Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد کبیری پنجشنبه شب در هشتمین جلسه شورای هماهنگی مدیران زیرمجموعه تعاون در مشهد افزود: در این راستا هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای مسکن کارگری و خطوط اعتباری دیگری نیز برای تعاونی‌های دانش‌بنیان، جوانان، زنان و توان یابان ایجاد کرده‌ایم.

وی ادامه داد: بهترین مسیر برای افزایش تاب آوری اقتصادی، تقویت اقتصاد مقاومتی، باز توزیع عادلانه ثروت و ایجاد اشتغال پایدار از طریق جذب سرمایه های خرد بخش تعاون است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سال‌ها است که افزایش نقدینگی، کشور را دچار مشکل و تورم کرده است اگر بخواهیم نقدینگی را مهار و ارزش افزوده اقتصادی ایجاد کنیم باید دولت و مجلس ابزار مناسب در اختیار مردم قرار دهند و بهترین ابزار تشکیل تعاونی‌ها است که نقدینگی را تبدیل به ارزش افزوده اقتصادی و اشتغال پایدار می‌کند.

وی افزود: توسعه شفافیت و استفاده از ظرفیت نخبگان و جوانان برای افزایش کارآمدی از شعارهای وزیر تعاون بود که در این راستا کارهای مختلفی انجام شده و در حال انجام است بطوریکه ۱۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات روستایی پرداخت و در سایت شفافیت وزارتخانه ثبت شده است. تمامی انتصابات و شرکت‌های زیرمجموعه مشخص است و با آغوش باز پذیرای نقدهای حاصل از شفافیت بوجود آمده هستیم.

کبیری با بیان اینکه ضرورت توسعه بخش تعاون این است که بتوانیم اعتماد عمومی را احیا کنیم ادامه داد: این امر نیازمند شفافیت در تعاون است.

وی گفت: یکی از کارهای دیگری که انجام می‌دهیم اصلاح نظام تسهیلات دهی بصورت هدفمند است تا یک تعاونی بتواند محصولات خود را وارد بازار کند. بر این اساس یک بنگاه پیشران که بازار را می‌شناسد زیر مجموعه‌های خود را حمایت و خرید محصولات آنها را تضمین می‌کند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در شرایط تحریم و کرونا همه باید همت کنیم تا بر روی معیشت مردم و کارآفرینان فشار کمتری وارد شود. در شرایطی که دشمن تلاش می‌کند مردم را نسبت به دستاوردهای انقلاب ناامید و بدبین کند توانستیم اقدامات خوبی انجام دهیم که از جمله آن افزایش حقوق بازنشستگان کشوری به طور میانگین به میزان ۷۰ درصد است، همچنین همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و افزایش ۵۲ درصدی حقوق مستمری بگیران صندوق بیمه روستایی و عشایری است.

وی ادامه داد: همچنین طی دوسال گذشته سود شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی از چهار هزار میلیارد تومان به ۲۴ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است که امیدواریم این اقدامات خوب با حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی بیشتر شود.

کبیری با اشاره به معطلی ۹ ساله قانون اصلاح بخش تعاون در مجلس شورای اسلامی هم گفت: امیدواریم این قانون هر چه زودتر تعیین تکلیف شود. 

برچسب‌ها مشهد تعاونی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد تعاونی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی مشهد تعاونی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی اخبار کنکور میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۵۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم

به گزارش خبرگزاری مهر، حامد ویس‌کرمی، معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همزمان با هفته کار و کارگر گفت: تعاونی‌های زنان تعاونی‌های هستند که حداقل ۷۰ درصد اعضا آن‌ها را زنان تشکیل می‌دهند.

وی عنوان کرد: تعداد ۷ هزار و ۱۰ تعاونی زنان با عضویت بیش از ۶۶ نفر بالغ بر ۹۲ هزار فرصت شغلی در کشور فعال هستند.

وی تصریح کرد: ۴۵ درصد از تعاونی‌های زنان در گرایش‌های فرش دستباف، صنعت و صنایع دستی، ۱۸ درصد در گرایش کشاورزی، ۲۳ درصد در رشته خدمات و ۱۴ درصد در سایر گرایش‌ها فعالیت دارند.

وی گفت: تعاونی‌های زنان بیشتر در حوزه صنایع دستی، فرش دستباف، صنایع غذایی، صنایع بسته‌بندی و کشاورزی فعالیت دارند.

ویس کرمی تأکید کرد: در حوزه‌های گردشگری نیز ظرفیت‌های کسب و کار و اشتغال خوبی برای بانوان در بخش تعاونی کشور وجود دارد.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۱۲۲۳ شرکت تعاونی زنان با ۱۲ هزار و ۱۹۶ عضو و ۱۸ هزار و ۹۰۰ فرصت شغلی تشکیل شده است که از رشد بیش از ۲۲ درصدی نسبت به مدت دوره مشابه قبل برخوردار است.

وی با تاکید بر تقویت تعاونی های زنان در سال جاری خاطرنشان کرد: خوشبختانه سایر دستگاه‌ها نیز همکاری مطلوبی با تعاونی ها دارند و حمایت از تعاونی‌ها منجر به ایجاد اشتغال پایدار و امنیت شغلی خواهد شد.

کد خبر 6092499

دیگر خبرها

  • ثبت ۲۵۸۹ نفر ایجاد اشتغال نوشهر در سامانه رصد
  • سال گذشته شاهد روند کاهشی نرخ بیکاری در کرمانشاه بودیم
  • صادرات ۸۰ میلیون دلاری محصولات تعاونی ها در مازندران
  • ادعای وزیر رئیسی درباره تحقق وعده مهم دولت سیزدهم! | فیلم
  • ۱۸۵ هزار نفر در کردستان عضو تعاونی‌ها هستند
  • فعالیت ۱۰۴ هزار تعاونی در کشور
  • رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • تورم نقطه به نقطه ایران در فروردین ماه به کانال ۲۹ رسید
  • تورم نقطه به نقطه ایران در فروردین ماه ‌به کانال ۲۹ رسید
  • نقدی شدن کالابرگ الکترونیکی باعث ایجاد تورم میشود