان بازداشتی در آمریکا به 2200 نفر رسید
  • سردار رادان: رضاخان هم نتواست حجاب را از مردم بگیرد / از دانشگاه‌های آمریکا و انگلستان و فرانسه چه خبر؟!