Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-27@16:51:59 GMT

آمار تلفات ارتش ارمنستان در جنگ قره باغ

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۳۵۴۰۲

آمار تلفات ارتش ارمنستان در جنگ قره باغ

به گزارش «نووستی»، "آرسن توراسیان" وزیر بهداشت جمهوری ارمنستان شب گذشته در یک مصاحبه تلویزیونی کشته شدن 2 هزار و 425 نیروی نظامی این کشور در جریان درگیری‌های مسلحانه اخیر در منطقه قره باغ کوهستانی از 27 سپتامبر تا 9 نوامبر (6 مهر ماه الی 19 آبان) را مورد تأیید قرار داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل ازتسنیم، به گفته وی، تا به امروز جسد 2 هزار و 425 نیروی نظامی ارتش ارمنستان شناسایی شده است و حدود 250 جسد هم هنوز شناسایی نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس فهرستی که پیش از این از سوی ارتش دفاعی ارمنستان منتشر شد، تعداد کشته‌ها، یک هزار و 585 نفر اعلام شده بود.  

روز گذشته "آرایک آروتونیان" رئیس جمهوری خودخوانده قره باغ گفته بود که طی چند روز اخیر، اجساد 150 سرباز ارتش ارمنستان از مناطق نزدیک به شهر شوشی جمع آوری و به مقامات ایروان تحویل داده شده است.

در خبر دیگری در این رابطه گزارش شده که "پیتر مائوریر" رئیس کمیته صلیب سرخ بین المللی اعلام کرد که طرفین درگیری قره باغ تاکنون اجساد 200 نظامی کشته شده در جریان درگیری‌ها را رد و بدل کرده‌اند. به گفته وی، این سازمان به تلاش خود در این راستا ادامه خواهد داد.

رئیس کمیته صلیب سرخ بین المللی همچنین از نیروهای حافظ صلح روسیه مستقر در منطقه درگیری قره باغ پس از امضای توافقنامه سه‌جانبه درباره توقف جنگ تشکر کرده و از همکاری خوب طرف روسی با این سازمان و تلاش برای برقراری امنیت در منطقه خبر داد.

در تاریخ 9 نوامبر (19 آبان ماه) "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه، "نیکول پاشینیان" نخست وزیر ارمنستان و "الهام علی‌اف" رئیس جمهوری آذربایجان بیانیه مشترکی را درباره توقف درگیری‌های نظامی در منطقه قره باغ از روز سه‌شنبه، 10 نوامبر (20 آبان ماه) امضاء کردند. این توافق نامه استقرار نیروهای حافظ صلح روسی در منطقه قره باغ و تبادل زندانیان و اجساد کشته ‌شدگان بین طرفین درگیری را پیش بینی کرده است.

پوتین ابراز امیدواری کرد که این توافق نامه شرایطی را برای توسعه روابط باکو و ایروان ایجاد کرده و اساسی برای حل و فصل دراز مدت مناقشه قره باغ شود و این منطقه دیگر روی جنگ را نبیند.

پربیننده ترین اخبار و نتایج انتخابات آمریکا اخبار و نتیجه انتخابات آمریکا اخبار و نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اخبار انتخابات آمریکا بعد از گذشت ۴۴ساعت از پایان رای‌گیری اخبار انتخابات آمریکا بعد از گذشت ۳۵ساعت از پایان رای‌گیری

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ارمنستان جنگ آذربایجان جنگ نظامی قره باغ جنگ قره باغ سهام عدالت انتخابات آمریکا قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۵۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز خروج نیروهای حافظ صلح از قره باغ

همزمان با نزدیک شدن جمهوری های ارمنستان و آذربایجان به توافق صلح، پرچم کشورهای روسیه و ترکیه از منطقه‌ای در قره باغ به نشانه خروج نیروهای حافظ صلح پایین آورده شد.

به گزارش مشرق،پس از آنکه نیروهای حافظ صلح روس به حضور چند ساله خود در منطقه قفقاز جنوبی پایان دادند، پرچم روسیه و ترکیه نیز دیروز جمعه به مناسبت بسته شدن مرکزی که برای نظارت بر آتش بس در قره باغ ایجاد شده بود، پایین آورده شد.

در نوامبر سال ۲۰۲۰ (آبان ۱۳۹۹) نزدیک به دو هزار نیروی حافظ صلح روسیه بر اساس توافقی با میانجیگری مسکو که به شش هفته درگیری میان نیروهای جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان پایان داد، به قره باغ اعزام شدند.

اما در سپتامبر سال گذشته جمهوری آذربایجان در نهایت قره باغ را با زور بازپس گرفت و باعث کوچ اجباری ۱۲۰ هزار ارمنی ساکن این منطقه شد.

پس از این رویداد، ارمنستان مسکو را به عدم حمایت از منافع ایروان متهم کرد؛ اتهامی که مسکو آن را رد کرد.

روسیه نیز که پیش از این قرار بود نیروهای حافظ صلح خود را تا سال ۲۰۲۵ در منطقه حفظ کند، در اوایل ماه جاری میلادی تصمیم به خروج آنها گرفت.

این نیروها شامل سربازانی از روسیه و ترکیه و همچنین جمهوری آذربایجان بودند که در شهر متروکه ای به نام آغ دام که از سال ۲۰۲۰ در کنترل باکو قرار دارد، مستقر شده بودند.

سرگئی ایستراکوف معاون رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه پس از خروج نیروهای حافظ صلح روس از این منطقه، از دوستی میان سه کشور قدردانی کرد و گفت: اولویت حقوق بشردوستانه بین‌المللی این امکان را فراهم کرده تا عملیات زودتر از موعد تکمیل گردد.

در حال حاضر گفته می شود که جمهوری های ارمنستان و آذربایجان به سمت یک توافق صلح برای پایان مناقشه قره باغ گام برداشته اند.

یک منبع وزارت دفاع جمهوری آذربایجان نیز در همین زمینه به رویترز گفت که آخرین گروه از نیروهای حافظ صلح قرار است در پایان ماه مه (۱۱ خرداد) منطقه را ترک کنند.

الهام علی‌اف رئیس جمهوری آذربایجان نیز پیش از این در همین زمینه اظهار داشت: باکو ممکن است قبل از کنفرانس صلح بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان (COP۲۹) که در ماه نوامبر (آبان) به میزبانی باکو برگزار می‌شود، توافقنامه صلح امضا کند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • آغاز خروج نیروهای حافظ صلح از قره باغ
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
  • پایگاه خبری اکسیوس: آمریکا درحال بررسی برنامه‌های خود برای تحریم ارتش اسرائیل است
  • اکسیوس : آمریکا درحال بررسی برنامه‌های خود برای تحریم ارتش اسرائیل است
  • اکسیوس: آمریکا درحال بررسی برنامه‌های خود برای تحریم ارتش اسرائیل است
  • شواهد جدید از به گلوله بستن مردم توسط آمریکایی‌ها در کابل
  • بارش ۲ برابری در کرمان و سیلابی شدن شرق استان بدون تلفات
  • سیلاب در شرق استان کرمان، بدون تلفات
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام