Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه ای اقدام غیر قانونی مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا مبنی بر ورود به بلندی های اشغالی جولان را شدیداً محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: بازدید مایک پمپئو از بلندی های جولان سوریه و در آستانه پایان دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ، اقدامی تحریک آمیز است و نقض آشکار حاکمیت جمهوری عربی سوریه به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: این سفر پمپئو همزمان با حملات مداوم نیروهای اشغالگر اسرائیلی به سوریه شده است که آخرین آن دو روز پیش به تاریخ هفدهم نوامبر بوده است.

وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که این گونه سفرها جنایتی است که رژیم صهیونیستی را به تداوم روش خصمانه و خطرناک تشویق می‌کند.

دمشق از سازمان ملل و جامعه جهانی خواست این گونه اقدامات و سفرها را که نقض قطعنامه‌های سازمان ملل است، محکوم کنند. وزارت خارجه سوریه همچنین بار دیگر از شورای امنیت خواست که به مسئولیت خود در قبال اتخاد اقدامات قاطعانه برای ممانعت از تکرار چنین سفرهای تحریک آمیز عمل کند.

وزیر امور خارجه آمریکا امروز در بدو ورود به جولان اشغالی سوریه گفت: به اینجا آمده‌ام تا بار دیگر بر حاکمیت اسرائیل بر جولان تأکید کنم. رئیس‌جمهور ترامپ حاکمیت اسرائیل بر این منطقه را به رسمیت شناخته است.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا دوشنبه ۵ فروردین ۱۳۹۸ در اقدامی مغایر با قطعنامه‌های سازمان ملل با دستوری حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های جولان اشغالی سوریه را به رسمیت شناخت.

تشکیلات خودگردان فلسطین و اتحادیه عرب امروز پنجشنبه با صدور بیانیه‌های جداگانه سفر پمپئو به کرانه باختری و تصمیم او برای سفر به جولان اشغالی و «اسرائیلی خواندن کالاهای تولید شده در کرانه باختری» را محکوم کردند.

کد خبر 5075819

منبع: مهر

کلیدواژه: بلندی های جولان سوریه ایالات متحده امریکا مایک پمپئو رژیم صهیونیستی ایالات متحده امریکا عراق رژیم صهیونیستی دونالد ترامپ عربستان سعودی سوریه جو بایدن روسیه ویروس کرونا افغانستان ایران انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 مناقشه قره باغ ولید المعلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۵۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی مقاومت عراق به بندر اشغالی حیفا

به گزارش خبرگزاری مهر، مقاومت اسلامی عراق بامداد یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حمایت از مردم غزه و در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی بندر نفتی حیفا در فلسطین اشغالی را هدف قرار داده است.

طبق اعلام مقاومت اسلامی عراق، حیفا با یک فروند موشک پیشرفته «الأرقب» مورد حمله قرار گرفته است.

در این بیانیه مقاومت اسلامی عراق آمده است: رزمندگان ما، بندر حیفا در اراضی اشغالی فلسطین را با موشک کروز پیشرفته ارقب هدف قرار دادند.

این بیانیه آورده است: این عملیات در ادامه مقاومت در برابر اشغالگران و یاری مردم غزه و پاسخ به جنایاتی انجام شده که رژیم غاصب علیه زنان و کودکان و سالخوردگان فلسطینی مرتکب می‌شود.

مقاومت اسلامی عراق بر ادامه عملیات خود برای درهم کوبیدن مواضع دشمنان تاکید کرده است.

کد خبر 6096732

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی مقاومت عراق به هدفی نظامی، اینبار در جولان اشغالی
  • شلیک ده‌ها موشک از لبنان به مقر فرماندهی لشکر جولان اسرائیل
  • سوریه:آمریکا صلاحیت اظهار نظر درباره حقوق بشر را ندارد
  • شلیک ۷۰ راکت از لبنان به جولان اشغالی سوریه
  • بارانی از موشک بر سر صهیونیست‌ها/ شلیک ۷۰ موشک از سمت لبنان
  • حمله جدید حزب الله به سرزمین های آشغالی و بلندی های جولان با ده‌ها موشک
  • پایگاه‌های نظامی اشغالگران در جولان اشغالی هدف قرار گرفت
  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر حیفا
  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر اشغالی حیفا
  • مقاومت اسلامی عراق: بندر حیفا را موشکباران کردیم