Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@22:06:38 GMT

کرونا نمایشگاه کتاب شرق مازندران را مجازی کرد

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۳۵۴۵۶

کرونا نمایشگاه کتاب شرق مازندران را مجازی کرد

به گزارش خبرنگار فارس از شهرستان نکا، به دلیل شیوع بیماری کرونا برنامه‌های هفته کتاب و کتاب‌خوانی با شعار دانایی؛ مانایی، به صورت مجازی برگزار خواهد شد و به همین دلیل نمایشگاه مجازی کتاب به همت ادارات ارشاد شرق مازندران با هدف نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در دستور کار قرار گرفت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا با تبریک هفته کتاب و کتابخوانی گفت: توجه به کتاب و مطالعه کتاب امری مهم و ضروری است و برگزاری نمایشگاه‌های کتاب می‌تواند مشوق اصلی افراد جامعه برای سوق دادن بسوی مطالعه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی روحی با اشاره به جایگاه نمایشگاه کتاب برای پاسخگویی به نیاز مخاطبان اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و فراگیر شدن فعالیت‌ها در فضای مجازی، باید گام‌های مثبت و تاثیرگذاری در راستای اعتلای فرهنگ کتابخوانی برداریم که برگزاری نمایشگاه کتاب می‌تواند گامی در راستای اعتلای فرهنگ کتابخوانی باشد.

وی افزود: نمایشگاه کتاب مجازی در شرق مازندران با همکاری انتشارات " مهربان نیکا " از ۲۹ آبان ماه در نکا برپا شده است و تا پایان آذرماه ادامه دارد و افراد برای سفارش کتب مورد علاقه خود می‌توانند کتاب مورد نیاز خود در اینستاگرام mehr.book1 سفارش دهند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میاندرود هم با ارزشمند خواندن مطالعه کتاب و نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در بین اقشار مختلف مردم اظهار کرد: نمایشگاه مجازی کتاب، کار بسیار ارزنده ای است که با توجه به شرایط کنونی کرونا باید تهیه کتاب و تقویت مطالعه در دستور کار باشد.

هوشنگ احمدی با تأکید بر افزایش سرانه مطالعه به خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: توسعه فرهنگ مطالعه در جامعه یکی از کارهای مهم و زیربنایی برای توسعه فرهنگ هر جامعه‌ای است و نباید از آن غافل شد.

وی افزود: مطالعه یکی از کارهای ارزشمند برای پر کردن اوقات فراغت است و اکنون که به دلیل کرونا بسیاری از فعالیت‌ها در فضای مجازی انجام می‌شود؛ خوب، مفید و ارزشمند است که برای افزایش سرانه کتاب، خرید کتاب‌های اینترنتی و برگزاری نمایشگاه کتاب مجازی در دستور کار قرار گیرد.

مدیر نمایشگاه مجازی شرق مازندران در میاندرود، نکا، بهشهر و گلوگاه و مدیر انتشارات مهربان نیکا هم در سخنانی خاطر نشان کرد: استفاده از فضای مجازی و مشارکت دادن افراد در خصوص توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در فضای مجازی از برنامه‌های مفید و ارزنده‌ای است که نباید از نظر دور نگه داشته شود.

علی رحمان‌پرست به خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: توسعه فرهنگ مطالعه و توجه به کتاب بسیاری از مسائل سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و … را در جامعه کاهش می‌دهد و باید در همین راستا برای توسعه نمایشگاه مجازی تلاش شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در نمایشگاه‌های مختلف انتشارات مهربان نیکا در مازندران افزود: در طول سال‌های مختلف گذشته، نمایشگاه‌های مختلف کتاب در شهرهای مختلف را برگزار کردیم تا خلاء‌های باقیمانده از عدم مطالعه کتاب در دستور کار قرار گیرد.

رحمان‌پرست گفت: نمایشگاه مجازی کتاب شرق مازندران با ۵ هزار جلد کتاب از امروز ۲۹ آبان ماه آغاز شد و تا پایان آذرماه ادامه دارد و تلاش داریم تا پایان سال تمدید شود و افراد برای سفارش کتب مورد علاقه خود می‌توانند کتاب مورد نیاز خود در اینستاگرام mehr.book1 سفارش دهند.

انتهای پیام/۸۶۰۰۲/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: شرق مازندران کتاب نمایشگاه مجازی نمایشگاه کتاب شرق مازندران فرهنگ مطالعه دستور کار توسعه فرهنگ فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۵۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعرفه‌های پستی نمایشگاه مجازی کتاب اعلام شد

هزینه ارسال ناشران برای مرسولات با مبلغ فاکتور کمتر از ۱۲۵ هزار تومان رایگان است.

به گزارش ایسنا به نقل از ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، تعرفه‌های پستی بخش مجازی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اعلام شد.

بر اساس این خبر، کتابفروشی‌ها برای ارسال بسته‌های نمایشگاه مجازی هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند. هزینه ارسال ناشران نیز برای مرسولات با مبلغ فاکتور کمتر از ۱۲۵ هزار تومان رایگان است.

برای مرسولات با مبلغ بیش از ۱۲۵ هزار تومان تا وزن دو کیلوگرم، مبلغ ۱۷ هزار تومان هزینه ارسال بر عهده ناشر است و مابقی از محل یارانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تامین می‌شود.

هزینه مرسولات با وزن بالاتر از دو کیلوگرم نیز طبق تعرفه شرکت پست محاسبه و از اعتبار پنل پستی ناشر کسر می‌شود. 

هزینه ارسال برای خریداران در سبد خرید، به ازای هر فروشنده ۵ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تعرفه‌های پستی بخش مجازی نمایشگاه کتاب اعلام شد
  • تعرفه‌های پستی نمایشگاه مجازی کتاب اعلام شد
  • رسانه‌ها به مساله مطالعه ضریب بدهند
  • حضور نشر سرو با بیش از ۱۱۳ عنوان اثر در نمایشگاه کتاب تهران
  • تحقق عدالت فرهنگی با فروش هم‌زمان حضوری و مجازی در نمایشگاه کتاب
  • عرضه کتاب‌های غیرمجاز در نمایشگاه مجازی امکانپذیر نیست +فیلم
  • امکان عرضه کتاب‌های غیرمجاز در نمایشگاه مجازی وجود ندارد +فیلم
  • دولتی یا خصوصی بودن ناشران ملاک واگذاری غرفه در نمایشگاه کتاب نیست + فیلم
  • نشست خبری جشنواره کتاب در حال برگزاری است
  • حضور کتاب‌فروشی‌ها در نمایشگاه کتاب، آری یا خیر؟